Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko minun pakko suostua synnytyksen käynnistykseen

Vierailija
11.06.2015 |

Vai voinko vaatia sektion? Taustalla yksi aikaisempi sektio, ja otan sen tuhat kertaa mieluummin vastaan kuin käynnistyksen, josta olen jonkin kauhean pelon saanut aikaiseksi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin

Vierailija
2/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:06"]niin
[/quote]
Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vaatia mutta aina ei saa. Varaudu siihen.

Vierailija
4/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit sektiota vaatia. Mutta ihmettelen miksi sektiopäätöstä tehty aikaisemmin (pelkopolikäynnit)

Vierailija
5/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähh, olen elänyt siinä uskossa ettei synnytystä voida käynnistää keinotekoisesti jos taustalla on sektio, kohdun repeämisriskin vuoksi.??!

Vierailija
6/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:09"]Toki voit sektiota vaatia. Mutta ihmettelen miksi sektiopäätöstä tehty aikaisemmin (pelkopolikäynnit)
[/quote]

Tilanne siis se, että olen jo viikolla 41 raskaana, issias säryt tekevät raskauden tliaikaisuuden jatkumisesta mahdottoman. En ole voinut nukkua moneen yöhön. Mitään pelkopoleja ei ole taustalla.

Vierailija
7/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:09"]Täähh, olen elänyt siinä uskossa ettei synnytystä voida käynnistää keinotekoisesti jos taustalla on sektio, kohdun repeämisriskin vuoksi.??!
[/quote]

Kyllä voidaan käynnistää. Toki vaatii sen että arven tilanne on tsekattu ultralla ja se on hyvä. Oksitosiinilla ja ballongilla voidaan käynnistää sektion jälkeenkin, mutta cytoteceillä ei, näin olen ymmärtänyt.

Vierailija
8/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että et synnytät vain ja ainoastaan sektiolla ja piste. Ei ne voi pakottaakaan mihinkään.

Vierailija
9/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:13"]Sanot että et synnytät vain ja ainoastaan sektiolla ja piste. Ei ne voi pakottaakaan mihinkään.
[/quote]
No LOL. Vittu mitä nössöjä mammoja täällä on. Mulla on käynnistetty ja eipä siinä mitään erikoista ollut. Miten tämä nyt teidän mielestä eroaa itsekseen köynnistyneestä synnytyksestä? Samat kivut kummassakin on. Ap haluaa vaan päästä helpolla, ettei pimppi mene pilalle. Niih.

Vierailija
10/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:13"]Sanot että et synnytät vain ja ainoastaan sektiolla ja piste. Ei ne voi pakottaakaan mihinkään. [/quote] No LOL. Vittu mitä nössöjä mammoja täällä on. Mulla on käynnistetty ja eipä siinä mitään erikoista ollut. Miten tämä nyt teidän mielestä eroaa itsekseen köynnistyneestä synnytyksestä? Samat kivut kummassakin on. Ap haluaa vaan päästä helpolla, ettei pimppi mene pilalle. Niih.

[/quote]

No minullakin on käynnistetty ja kyllä se aika lailla erilainen kokemus oli kuin ihan luomusti alkanut synnytys.

Vierailija
11/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:13"]Sanot että et synnytät vain ja ainoastaan sektiolla ja piste. Ei ne voi pakottaakaan mihinkään.
[/quote]
No LOL. Vittu mitä nössöjä mammoja täällä on. Mulla on käynnistetty ja eipä siinä mitään erikoista ollut. Miten tämä nyt teidän mielestä eroaa itsekseen köynnistyneestä synnytyksestä? Samat kivut kummassakin on. Ap haluaa vaan päästä helpolla, ettei pimppi mene pilalle. Niih.
[/quote]
No mitä sitten? Ei ap:n synnytys varmaan sulta pois ole.

Vierailija
12/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika huono tilanne jos et ole asiasta yhtään aiemmin maininnut kun sektiokin vaatii omat järjestelynsä. Ei ketään pakoteta synnyttämään, mutt ajos et ole aiemmin maininnut sektiosta niin vastaanotto voi olla aika karu

Vierailija
13/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:13"]Sanot että et synnytät vain ja ainoastaan sektiolla ja piste. Ei ne voi pakottaakaan mihinkään. [/quote] No LOL. Vittu mitä nössöjä mammoja täällä on. Mulla on käynnistetty ja eipä siinä mitään erikoista ollut. Miten tämä nyt teidän mielestä eroaa itsekseen köynnistyneestä synnytyksestä? Samat kivut kummassakin on. Ap haluaa vaan päästä helpolla, ettei pimppi mene pilalle. Niih. [/quote] No mitä sitten? Ei ap:n synnytys varmaan sulta pois ole.

[/quote]

Kyllähän se meiltä on pois. Veronmaksajat senkin lystin maksaa..

Vierailija
14/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pelkään käynnistystä?! :O ihmettelen.

Vierailija
15/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap miksi sinä pelkäät käynnistystä? :O

Vierailija
16/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki potilaan oikeuksista sanoo, että on oikeus kieltäytyä hoidosta. Miten ajattelit saada lapsen maailmaan, jos ei suostu syntymään ilman käynnistystä eikä lääkärit leikkaamaan ilman lääketieteellistä syytä?

On niitäkin synnytyksiä, jotka eivät millään lääketieteellisellä keinolla käynnisty. Minulle kokeiltiin kaikki siihen aikaan (1990-luvulla) mahdolliset keinot. Mitään muuta ei saatu aikaan kuin pieniä nipistyksiä ja lapsiveden meno, minkä jälkeen oli vuorossa sektio. Mikä on ballong?

Vierailija
17/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käsitys että käynnistetyn kivut ovat 100x pahempia ja voimakkaampia? Ei siis ap minä

Vierailija
18/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla eka synnytys sektio, sitten luonnollisesti alkanut, sen jälkeen on kolme käynnistetty ja cytotecit kyllä olleet käytössä. 

Vierailija
19/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:10"]

Minulla on käsitys että käynnistetyn kivut ovat 100x pahempia ja voimakkaampia? Ei siis ap minä

[/quote]

ja tämän takia joku ei suostuisi käynnistykseen. jotain rajaa, miettikää nyt omilla aivoillanne, jos tuo olisi totta, ei kukaan kestäisi käynnistystä! vio ola jollakin kivuliaampi, tai sitten ei ole, mutta ei se nyt noin paljoa kivuliaampi olisi.

Mulla käynnistetty kaksi ja yksi synty ilman käynnistystä (tai oli yön yli ballong, mutta sitten ei enään mitään lääkkeitä sen jälkeen vaan lähti itsekseen seuraavana päivänä käynnitymään), kalvot puhkastiin sitten vähän päästä. ja tämä ei käynnistetty synnytys oli kaikis kivulian.

Vierailija
20/25 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin sanoa että pelkäät käynnistystä ja haluat sektion. Ymmärrän pelkosi, olen kuullut hirveitä tarinoita käynnistyksistä ja pelkään sitä itsekin. Tilanteessasi vaatisin myös sektion vaikken muuten synnytystä pelkää ollenkaan. Toivottavasti menee läpi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi