Mitä ruokaa voisit syödä joka päivä seuraavan 25 vuoden ajan?
Posh Spice on syönyt 25 vuoden ajan höyrytettyjä kasviksia ja kalaa. Mitä itse voisit syödä joka päivä 25 vuoden ajan, vai loppuuko into jo viikon jälkeen samaa ruokaa pupeltaessa? Tokihan kala + kasvikset voi olla vaihtelevaakin, onhan niitä kaloja nahkiaisesta kampelaan ja siltä väliltä, kasviksetkin voi valita aina mielensä mukaan, mutta silti kuulostaa aika tylsältä pidemmän päälle.
Jos itse pitäisi valikoida joku ruoka, niin varmaan joku salaatti, jossa myös paahdettuja kasviksia, hedelmiä ja pähkinöitä ja sen kylkeen jotain juustoa fiiliksen mukaan. Varmaan tuostakin joku puutostila seuraisi, mutta itseä ainakin alkaa esim. jatkuva kanan, kalan tai jonkun muun lihan syönti tökkiä, siksi juusto, joka voisi olla vaikka vuohenjuustoa, homejuustoa, goudaa tai mitä nyt sattuu keksimään.
Kommentit (53)
Chilipähkinöitä, suklaata, cocista ja kermajuustoa.
Pizzalla mentäisi, siinä voi sentään täytteistä vaihdella.
Mahtaa olla paha b-vitamiinien puutos, jos on oikeasti syönyt vain kalaa ja kasviksia.
Pizzaa vaihtuvilla täytteillä, mutta eiköhän alkaisi painokin nousemaan.
Ei oo mitään järkeä syödä samaa. Vaikka sen kuvittelis olevan kuinka terveellistä, niin tietyissä samoissa ruoka-aineissa ei ole kaikkia vitamiineja ja kivennäisaineita ja muita silti. Jotkut jää puuttumaan ja syntyy ajan kuluessa paha puutostila. Monipuolisuus ruokavaliossa on siksi hyvä asia.
Täysjyväruisleipää, beceliä ja balkaninmakkaraa, ruokajuomaksi kurria.
Höyrytetyt kasvikset ja kala on aika hyvä vaihtoehto. Mietin jotain intialaista, mutta olen nyt jo kyllästynyt nepalilaiseen, joten ehkä kyllästyisin äkkiä intialaiseenkin. Sushiinkin kyllästyy muutamassa kuukaudessa.
Mä en lukenut sitä juttua, mut sanottiinko siinä, että ois syönyt joka päivä täsmälleen saman aterian, vai että kalaa ja kasviksia? Niistähän voi tehdä todella monenlaisia aterioita. Jos mun pitäis valita loppuelämäksi yksi ruoka, niin kyllä se olisi monipuolinen kala- ja kasvisateria välimeren tyyliin, eli jotain rasvaista kalaa, värikkäitä kasviksia hyvin yrteillä maustettuna, paljon valkosipulia ja oliiviöljyllä ryyditettynä. Jos pitäisi muutkin päivän ateriat tai ruoka-aineet valita, niin ottaisin samaa lounaaksi, ja aamu-, väli- ym. paloiksi täysjyväruista ja kauraa, marjoja, laadukasta kreikkalaista jogurttia, pähkinöitä ja siemeniä (mm. chia), tomaatteja ja juomaksi vihreää teetä.
Kuvitteleeko osa, että kala ja kasvikset tarkoittaa kuivaa seitiä ja hernemaissipaprikaa?
Minä olen varmaan parikymmentä vuotta syönyt saman aamupalan enkä vielä ole kyllästynyt. Kaksi siivua hyvää ruisleipää paahdettuna, päälle levitettä ja kermajuustoa, kaksi kuppia maitokahvia sekä maustamatonta jukurttia ja hedelmämysliä. Sillä ajattelin vielä jatkaa.
Syönhän samanlaisen aamiaisen joka päivä. Mutta se ei kai ole sama asia.
No jos pitäisi syödä VAIN yhtä asiaa, niin aika vaikea keksiä. Mutta ehkä Posh Spice on syönyt vihannesten ja kalan lisäksi myös aamulla, illalla tai kahvin kanssa jotain muutakin? Itse voisin syödä joka päivä loppuelämäni 100% kauraleipää levitteellä ja tuoreilla päällisillä, koska sitä syön muutenkin joka ikinen aamu, jos suinkin mahdollista, en kaipaa aamiaiseen yhtään vaihtelua. Mutta lisäksi syön toki myös muuta.
Jos pitäisi elää yhdellä ainoalla asialla, niin vihannekset kalan kanssa olisi aika hyvä tosiaan. Paljon pitäisi tosin syödä määrällisesti, jos aikoisi pelkän tuon voimin elää.
En mitään. Mä kyllästyn ruokaan todella helposti. Totta kai söisin, jos olisi ihan pakko, mutta kaikki alkaisi maistua puulta aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaa olla paha b-vitamiinien puutos, jos on oikeasti syönyt vain kalaa ja kasviksia.
Kalassa on B12 vitamiinia, koska sitähän tarkoitat. Ja sitä on toooooosi helppo nappasta purkistakin, just otin itsekin.
Juustomargariinileivät. Vitamiinit lisäksi purkista.
En mitään. No ehkä kanacaesar-salaattia, jos olisi pakko jotain sanoa.