Opettajien arvostukseni laski juuri nollaan
Perussuomalaisten kansanedustaja Laura Huhtasaari kertoo Facebookissa saaneensa yhteydenoton opetusalan ammattiliitolta. Hän on siviiliammatiltaan erityisopettaja.
- OAJ otti minuun yhteyttä. He olivat huolestuneita, kun rahoja leikataan (ja syystä olivatkin huolissaan). He kertoivat minulle, kuinka maahanmuuttajien opetuksessa on haasteita. Sitten he kertoivat minulle, että Ruotsissa on niin paha tilanne, että tiettyihin maahanmuuttajalähiöihin ei edes saada päteviä opettajia, koska he eivät uskalla siellä olla.
- Minä sanoin, että olen tietoinen ja haluankin vähentää tulijoiden määrää Suomeen. He olivat eri mieltä. Miksi? Sitä en ymmärtänyt.
Huhtasaaren postaus on kirvoittanut vilkkaan keskustelun.
- En ymmärrä muuta kuin sen, että taitaa suomalaiset opettajat olla aivopestyjä monikulttuurisuudelle, yksi toteaa.
- Tietenkin ne haluu et virta maahanmuuttajissa ei pienene koska silloin työväkeä pitäisi vähentää ja se ei käy, toinen päättelee.
- Kotoutuksen tilalle nyt viimein se kotiutus, kolmas vaatii.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:11"]
Lukion opettajana voin sanoa, että kaikista kohteliaimmat ja ahkerimmat opiskelijat ovat yleensä ulkomaalaistaustaisia. Todella mukavia ja miellyttäviä nuoria, jotka eivät ota ilmaista ja laadukasta koulutusta itsestäänselvyytenä. Näitä saisi tulla lisääkin Suomeen mun puolesta.
[/quote]Lukioon toki hakeutuu se maahanmuuttajanuorten kerma, että sinällään sinulla ei ole kokemusta vaikkapa yläasteen menosta.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:18"]
Lukion opettajana voin sanoa, että kaikista kohteliaimmat ja ahkerimmat opiskelijat ovat yleensä ulkomaalaistaustaisia. Todella mukavia ja miellyttäviä nuoria, jotka eivät ota ilmaista ja laadukasta koulutusta itsestäänselvyytenä. Näitä saisi tulla lisääkin Suomeen mun puolesta.
[/quote]Lukioon toki hakeutuu se maahanmuuttajanuorten kerma, että sinällään sinulla ei ole kokemusta vaikkapa yläasteen menosta.
[/quote]Sinänsä pätee koko nuorisoon, olivat he sitten minkätaustaisia tahansa. Persujen äänestäjien lapsukaiset tosin ovat sieltä pahimmasta päästä, ei heitä juuri edes koulussa näe.
Totta kai opetuksessa on haasteita, jos kaikilla oppilailla ei ole sama kielitaito- ja koulutustaso. Ei tuossa puhuttu mistään huonosti käyttäytyvistä lapsista ja nuorista, vaan opetustilanteiden haasteellisuudesta ylipäätään.
Hienosti yleistit koko opettajakunnan. Arvostatko kuitenkin Lauraa? Hänhän on opettaja...
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:24"]
Sinänsä pätee koko nuorisoon, olivat he sitten minkätaustaisia tahansa. Persujen äänestäjien lapsukaiset tosin ovat sieltä pahimmasta päästä, ei heitä juuri edes koulussa näe.
[/quote]
Persujen äänestäjien lasten otsassa lukee Persu?
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:24"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:18"]
[/quote]Sinänsä pätee koko nuorisoon, olivat he sitten minkätaustaisia tahansa. Persujen äänestäjien lapsukaiset tosin ovat sieltä pahimmasta päästä, ei heitä juuri edes koulussa näe.
[/quote]
Vai niin. Onkohan Teitä, hyvä rouva, vedetty kunnolla perseeseen, kun noin harmittaa?
Montako aloitusta tästä samasta aiheesta vielä, ap?
[/quote]
Paljon ne tuo rahaa tänne?