kuinka usein käyt gynellä entä papassa
Ja perustelut.
En käy gynellä kun ei ole asiaa. Papassa käyn 5 v välein suositusten mukaan joukkotarkastuksissa. Se riittää jos ei ole ollut ongelmia.
Kommentit (5)
Cancer.fi suosittelee: Papa-näytteen otto useammin kuin viiden vuoden välein ei ole tarpeellista, mikäli näytteiden tulokset ovat olleet normaaleja, eikä poikkeavia oireita ole (esim. kuukautisten välillä tulevaa vuotoa).
En käy gynellä lainkasn (essure tehty enkä harrasta suojaamatonta seksiä eli ei pelkoa taudeista). Papassa käyn kutsuttuna.
En ole koskaan käynyt gynellä. Papakoekin kai ihan turha kun ei ole koskaan ollut seksiä.
Gynellä olen käyny uusimassa pillerireseptiä vuoden välein, raskauksien jälkeen perustarkastuksessa koska oli aihetta sellaiselle. Papat on otettu n.3 vuoden välein mm. raskauksien jälkeen ja joukkoseulonta.
Olen 42v, gynellä olen käynyt kaksi kertaa jos raskauden aikaisia käyntejä ei lasketa. Noistakin toinen kerta aborttilähetettä varten. Toinen kierukan asennusta.
Papakoe on otettu 2 tai kolme kertaa.
Näin se vain on ihan luonnollista tietä mennyt. En kuulu mihinkään riskiryhmään ja tiedän sen itse, siksi en vouhota alapään tutkinnoista.