Pikkutyttömäinen puhe ärsyttää
Onko muita, joita ärsyttää aikuisen naisen pikkutytön ääntä muistuttava puhetyyli? Annika Saarikko on tästä hyvänä esimerkkinä. Luuleeko olevansa uskottavampi, tulevansa vähän samalle tasolle äänestäjien kanssa. Vai mikä lienee syynä.
Kommentit (4)
Kauan ulkomailla asuneena totean, että
suomalaisten miesten puhe, varsinkin kun perhe on kyseessä, häiritsee minua PALJON enemmän: Tämä ”No niin ja nyt autoon!” ja ”Hei jäbät, tavarat kasaan ja menoksi!”. Tämä kaikki syvällä rintaäänellä ja keinotekoisella kuvittelulla että HÄN olisi joku määrääjä kun vaimo on järjestänyt, kattanut, kokannut, tehnyt kaiken! Puolisuomalainen ystäväni näytti minulle tämän asian minkä suhteen olin ollut sokea sitä ennen. Suomenruotsalaiset sukulaiseni Suomessa eivät puhu perheelleen tällä tavalla. Sivistyyskulttuuriero?
Ei häiritse, mutta paskapuhetta en siedä. Öykkäröintiä, valitusta, selittelyä. Tyyliin "Soteasiat eivät ole perussuomalaisten vahvin osaamisalue", ikäänkuin mikään muukaan olisi.
Vierailija kirjoitti:
Kauan ulkomailla asuneena totean, että
suomalaisten miesten puhe, varsinkin kun perhe on kyseessä, häiritsee minua PALJON enemmän: Tämä ”No niin ja nyt autoon!” ja ”Hei jäbät, tavarat kasaan ja menoksi!”. Tämä kaikki syvällä rintaäänellä ja keinotekoisella kuvittelulla että HÄN olisi joku määrääjä kun vaimo on järjestänyt, kattanut, kokannut, tehnyt kaiken! Puolisuomalainen ystäväni näytti minulle tämän asian minkä suhteen olin ollut sokea sitä ennen. Suomenruotsalaiset sukulaiseni Suomessa eivät puhu perheelleen tällä tavalla. Sivistyyskulttuuriero?
Toksiset sukupuoliroolit tunnistaa moni Suomessakin. Eivät juntit.
Riippuu kai kuka puhuu, missä ja miten. Saattaa itselläkin olla, koska yrittää kuulostaa "nuoremmalta" vaikka toisaalla voi tätiääni yllättää.