Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kuuluisi olla perheen pää.

Vierailija
10.06.2015 |

Perheen päänä oleminen ei tarkoita tyranniaa, vaan vastuun kantamista. Miehen tulisi kantaa vastuu naisesta ja koko perheestä. 

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Yhdessä. Vastuu on yhteinen. 

Vierailija
2/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin pakoilen vastuuta. 

T. Sikamies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, mistäköhän meinasit kaivaa tänä päivänä tuollaisen vastuuta kantavan miehen? Monia kiinnostaa enemmän videopelit, viina, salilla ravaaminen, reissaaminen, oma ura tai nuorten typyköiden vikittely kuin vastuun kantaminen perheestä.

Vierailija
4/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap? Se että on kikkeli ei tarkoita sitä että ihmisestä on vastuunkantajaksi ja huolehtijaksi.

Vierailija
5/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastuun kantaminen mielestäsi käytännössä tarkoittaa? Onko mielestäsi miehellä oikeus päättää mitä tehdään jos mies ja vaimo on eri mieltä jostain? Tai jos vaikka ollaan taloa ostamassa niin saako mies päättää mikä talo ostetaan vaikka vaimo ei tykkäisi?

Itse kannatan tasaveroista vastuunkantoa ja sitä että asioista neuvotellaan niin kauan että molemmat on tyytyväisiä. Molemmilla on myös vastuu perheestä ja sen toiminnasta, toki se vastuu voidaan yhteisestä sopimuksesta jakaa vaikka niin että toinen käy töissä ja tuo rahan perheeseen ja toinen huolehtii lapsista ja kodista enemmän.

Vierailija
6/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tosiaan kuuluisin. On vaan hyvin vaikea, ellei peräti mahdotonta nykyään sellaista miestä löytää.

Vierailija
7/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, en ikinä haluaisi tuollaista miestä. Onneksi omassa parisuhteessani me kannamme vastuun yhdessä.

Vierailija
8/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:39"]

Hehe, mistäköhän meinasit kaivaa tänä päivänä tuollaisen vastuuta kantavan miehen? Monia kiinnostaa enemmän videopelit, viina, salilla ravaaminen, reissaaminen, oma ura tai nuorten typyköiden vikittely kuin vastuun kantaminen perheestä.

[/quote]

Feministien syytä. Vaaditaan tasa-arvoa mut sehän tarkoittaa siis sitä että mies tekee kaikki ikävät asiat ja sitten loput jaetaan tasan naisten ja miesten kesken. Myös miehen isompi palkka koska eihän naiselle itseään köyhempi kelpaa.

"Akateemiset naiset" joita tälläkin palstalla on läjäpäin, on kaikki jotain saatanan humanisteja joilla on juristi tai ekomi puolisona että itse voi puuhastella naistutkimuksen parissa kun mies tuo rahat kotiin.

Vierailija
9/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa naiset vihdoin palaamaan "luonnolliseen" tilaansa eli elätettäviksi kodin hengettäriksi. Hyvä niin. Tämän jälkeen alkavat myös naiset taas nauttimaan elämästä ja masennukset vähenevät. Miehen kuuluukin olla perheen pää ja myös puhuvapää.

Vierailija
10/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista vastuuta naisesta pitää kantaa? Onko aikuinen nainen sinkkuna itsellinen mutta suhteessa kykenemätön vauva?

Vierailija
11/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:54"]

Alkaa naiset vihdoin palaamaan "luonnolliseen" tilaansa eli elätettäviksi kodin hengettäriksi. Hyvä niin. Tämän jälkeen alkavat myös naiset taas nauttimaan elämästä ja masennukset vähenevät. Miehen kuuluukin olla perheen pää ja myös puhuvapää.

[/quote]

Joo, voin jäädä vaikka heti "kodin hengettäreksi" kunhan saan kuukaudessa palkkani verran (2600e) rahaa ja eläkkeen täytyy kertyä myös. Ilmaista terveydenhoitoa (vrt. työterveys) en myöskään laittaisi pahitteeksi.

