Parisuhde pitäisi panna tärkeysjärjestyksessä perheen edelle
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2015060219793932_se.shtml
- Parisuhteesta puuttuu yleensä kaksi asiaa: kumppanin huomioiminen ja parisuhteen asettaminen ykköseksi,
Vaarasen mukaan on suuri väärinkäsitys, että parisuhde kulkisi vain siinä sivussa, kun perustaa perheen. Hän muistuttaa, että parisuhde on ihmisen suurin investointi, johon liittyvät kaikki toiveet ja unelmat.
- Perhe ei riitä poistamaan ihmisen emotionaalista yksinäisyyttä. Parisuhde on kaikkein tärkein. Sen on oltava tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä.
Mitä mieltä asiasta?
Kommentit (45)
Minä olen eri mieltä. Lasten on aina tultava ykkösenä jos lapsia on tehty, ja lapset ovat siinä iässä että tarvitsevat runsaasti aikuisen apua. Uuden sukupolven kasvattaminen on tavallisen ihmisen tärkein tehtävä tässä elämässä, jos sen on itselleen ottanut. Oma elämä, työ, asuinpaikka, elämäntavat ja ihmissuhteet on järjestettävä niin, että lapsi saa elää turvallisessa perheessä turvallisessa ympäristössä ja näkee terveiden ihmissuhteiden ja terveen elämän mallin.
On älytöntä syyttää lapsia siitä että parisuhde ei toimi, kun myös lapsettomat eroavat. Keitä he voivat erostaan syyttää? Mitäpä, jos otettaisiinkin se näkökulma, että kumppani ei vaan voi olla kaikkien tarpeiden täyttäjä, korvata aikuiselle ihmiselle myös muita lämpimiä ihmissuhteita, eikä parisuhteelle voi kasata kohtuuttomia odotuksia? Että ihan keskiverto parisuhdekin, ilman jatkuvaa onnen huumaa, on kuitenkin ihan riittävän hyvä, eikä kaikki, kuten yksinäisyys, ole suoraan sen kumppanin syytä?
Hyvä 43; onko tervee ihmissuhteiden ja terveen elämän malli sellainen, jossa lapset tulevat aina ykkösenä?
Siis vaimon ja miehen ihmissuhde väistyy? Vanhemman oma elämä väistyy?
Pistetään tämäkin ylös kun toisessa ketjussa rakkauden ensisijaisuutta mitataan lapsen ja puolison välillä.
Kyllä, ex-mieheni pisti parisuhteensa kakkosnaisensa kanssa ykköseksi ja jätti perheensä (minut + lapset) kakkoseksi. Kun kakkosnainen jätti, syyllinen olin minä, koska nainen ei perheemme vuoksi halunnut aloittaa normaalia parisuhdetta mieheni kanssa. Ex-mieheni mielestä minun olisi kuitenkin pitänyt jatkaa hänen kanssaan aina ja ikuisesti eikä ole vuosienkaan jälkeen hyväksynyt eroamme. Olen kuulemma itsekäs perheenrikkoja joka ei ole ottanut tarpeeksi vastuuta siitä, että mieheni joutui sivusuhteen aloittamaan.
Up