nuorten puolella opiskelu/työttömyysetuudella
Onko joku opiskellut nuorten puolella(ammattitutkinto) työttömyysetuudella? Tiedän, että aikupuolella onnistuu tietyin ehdoin, mutta mites nuorten puolella. En ole tällä hetkellä työtön, mutta omalla alalla töitä puhdas 0, joten pakko opiskella uusi ammatti. Aikuisten puolella ei tässä kaupungissa ole ko linjaa. Pelkällä opintotuella joutuisin ottamaan opintolainaa koko kahdelta vuodelta ja jäisin silti miinukselle.
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:39"]
Olen opiskellut nuorten puolella (=päiväkoulutuksessa) amk:ssa työttömyysetuudella. Valmistuin vuosi sitten. Ja nelikymppinen olen. En usko, että ammattitutkinnoissakaan mitään ikärajoitusta on.
[/quote]Kiva kun vastasit! :) Voinko vielä udella, että olitko/pitääkö olla jo valmiiksi työtön työnhakija jos mielii etuutta saada?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:39"]
Olen opiskellut nuorten puolella (=päiväkoulutuksessa) amk:ssa työttömyysetuudella. Valmistuin vuosi sitten. Ja nelikymppinen olen. En usko, että ammattitutkinnoissakaan mitään ikärajoitusta on.
[/quote]Kiva kun vastasit! :) Voinko vielä udella, että olitko/pitääkö olla jo valmiiksi työtön työnhakija jos mielii etuutta saada?
[/quote]
Ainakin ennen piti olla vähintään "työttömyysuhan alainen" (esim. määräaikainen tuösuhde päättymässä) tai työtön. Itse olin jo työtön.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 18:39"] Olen opiskellut nuorten puolella (=päiväkoulutuksessa) amk:ssa työttömyysetuudella. Valmistuin vuosi sitten. Ja nelikymppinen olen. En usko, että ammattitutkinnoissakaan mitään ikärajoitusta on. [/quote]Kiva kun vastasit! :) Voinko vielä udella, että olitko/pitääkö olla jo valmiiksi työtön työnhakija jos mielii etuutta saada? [/quote] Ainakin ennen piti olla vähintään "työttömyysuhan alainen" (esim. määräaikainen tuösuhde päättymässä) tai työtön. Itse olin jo työtön.
[/quote]
Asia selkesi, kiitos! :)