Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäriin meno pelottaa

Vierailija
10.06.2015 |

Nyt on tilanne että pitäis soittaa terveyskeskukseen ja varata aika lääkärille. Syynä nopea kuulon huononeminen. Olen siis 18-vuotias nuori nainen ja mulla on sosiaalisten tilanteiden pelko.

Pelkkä puhelimella soittaminenkin on vaikeaa, ja ajatus lääkärin vastaanotolle yksin menemisestä ahdistaa kamalasti. Mitä jos en ymmärrä käyttäytyä oikein, mitä jos en kuule lääkärin puhetta, mitä jos en tiedä jotain asiaa mikä pitäisi tietää... Apua! Pakko olis mennä, mutta miten rohkaistua tarpeeksi??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa lääkärille ihan suoraan, että tilanne ahdistaa. Eikä haittaa jos et kuule lääkärin puhetta, kuulon huononemisen takiahan sinä sinne menet. Lääkäritkin ovat vain ihmisiä :)

Vierailija
2/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko pyytää jonkun mukaan? Äiti? Ystävä? Vaikka vaan odotustilaan asti. Sekin vois jo helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärille mennessä voi tarvittaessa ottaa avustajan mukaan. Suurin haaste on päästä ajanvarauksesta läpi ja saada aika sinne lääkärille. Ajan saaminen on jo puolivoittoa.

Vierailija
4/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:48"]Voitko pyytää jonkun mukaan? Äiti? Ystävä? Vaikka vaan odotustilaan asti. Sekin vois jo helpottaa.
[/quote]

Isä on töissä, ystäviä ei ole. Isosiskoa voin kysyä, mut luultavasti ei pääse lasten takia.

4, mikä avustaja? Kiitos kannustuksesta. Ap

Vierailija
5/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pyytää esim vanhemman varaamaan ajan puolestasi ja hän voi tulla mukaasi tueksi. Itse työskentelen terveyskeskuksen vastaanotossa sekä puhelimessa ja lupaan sinulle, että asiasi otetaan vakavasti.

Vierailija
6/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Voisit käydä vaikka terkkarilla ensin. Korviin kuivunut vaikku alentaa kuuloa. On kokemusta. Terv.Mummeli

Vierailija
7/8 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua varsin hyvin. Minäkin pelkään valtavasti sosiaalisia tilanteita. Jo ajatus siitä, että minun täytyisi soittaa johonkin hikoiluttaa ja ahdistaa valtavasti. Kaupan kassalla sydämeni takoo hurjasti kun vuoroni lähestyy, ajanvaraukset lääkäriin ahdistaa ja olo käy lähes sietämättömäksi, kirjastossa en uskalla pyytää apua kirjaston tädeiltä jne. En tiedä mikä minua näissä pelottaa :( varmaan sen vieraan ihmisen kohtaaminen ja puhuminen.... tälläinen rajottaa elämää aikalailla ja käy todella rankaksi jo... en tiedä mitä tehdä :(

Vierailija
8/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:11"]Hei! Voisit käydä vaikka terkkarilla ensin. Korviin kuivunut vaikku alentaa kuuloa. On kokemusta. Terv.Mummeli
[/quote]

Tätäkin harkitsin, mutta sinne pääsee vasta syksyllä. Tuntuu kyllä vähän hölmöltä mennä lääkäriin jos se onkin vaan vaikkua. Myt kuulo on huonontunut niin paljon ja lyhyessä ajassa, huolestuttaa että lähtee kuulo kokonaan. Ap