Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleisiä sukupuolitaudit oikeasti on?

Vierailija
03.02.2022 |

Olen n.50v ja erosin 5 vuotta sitten. Seksiä olen harrastanut sen jälkeen 10 miehen kanssa eripituisissa tapailu/seurustelusuhtessa. Kumia ei ole käytetty kertaakaan, kukaan ei ole edes ehdottanut. Mitään tauteja ei ole ollut. Pari vuotta sitten asia kävi mielessä ja pyysin gynekäynnin yhteydessä testit. Gynen mielestä aika epätodennäköistä että olis mitään, ellen ole ulkomailla käynyt. Lisäksi, ei ole mitään kaikenkattavaa testiä, vaan joka tauti erikseen. Otettiin sitten kuitenkin klamydia ja hiv testit, olivat negatiivisia. Kaverininon ollut aika paljon aktiivisempi kuin minä, eikä hänelläkään ole koskaan ollut mitään.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleisiä väestössä on papilloomavirus (papakoe joskus ok) tai herpes. Melkein muut oleelliset näkee joko verikokeesta (hiv/kuppa) tai virt.näyte purkkiin, ei tarvitse tikulla sorkkia. 

Papillooma ja herpes mahdollista saada ilman suoraa seksiä.

Papillooma niin yleinen että onko enää edes varsinainen seksitauti.

Vierailija
22/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sortin HPV tuntuu olevan ainakin joka toisella naisella jonka ovat tietenkin saaneet pippeliä kovin heilutelleelta exältään.

Paljon yleisempää, noin 80%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla.

Elämä on suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä tarttuva tauti. 100% tapauksista johtaa kuolemaan.

Vierailija
24/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttelin taannoin erään miehen kanssa, joka oli nainut 100 naisen kanssa 4 vuoden aikana ja kerran oli saanut jonkun taudin.

Ja tartuttanut 99

Vierailija
25/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla.

Elämä on suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä tarttuva tauti. 100% tapauksista johtaa kuolemaan.

Tuo on savolaisuuden määritelmä. Ennen kuolemaa se aiheuttaa pahaa sutkauttelua ja muikeilua.

Vierailija
26/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla.

Tuo on savolaisuuden määritelmä. Ennen kuolemaa se aiheuttaa pahaa sutkauttelua ja muikeilua.

Yleisön pyynnöstä.

Elämä suattaa tarttua pannessa tai suottaa olla tarttumatta. Siihen suattaa kualla tai sitten ei.

Vierailija
27/50 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juttelin taannoin erään miehen kanssa, joka oli nainut 100 naisen kanssa 4 vuoden aikana ja kerran oli saanut jonkun taudin.

Ja tartuttanut 99

Kyllä sen kuulemma huomas heti, että joku tauti on ja hoisi siihen lääkkeet. En tajua miten joku edes voi jättää hoitamatta itsensä ja pystyy oireisena edes harrastamaan seksiä

Vierailija
28/50 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tartuttanut 99

Kyllä sen kuulemma huomas heti, että joku tauti on ja hoisi siihen lääkkeet. En tajua miten joku edes voi jättää hoitamatta itsensä ja pystyy oireisena edes harrastamaan seksiä

Ööö. Kun todella moni ei oireile millään tavalla ja tartuttaa siten tauteja ties kuinka monelle eteenpäin. Yleisimmät sukupuolitaudit (järjestyksessä) eivät yleensä oireile mitenkään tai hyvin lievästi: 1) HPV/kondylooma 60-80 % 40-vuotiaista naisista ja miehistä kantaa virusta, 2) HSV-2 tai HSV-1 (alakerrassa, tarttunut yläkerrasta) 15-20 % keski-ikäisistä, 3) klamydia 10-20k tapausta vuodessa - onneksi parannettavissa lääkkeillä.

Eli kuka tahansa on voinut saada esim. HSV tai HPV tartunnan ja sukupuolitautitesteissä niitä ei kappas vaan tutkita, vaikka ovat Suomen yleisimmät sukupuolitaudit.

Vierailija
29/50 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että harvinaisia. Nää on vähän juoppojen ja narkkien ongelmia.

Olen elänyt seksuaalisesti erittäin aktiivisen elämän mulla on kerran ollut klamydia.

Kortsua en ole käyttänyt koskaan

Vierailija
30/50 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. ykkönen sen sanoi

Vierailija
31/50 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala tarkoitti seksin avioliittoon. Jos eläisimme Jumalan ohjeiden mukaan, ei olisi mitään sukupuolitauteja.

Niin, sukupuolitauteja on paljon ja ne on yleisiä, ihmiset kun näyttävät pitävän tuota seksiä nyt niin esillä ja oikein aivopesevät lapsiakin että kaikkien kanssa sitä pitää kokoajan tehdä niinkuin maailmassa ei muuta olisikaan. Sodomanja gomorran päivät, viimeiset ajat.

Vierailija
32/50 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääk.

Vierailija
33/50 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

55v. ja 0 tautia.

Vierailija
34/50 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut sillain noin kahdenkymmenen naisen kanssa ilman kumia, ja heistä kahdella oli sukupuolitauti. Toisin sanoen 10% naisista on tautisia. 

Eli aika yleistä on. 

Vierailija
35/50 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta vetää ja antaa vain kakkosta niin ei saa tauteja.

Vierailija
36/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasin miehen, joka kävi testeissä ja näyttikin minulle ne, että ovat puhtaat. Olimme suojaamattomassa yhdynnässä, jonka jälkeen muisti, että on sairastanut sukupuoliherpeksen. Sehän tarttui tietenkin minuun ja on nyt loppu elämän riesa. Minun tulee myös tuleville kumppaneilleni asiasta kertoa. Että semmoinen.

Vierailija
37/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herpes on kimurantti virus. Itselläni ollut oireinen joskus 20 vuotta sitten ja sen jälkeen täysin oireeton. Vaimoni kanssa oltu jo tuo parikymmentä vuotta yhdessä ja hän ei ole koskaan saanut sitä siten, että se alkaisi hänellä oireilemaan. Se virus on hänelle hyvin todennäköisesti tarttunut, mutta ei ole siis koskaan aktivoitunut. 

Tällaisia herpeksen kantajia voi olla aika paljon. Ja iso osa ei edes tiedä kantavansa herpestä, joten eivät osaa edes varoa sen kanssa uusien kumppaneidensa kohdalla.

Vierailija
38/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivin, tippurin ja kupan esiintyminen vuosina 2010-2023. Seksitautien määrä edelleen kasvussa HUSin alueella: https://www.sttinfo.fi/tiedote/70049910/seksitautien-maara-edelleen-kas…

Sivun alareunassa olevat kuvat aukeavat klikkaamalla isoiksi. Jotain tapahtui vuonna 2015 joka pani käyrät nousuun ja 2021 tapahtui jotain joka kiihdytti nousua suuresti.

Vierailija
39/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun sortin HPV tuntuu olevan ainakin joka toisella naisella jonka ovat tietenkin saaneet pippeliä kovin heilutelleelta exältään.

HPV:n voi saada vaikka synnytyksessä äidiltä.

Hpv on käytännössä kaikilla jotka seksiä harrastaa, koska on oireeton.

"""HPV-tartunta on lähes aina täysin oireeton. HPV-tulehdus voi löytyä naiselta sattumalta HPV-testillä tai papakokeessa. Noin puolet tartunnoista paranee itsestään 8 kuukauden aikana ja 90 % kahden vuoden aikana."""

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00162/papilloomavirus-hpv-ja-kondyloo…

Vierailija
40/50 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herpes on kimurantti virus. Itselläni ollut oireinen joskus 20 vuotta sitten ja sen jälkeen täysin oireeton. Vaimoni kanssa oltu jo tuo parikymmentä vuotta yhdessä ja hän ei ole koskaan saanut sitä siten, että se alkaisi hänellä oireilemaan. Se virus on hänelle hyvin todennäköisesti tarttunut, mutta ei ole siis koskaan aktivoitunut. 

Tällaisia herpeksen kantajia voi olla aika paljon. Ja iso osa ei edes tiedä kantavansa herpestä, joten eivät osaa edes varoa sen kanssa uusien kumppaneidensa kohdalla.

Jotenkin outoa, että herpeksestä puhutaan niin vähän vaikka on yleinen. Aina vain puhututaan hiv/klamydia/tippuri ja niitä kehoitetaan testauttamaan.

Itse kuulin herpeksestä sukupuolitautina ensimmäisen kerran 40-vuotiaana, kun tartunta tuli ilmi kumppanin saatua tartunnan. On jotenkin katkeraa, kun joka kumppanin jälkeen olen käynyt hiv/klamydia/tippuritestissä.