Raskauden jälkeinen pömppömaha viimeinkin pois - kaikki vinkit tervetulleita
Olen palannut jo normaaleihin mittoihin muuten ja olen jo ihan hoikassa kunnossa, mutta maha jäi ilmeisesti (pysyvästi?) pömpöttämään osittain erillään olevien vatsalihasten ja veltostuneen ihon vuoksi. Kuopus on jo 1 v 3 kk ja olen nyt treenannut noin puolisen vuotta säännöllisesti (muun treenin ohella vinoja vatsalihasliikkeitä noin 120-160 kpl joka toinen päivä) ja olen rasvannut vatsan ihoa, mutta vatsani näyttää edelleenkin kamalalta. Olen myös syönyt terveellisesti (varmaankin terveellisemmin kuin ikinä aiemmin elämässäni), mutta muutos on suhteellisen vähäistä verrattuna muuhun kroppaan. Tiedän, että yksinkertaisin ja varmin ratkaisu löytyisi plastiikkakirurgiasta, mutta tällä hetkellä siihen ei ole varaa. Mulla on varmaan vatsan palautumisen osalta vain ns. "huonot geenit", mutta muu kroppa on tosiaan tullut ihan hyvään kuntoon. Mikä voisi auttaa? Ideoita ja vinkkejä kaipaisin kovasti!
Kommentit (14)
Pömppö lähtee vain vahvistamalla syviä vatsalihaksia. Toivottavasti et ole jo pilannut vatsaasi treenamalla liian aikaisin. Suosittelen laadukasta pilatesta.
Käy asiantuntevalla fysioterapeutilla joka osaa antaa juuri sulle oikeat treeniohjeet.
Joo ja jos sulla on vatsalihakset erillään älä herranjestas mitä tappotreeniä aloita! Teet vaan enemmän hallaa!
Sun mahas ei tässä se kamala ole, vaan sun miehesi käytös. Ihmekään jos luulet, että mahasi on jotenkin huono, jos sun OMA MIEHESI sitä sulle hokee.
Kysypäs mieheltäsi, et mikä sitä ihan oikeasti nyppii ja sano samalla että vetää pään pois perseestään, sinä olet hänelle jälkikasvua tähän maailmaan saattanut ja voisi alkaa herra pikkusen arvostamaan sinua sekä ihmisenä, naisena että äitinä.
Mulla sama ongelma jo edellisen lapsen jälkeen, laihduin siis kyllä jopa niin että läheiset oli huolissaan, treenasin lihaksia, mutta se pömppöpussi vaan pysyi. Tissit ja perse hävis ennemmin kokonaan. Ne tissitkin oli klassinen nahkakukkaro. Pakko oli siis ottaa lihotuskuuri että näytti paremmalta.
Huonot geenit ja kudokset, kaikki nahka vaan jää roikkumaan, arpiakin tuli älyttömästi.
Nyt synnytin seuraavan (ja viimeisen!) lapsen, ahdistaa ihan alkaa taas hommaamaan itseään muka kuntoon kun ei se tapahdu kuitenkaan. Kirurginveitseen ei oo varaa.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:44"]Joo ja jos sulla on vatsalihakset erillään älä herranjestas mitä tappotreeniä aloita! Teet vaan enemmän hallaa!
[/quote] Mulla on viimesestä synnytyksestä kohta 8 vuotta aikaa ja ne on vieläkin erillään. Millon sen treenin saa alottaa?
Ensinnäkin sun ei todellakaan tarvitse tehdä tuollaista määrää vatsalihasliikkeitä jos teet ne tarpeeksi tehokkaasti ja oikein. Ihan 15-20x3 psri kertaa viikossa riittää. Ja aloita ensin syvienvatsalihasten treenaus, vasta sen jälkeen suorien ja muiden ulompien lihasten vuoro. Ehkä fyssari tosiaan voisi auttaa :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:44"]Joo ja jos sulla on vatsalihakset erillään älä herranjestas mitä tappotreeniä aloita! Teet vaan enemmän hallaa!
[/quote] Mulla on viimesestä synnytyksestä kohta 8 vuotta aikaa ja ne on vieläkin erillään. Millon sen treenin saa alottaa?
