Päättävätkö naiset suomalaisissa perheissä olennaisia asioita?
Ovatko suomalaiset naiset muka oikeasti sellaisia, että saavat määrätä kodin sijainnin, sisustuksen ym.? Miksi ne miehet suostuvat sellaiseen? Itse olen ikisinkku ja nainen, mutta viimeisimmissä parisuhteissani (vuosia sitten) en koskaan päättänyt mitään tärkeitä asioita, kuten asumiseen, perheen talouteen tai edes sisustukseenkaan liittyviä asioita. Exäni ei antanut minun ostaa edes huonekaluja ja kaikesta pidettiin tarkkaa kirjanpitoa. Kelpasin maksajaksi, mutten saanut päättää mitään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Valitse ensikerralla paremmin. Tässä taloudessa neuvotellaan eikä mennä toisen ehdoilla.
Eli mies on tossun alla.
Tuossa just yksi tuttu vanha nainen kyykyttää miestään minkä jaksaa. Mietin että mitä hän sitten tekee jos jää leskeksi?
Oma äitini kyykytti isää loppuun asti. Isä ei saanut edes vastata puhelimeen. Tosin äitini on lähes psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitse ensikerralla paremmin. Tässä taloudessa neuvotellaan eikä mennä toisen ehdoilla.
Eli mies on tossun alla.
Tuossa just yksi tuttu vanha nainen kyykyttää miestään minkä jaksaa. Mietin että mitä hän sitten tekee jos jää leskeksi?
Oma äitini kyykytti isää loppuun asti. Isä ei saanut edes vastata puhelimeen. Tosin äitini on lähes psykopaatti.
Ai mies on tossun alla jos ei saa päättää kaikesta yksin?
Totta kai saa päättää siinä missä mieskin. Asioista keskustellaan, ja niistä päätetään yhdessä, tai tehdään kompromissi.
Ihan päätetään yhdessä puolison kanssa. Ensimmäisen puolison kanssa jouduin päättämään yksin, kun hänellä ei ollut mielipidettä mihinkään. Ei ollut kivaa sekään.
Yhdessä ois ehkä parasta päättää, mutta ainakin siten, että mies edes haluaisi itse päättää. Olisi "hieman" orpo olo, jos mies antaisi minulle vapaat kädet. Tosin ei ole miestä, eikä edes näköpiirissä sellaista.
Ap