Kuka vielä nykypäivänä laittaa tapettia seinään
Hullun hommaa. Arka materiaali, esim tahroja hankala poistaa kun ei voi kunnolla rätillä hangata. Iso vaiva uusia kun vanha pitää poistaa. Kuviolliset seinät on vanhanaikaisia ja yksiväriset saa helpommin maalaamalla.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan nykypäivänä se on erityisen suositeltavaa ainakin jos yhtään aikaansa seuraa ja haluaa päivittää ilmettä helpolla. Persoonallisuus ja muutkin värit kuin valkoinen ovat kovassa huudossa.
Hah. Yleensä av:n sisustusketjuissa moititaan tapetointia kun on niin vaikeeta ja hankalaa. Kuviotapetit tuntuu myös olevan saatanasta monen mielestä eikä niitä varsinkaan saisi laittaa joka seinälle, se vasta on ihan kamalaa. Nyt yhtäkkiä kaikkien mielestä ne onkin maailman hienoin juttu🙄
Katos Av:n mielipiteet ja niiden seuraaminen ei olekaan mikään elämäni mittapuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tällainen jankuttajaketju. Senkun ap nautit maalatuista seinistä, se on ihan fine. Joku toinen tykkää taas tapetista ja sekin on täysin ok.
Mikä jankuttajaketju? Enkö saisi pysyä kannassani? Ap
Toki, se sun kantasi nyt vaan tuli selväksi jo kerrasta, mitä tuota jauhamaan?
Pitäisikö minun siis vain myönnellä kaikille että joo noinhan se asia onkin? Ap
Ei vaan antaa ihmisten keskustella ja jakaa ajatuksiaan. Miksi sun pitää puolustella itseäsi?
Eli kun joku tulee mun aloittamaan ketjuun kommentoimaan, en siis saisi vastata hänelle koska se on jankkausta ja puolustelua kun olen eri kannalla kuin hän ja mun pitää antaa ihmisten keskustella. Miksi en saisi itse osallistua keskusteluun jonka olen aloittanut? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin vuokra-asunnoissa ihmettelen tapetteja.
Asuttiin 5 vuotta edellisessä asunnossa, tapetit oli vaihdettu juuri ennen muuttoamme ja pakko ne oli uusia meidänkin muuton jälkeen. Huonekalujen kohdalta olivat aivan tummentuneet.Seinäpintojen käyttöikä on 5-10 vuotta, tuohon aikaväliin ne uusitaan. Itsellä on tosin kahdessa huoneessa ollut 12 vuotta sama tapetti ja on ihan priima. Toki on hyvä tapetti ja nätisti pidetty.
Vuokra-asuntoihin nyt yleensä lähtökohtaisesti valitaan ne halvimmat tapetit, kun vuokralaiset ei niitä aina niin nätisti pidä ja joutuu kuitenkin uusimaan. Hyvä paperitapetti kyllä kestää esimerkiksi tahrojen pyyhkimisen kostealla mikrokuituliinalla.
Hypitkö seinille, jos joutuu viiden vuoden välein pintoja uusimaan? 35 vuotta sitten maalasin seinät, ja vierashuoneessa n.50 vuotta vanha tapetti, eikä tarvi edelleenkään mitään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut olohuoneen seinässä tapetti 10 vuotta. Kertaakaan ei ole tarvinnut rätillä hangata, kun ei ole tarpeen roiskia mitään sinne seinälle.
Harvalla nyt varmaan mitään erityistä ”tarvetta” on mitään seinilleen roiskia, mutta elämässä sattuu kaikenlaista. Mieluummin valitsen sellaisen materiaalin joka on helppo putsata. Ap
Eli et käytä vesiohenteisia maaleja, hyi sua, luonnon pilaajakin vielä.
Mitä tarkoitat?
Kaikki seinät on meillä maalattu vesiohenteisella maalilla.
ApNo se ei tosiaankaan ole helppo puhdistaa, se jää laikukkaaksi.
En tiedä mistä maalista sinulla on kokemuksia mutta ei ainakaan meidän maalit noin käyttäydy. On mm. Uulan Into-maalia, Tikkurilan Harmonya. Jotain muutakin vielä. Varmaan suurin osa sisäseinämaaleista on vesiohenteisia. Ap
Voi kuule, sellaista vesiohenteista maalia ei ole olemassakaan, joka vesipuhdistusta montaa kertaa kestäisi. Siksi esim. Tikkurila suosittelee koko seinän puhdistuksen, jos yhdestä kohtaa se likaantuu. Sä et vaan huomaa, mutta laikku siihen jää.
Tapettiinko ei sitten jää jälkiä? Ap
No ei, miksi jäisi?
Älä viitsi, itsekin tiedät että tuo ei ole totta. Ilman muuta tapettiin jää jälkiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa seiniä kotiinsa, avaruutta ja ilmavuutta pitää olla. Ei seiniä.
Eikä kattoa! Se voi vanhingossa olla valkoinen.
Olen tapettihullu ja kyl on kaikenlaista tullut instassa vastaan. Mies joskus vitsaili että laitetaan puolipaneelit seinän yläosaan ja tapetti alas ja eiköhän ruottalaiset ole tämänkin idean jo toteuttaneet. Ei ollut täysin kauhea. Boråstapetenin eräs perinnetapetti sopii upeasti kattoon, mutta joku valopää oli tapetoinut matalan ahtaan aulan sekä seinät että katon tummanvihreällä kukkatapetilla ja harvemmin on yhtä ahdistavan näköistä tilaa tullut vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta asunnosta ap tykkää?
Koko valkoisesta tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisesta asunnosta ap tykkää?
Koko valkoisesta tietenkin.
Niinkö? Mistä näin päättelit? Maaleja ei ole muuta kuin valkoista? Ap
No ei, miksi jäisi?