[/quote]
Sen jälkeen kun ne lihakset on kirurgin käsissä leikattu yhteen. Muutoin teet itsellesi vaan pahempia selkäongelmia...
Olkaa armollisia itselleni, munkin maha pömpöttää, treenaan kyllä.. mutta so?
Jollain ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia mikä antaa asioille mittasuhteita.
Ja ap, jätä se sika!
Mä suosittelen myös ehdottomasti fyssaria. Mutta perussääntönä treeniin ensin lantionpohja, sitten syvät lihakset, vinot lihakset ja ihan lopuksi suoran lihakset. Vältä istumaannousuja viimeiseen saakka! Jos vuoden treenillä (siis oikeanlaisella) ei tule tuloksia, taitaa lääkärin veitsi olla ainoa vaihtoehto, mikäli rakoa yli 2cm. Vuosien kuluessa diastaasi (rako) aiheuttaa esteettisyyden lisäksi myös fyysisiä haittoja kuten pahaa selkäkipua. Julkisella puolella korjataan muita kuin esteettisiä haittoja. Silloin lasku vaan noin viidensadan luokkaa. Nyt kuitenkin suosittelen vahvasti käymään asiantuntijoilla tutkituttamassa lihasten tilanne :)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:15"]Olkaa armollisia itselleni, munkin maha pömpöttää, treenaan kyllä.. mutta so?
Jollain ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia mikä antaa asioille mittasuhteita.
Ja ap, jätä se sika!
[/quote]
Vatsalihasten diastaasi ei ole vain pömppää vaan oikeasti aiheuttaa ajan saatossa vaikeitakin kiputiloja.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:15"]Olkaa armollisia itselleni, munkin maha pömpöttää, treenaan kyllä.. mutta so? Jollain ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia mikä antaa asioille mittasuhteita. Ja ap, jätä se sika! [/quote] Vatsalihasten diastaasi ei ole vain pömppää vaan oikeasti aiheuttaa ajan saatossa vaikeitakin kiputiloja.
[/quote]
Mulla on lisäksi vielä jonkinlainen napatyräkin, toisin sanoen napa pullottaa voimakkaasti ulospäin ja saa olla työntelemässä jotain vatsanpeitteiden välistä tulevia kudoksia siitä sisään. Vatsassa on vihlovia kipujakin siihen liittyen ajoittain. :( Siihen "kaupan päälle" se pullottava maha (näytän ehkä noin 5kk raskaana olleelta) ja kreppipaperimainen iho navan ympäristössä. Muuten kroppa on tosiaan ihan timmihkössä kunnossa jo ja paino on pudonnut ennen synnytyksiä olleisiin lukemiin. T. AP
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 22:15"]Olkaa armollisia itselleni, munkin maha pömpöttää, treenaan kyllä.. mutta so? Jollain ihmisillä on ihan oikeitakin ongelmia mikä antaa asioille mittasuhteita. Ja ap, jätä se sika! [/quote] Vatsalihasten diastaasi ei ole vain pömppää vaan oikeasti aiheuttaa ajan saatossa vaikeitakin kiputiloja.
[/quote]
Mulla on lisäksi vielä jonkinlainen napatyräkin, toisin sanoen napa pullottaa voimakkaasti ulospäin ja saa olla työntelemässä jotain vatsanpeitteiden välistä tulevia kudoksia siitä sisään. Vatsassa on vihlovia kipujakin siihen liittyen ajoittain. :( Siihen "kaupan päälle" se pullottava maha (näytän ehkä noin 5kk raskaana olleelta) ja kreppipaperimainen iho navan ympäristössä. Muuten kroppa on tosiaan ihan timmihkössä kunnossa jo ja paino on pudonnut ennen synnytyksiä olleisiin lukemiin. T. AP
[/quote]
Jos on tyrää ja kipuja, niin riittäisikö ne syiksi leikkaukseen julkisella?
Mun mahani on siis aivan horrorkamalan näköinen oikeasti ja miehenikin sitä haukkuu melkein päivittäin, joten olisi jo paniikki päästä normaalikuntoon jollain keinolla. Täytynee yrittää jotain nälkädieettiä yhdistettynä vieläkin raivokkaampaan treeniin, mutta pahalta näyttää. :/