Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia että vaurioituneelle ihoaluelle muodostuva iho on tummempaa?

Vierailija
03.02.2022 |

Sain viime keväänä aika pahan haavan sekä mustelman ja olen huomannut, että iho joka on sen päälle kasvanut on tummempaa ja pigmenttisempää kuin muualla, samoin viime talven atopian kohdalla.
Osaakohan kukaan sanoa, onko normaalia?
Terveyskeskukseen näillä spekseillä ei varmasti ole mitään asiaa, kun ei sinne saa edes aikoja vakavemmissakaan asioissa ja on vieläkin henkiset arvet siitä, kun viimeksi kävin iho asian takia yleislääkärin vastaanotolla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummempaa tai vaaleampaa, kumpikin näyttää olevan mahdollista. Vitiligoksi diagnosoi lääkäri käsivarteni asfaltti ihottuman Toisaalta ihottuma, joka johtui jostain ihan muusta oli toisen lääkärin mielestä sopivan tummaa, muttei kuitenkaan punaista. Punainen on vissiin huono asia.

Vierailija
2/3 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tummempaa tai vaaleampaa, kumpikin näyttää olevan mahdollista. Vitiligoksi diagnosoi lääkäri käsivarteni asfaltti ihottuman Toisaalta ihottuma, joka johtui jostain ihan muusta oli toisen lääkärin mielestä sopivan tummaa, muttei kuitenkaan punaista. Punainen on vissiin huono asia.

Ok, kiitos tästä. Kait se jossain vaiheessa muuttuu takaisin normaaliksi kuitenkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi pigmenttimuutokset yleensä haalenee ajan kanssa, mutta voi hyvinkin olla, että aika loppuu kesken ennenkuin ne on normaalivärisiä. Mulla on polvessa arpi, joka on peräisin 45v takaa kaatumisesta. Vitivalkoinen edelleen, mutta hieman tasoittunut ja kutistunut. Tai sitten olen lihonut ja laajentunut?

Kaverillani on todellista asfaltti-ihottumaa, ihon alle kapseloitui pikeä ja se on siellä tukevammin kuin mikään tatuointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän