Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaimo reissussa, lapsi sairas, SOS

Vierailija
10.06.2015 |

En halua huolestuttaa vaimoa, joten sairastetaan salassa. Hän on reissunsa ansainnut ja tiedän ettei hän siitä saisi nautittua jos tietäisi että täällä sairastetaan.
Oma äitini (ikuinen neuvonantajani) on ulkomailla ja puhelimeen ei saatu yhteyttä - käännyn teidän puoleenne ennen paniikkipuhelua päivystykseen.
Tilannekuvaus:
Tyttö 2v 87cm/12kg noin pyöristettynä. Eilen oli kärttyinen - ajattelin että kyseessä oli eroahdistusta äitistä, koin paskaisi-fiilistä. Sitten muuttui väsyneeksi, illalla mittasin kuumeen, 37.8. Nukuttiin yö vierekkäin, tyttö yskiskeli hieman unissaan. Ollut siis viime lauantaista asti hieman nuhainen. Aamulla heräsi ihan ok, hieman ääni painoksissa. Ei oikein suostunut syömään mitään - kurkku kipeä? Mehujäät maistuu, niitä on mennyt monta. Ja popkornia murustin ihan pieneksi, sekin maistui. Nyt lämpö 37.7, missä vaiheessa särkylääke jos kuume nousee? Iholla on myös pientä ryhelmäihottumaa, se voi toki johtua mansikkamehujäästä jota tämä paskaisi antoi vahingossa. Tytöllä siis on/off allergia mansikkaa kohtaan. Ja niin joo, tosta noin vaan tekaisin kasvisosekeiton, mutta eipä se oikein maistunu.
Olen yrittänyt googlettaa, mutta eri sivuilla on ristiriitaista tietoa. Nyt Te, Hurjan Kokeneet ja Upeat Äidit, voisitte minua hieman neuvoa. Joko tilaan ambulanssin?
Ja niin, jos ette sitä jo huomanneet, olen ensimmäistä kertaa itsenäisesti sairaan lapsen kanssa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis musta on ainakin itsestäänselvää, ettei mieheni tietäisi mitä tehdä sairaan lapsen kanssa. Mäkään en tiennyt ja samalla tavalla googlettelin ja tutuilta kyselin, kun esikoinen ekaa kertaa sairastui.

Mieheni ei ole tarvinnut sairasta lasta hoitaa, koska mä olen ollut kotona ja hän töissä. Joskus hänellekin varmasti tulee samanlainen tilanne eteen kuin ap:lla. Kyselkööt neuvoja sitten, tutuilta tai multa. En mä rupea ohjeita nyt jo latelemaan, kun eihän niitä nyt tarvitse.

Siksi musta on ihan turha ap:ta parjata. Hän kyselee neuvoja, on niitä nyt saanut ja varmasti seuraavalla kerralla osaa jo itsenäisesti toimia lapsen sairastuessa.

Vierailija
42/43 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhelmäistä ihottumaa on poskissa, voi olla parvorokkoakin, joka yleensä lieväoireinen rokko. Jos rakkuloita suussa/suun ympärillä tai käsissä voi olla enterorokko. Mutta hyvin voi olla myös tavallista flunssaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ehkä käyttäisin lääkärissä, kun on ollut omalla lapsella korvatulehdus pari kertaa, vaikkei ole isompia oireita ollutkaan eikä kuumetta. Etenkin jos on itkuinen yöllä, korva särkee makuulla enemmän.
Sun tapauksessa seuraisin ensi yön tilannetta ja päättäisin aamulla lääkäriin vai ei. Tsemppiä!