Vierailija
12/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oikeastaan aika vähän aikaa edes eletty tuollaisessa 1950-luvun amerikkalaisessa tekoidyllissä. Koitapa ressupieni nyt palailla todellisuuteen, äläkä elä mielikuvitusmaailmassa.

Harva suomalainen mies pystyy edes yksin elättämään perheensä, saati kantamaan vastuun edes omien kengännauhojensa sitomisesta. Kaikki nämä itsensä perheenpääksi kuvittelevat ovat oikeasti laiskoja tyranneja, jotka odottavat palvelua kotona, eivätkä tee itse mitään. Niitäkin olen nähnyt, jotka eivät tee mitään työtä kodin ulkopuolella, eikä kotona, vaan antavat jokin hyväuskoisen naisen elättää itsensä. 

Jokainen normaaliälyinen mies haluaa jakaa esim. lastenhoidon, koska isät haluavat olla tekemisissä lastensa kanssa, eikä elää kuten ennen niin, että näki lapsiaan silloin tällöin. Monet haluavat myös osallistua kotitöihin, koska onhan se heidän kotinsakin, eikä mitään näyttelylukaali, jossa orjan asemaan alistettu nainen puurtaa.

Nykyisin naiset ovat myös paremmin koulutettuja kuin miehet, joten kansantaloudellisesti olisi järjetöntä että paras työvoima istuisi kotona.

Vierailija
13/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä luulo muinaisajoilta

Vierailija
14/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää kun mies antaa päätä.

Vierailija
15/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:22"]

Perheen päänä oleminen ei tarkoita tyranniaa, vaan vastuun kantamista. Miehen tulisi kantaa vastuu naisesta ja koko perheestä. 

[/quote]

Huolehtia pyykit, ruoka pöytään ja astiat puhtaina kaappiin. Lasten läksyt kuuluu hoitaa ja muistaa perheen ja läheisten juhlapäivät. Tulee varmistaa, että kotona syödään monipuolisesti ja terveellisesti. Lisäksi on tärkeää, että saa leikitettyä lapsia ja vaimoakin.

Vierailija
16/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:22"]

[/quote]

OK. Tämä on siis miehen vastuu. Mitkä ovat vastuunkantamisesta seuraavat oikeudet ja muut hyödyt?

Vierailija
17/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pidetään kyllä molemmat ajatuksesta että mies on perheen pää muttei se tarkoita sitä, että miehen kuuluu kaikki vastuu kantaa perheessä. Meillä molemmilla on ammatti, molemmat olemme työssä tai olleet työssä (minä tällä hetkellä kotona mies työssä), molemmilla on omaa varallisuutta, molemmat omistamme osat kodistamme. Meillä se että mies on perheen pää toteutuu niin, että asioita tehdään enemmän miehen työn ja asioiden mukaan kuin minun työni mukaan. Vastineeksi siitä saan kyllä ihanan miehen, hemmottelua, vähemmän stressiä. Minulla itse asiassa on aika paljon vastuuta kotona olevana kun hoidan näitä kotiasioita, lapsia, remontteja, lomamatkasuunnitelmia ja lisäksi teen vielä vähän työtä miehen firmaan kotoa käsin.

Vierailija
18/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
19/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voi kaiken mokomin kantaa raskasta taloudellista ja henkistä vastuuta perheestä. Minä yritän vähän tasoitella sen kivistä polkua ja vetää välillä raskasta rekeä.

Vierailija
20/39 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 20:39"]

[/quote]

Feministien syytä. Vaaditaan tasa-arvoa mut sehän tarkoittaa siis sitä että mies tekee kaikki ikävät asiat ja sitten loput jaetaan tasan naisten ja miesten kesken. Myös miehen isompi palkka koska eihän naiselle itseään köyhempi kelpaa.

"Akateemiset naiset" joita tälläkin palstalla on läjäpäin, on kaikki jotain saatanan humanisteja joilla on juristi tai ekomi puolisona että itse voi puuhastella naistutkimuksen parissa kun mies tuo rahat kotiin.
[/quote]

Väärin, se on DI.
terveisin saatanan humanisti, joka tekee kyllä kaikkea rempasta viemärien aukomiseen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi