Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Väkivallan jättämät jäljet

Vierailija
03.02.2022 |

Onko muita, joilla nuoruudessa tapahtunut väkivalta vaikuttaa nykyhetken tilanteeseen? Nuoruudessa olen kokenut seksuaalista-,henkistä - ja fyysistä väkivaltaa. Näistä kaikista olisi pitänyt laatia rikosilmoitus, mutta en kyennyt toimimaan tai käsittänyt tapahtumia silloin nyt vasta myöhemmällä iällä tapahtumat pompahtaa mieleen. Fyysinen väkivalta kärjistyi siihen ,että minut yritettiin tappaa. En ole työkykyinen ja osin siihen vaikuttaa noi nuoruuden jutut.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin että jos oisit työelämässä, pääsisit eteenpäin.Nyt jankutat ja kertaat tapahtumia ,Ei ne ole syy siihen että et töitä jaksa tehdä.

Vierailija
2/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kannata avautua, palstalla on ilkeilyä ja trollaamista. Aihe on sinulle luultavasti aika kuormittava ja ja herkkää aluetta. Säästä itseäsi, voimia Sinulle, positiivista energiaa. <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On terveydellisiä syitä miksi olen työkykyvytön en niihin tarkemmin mene, mutta noi nuoruuden tapahtumat on vaikuttaneet myös.

Vierailija
4/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin että jos oisit työelämässä, pääsisit eteenpäin.Nyt jankutat ja kertaat tapahtumia ,Ei ne ole syy siihen että et töitä jaksa tehdä.

Hae apua. Kaikkea 💩 ei tarvi suustaan laukoa

Vierailija
5/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ se ihmisen terveenä pitää ja ilon saa kaupan päällisiksi. 

Jos jää kotiin mittailemaan seiniä joka päivä voi elämästä tulla synkempi kuin musta.

Miksi minun täytyisi apua hakea? En ymmärrä? Olen itse vanhempi, myös lapsuuden traumat kokenut, ja itsekurilla kasvattanut pois. Ja töitä teen vaikka olen eläkeläinen. Se minut pitäää terveenä.

Vierailija
6/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pystyy käyttämään tätä foorumia niin silloin pystyy myös tekemään töitä. Ei ehkä fyysistä työtä, mutta työtä kuitenkin.

Vierailija
7/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää menkö baittaajien triggeröinti/riitelemisansaan. Jättäkää väliin. Tarkoitus on heillä purkaa vihaa ja käyttää valtaa häpäisemisen keinoin. Jättäkää väliin. 

Vierailija
8/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jää kotiin mittailemaan seiniä joka päivä voi elämästä tulla synkempi kuin musta.

Miksi minun täytyisi apua hakea? En ymmärrä? Olen itse vanhempi, myös lapsuuden traumat kokenut, ja itsekurilla kasvattanut pois. Ja töitä teen vaikka olen eläkeläinen. Se minut pitäää terveenä.

Minä jouduin jäämään töistä pois aloittajan mainitsemien kaltaisten tapahtumien takia. Olen ollut nyt yhdeksän vuotta työttömänä ja hyvä niin. Masennus loppui sinä päivänä kun palautin työpaikan avaimet.

Vierailija
9/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt ota huomioon, että aloittaja saattaa olla älykäs. Heikkolahjainen pystyy sivuuttamaan ongelmat. Älykäs joutuu käsittelemään ne voidakseen jatkaa.

Vierailija
10/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella terveeltä ja empaattiselta vaikutat.

Vierailija
11/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOI HYVÄÄ PÄIVÄÄ 

ohis

Vierailija
12/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ymmäretään ja huomattiin jo, ettet ymmärrä.

Ei tarvitse toistaa itsestään selvää asiaa.

Vierailija
13/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kuitenkin vinkuu tuosta itsestään selvästä, että kirjoitetaan yhteen.

...itsestään selvä voidaan kirjoittaa joko yhteen tai erikseen

https://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/kirjoitetaanko…

Vierailija
14/14 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lievähköä suhdeväkivaltaa taustalla ja sekin pulpahti pintaan vuosien päästä, joten uskon täysin että tuollaisesta kuvailemastasi vakavammassa väkivallasta vasta jäljet jääkin! Sellaisen seikan muistan ainakin että niinä vuosina kun väkivallan riski oli kotona lähes jatkuvasti, niin en kehittynyt enkä aikuistunut henkisesti juuri ollenkaan, vasta suhteen loputtua, vihdoinkin turvallisessa kodissa aloin muodostaa minäkuvaani ja ajatella maailmasta ”ikätasoisesti”, niin kuoreen se saa ihmisen käpertymään. Itsetuntoa ja muuta sai korjailla ja työstää kauan, mutta lopulta aika auttoi ja henkinen ”sovinto” tekoon ja tekijään, niin enää se on muisto elämästä jollaiseen en ikinä aio palata. Sinäkin varmasti onnistut käsittelemään asiat (puhuminen auttaa) ja jättämään sitten omaan arvoonsa, olet vahva! :)