Äitini vaatii päästä mukaan synnytykseen.
Olen 20-vuotias ja raskaana. Vauvan laskettu aika on noin kahden viikon päästä. Nyt äitini on alkanut väittämään, että hänen kuuluu tulla kanssani synnytykseen. Kuulemma siksi, kun olen niin nuori. Itse haluan synnytykseen mukaan mieheni. Mutta äitini ei ota puheitani kuuleviin korviinsa, vaan hänen mielestään miehellä ei ole sinne mitään asiaa. Miten tähän pitäisi suhtautua?
Kommentit (27)
Te, jotka ette ymmärrä millaista on kun äiti on tuollainen... älkää luulko, ettei tytär pitäisi puoliaan. Nuo äidit vaan ovat hyvin hyvin vaikeita ja sinnikkäitä. Nyt puhutaan siis ihan lähestymiskieltotapauksista.
Pidätte sukukokouksen, kutsut myös isovanhemmat.
No sun äiti ei päätä tuota asiaa, olethan täysi-ikäinen. Otat miehesi mukaan, piste.
Äidille kielto tulla sinne, tarvittaessa sairaalan henkilökunta poistaa sun äidin sieltä jos et anna lupaa olla siellä.
Ja onko se synnytyksen alkaminen pakko äidille ilmoittaa. Hoidatte homman miehesi kanssa, ja ilmoitat äidillesi sitten kun vauva on maailmassa - tai sitten kun jaksat vastaanottaa äitisi.
Miten saat tästäkin ongelman? Älä ilmoita synnytyksen alkamisesta äidillesi ja sano vielä sairaalan henkilökunnalle, että jos äitisi saapuu paikalle niin hänet poistetaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 13:56"]Äidille kielto tulla sinne, tarvittaessa sairaalan henkilökunta poistaa sun äidin sieltä jos et anna lupaa olla siellä.
[/quote]
Ei se toimi kuitenkaan. Varsinkaan jos tuo kiellon saanut henkilö on itse joku hoitaja tai vastaava.
Ei synnytykseen päästetä ketään äidiltä kysymättä, varsinkaan kun olet täysi-ikäinen. Jos oma äitisi on tosiaan noin tahditon ja kovapäinen, ei tässä auta muu kuin sinun tiukasti ilmoittaa, miten haluat synnytyksen menevän. Helpoimmalla pääset, kun et ilmoita äidillesi synnytyksen käynnistymisestä.
No et kerro lapsen syntymästä äidillesi, ennen kuin olet synnyttänyt :D
SINÄ päätet kenet otat mukaan synnytykseesi, eli jos haluat miehesi otat miehesi. Sano se sun äidille suoraan, hän ei sinusta enään päätä, vaikka oletkin nuori. Tai eihän sun edes tartte kertoa kun vedet menee. Sinä teet niinkuin sinusta tuntuu parhaalta.
Äitisi asenne tuo hankaluuksia myös myöhemmin. On varmasti innokas hoitamaan lasta, mutta samalla innokas myös puuttumaan kaikkeen. Äitisi tarvitsee rajat. Asettakaa ne heti. Päättäkää, kuinka paljon äitisi on mukana lapsen elämässä. Tietysti on ihanaa, jos lapsella on mummi, joka välittää, mutta tuosta voi tosiaan tulla myös ongelmia. Kokemusta on anopista...
Äitisi ei voi vaatia yhtään mitään. Toki hän toivoa voi. Sinä teet päätöksen, jos et halua häntä synnytykseen, hän ei tule sinne.
Itse voisin myös tehdä niin että ilmoittaisin hänelle vasta kun vauva on syntynyt.
Olen 20-vuotias ja raskaana. Vauvan laskettu aika on noin kahden viikon päästä. Nyt äitini on alkanut väittämään, että hänen kuuluu tulla kanssani synnytykseen. Kuulemma siksi, kun olen niin nuori. Itse haluan synnytykseen mukaan mieheni. Mutta äitini ei ota puheitani kuuleviin korviinsa, vaan hänen mielestään miehellä ei ole sinne mitään asiaa. Miten tähän pitäisi suhtautua?
Huh huh... Sun pitää suhtautua asiaan vakavasti. Nyt vedät kunnon rajat koska kyse ei ole vain synnytyksestä. Se jatkuu myös kaikkeen mahdolliseen kasvatustapoihin yms. Sinä olet lapsen äiti ja sinä teeet päätökset ja kasvatat hänet.
Mä lähettäisin kuvan missä vauva on isänsä sylissä. Siinä äitimuorille synnytykseen mukaantuloa :D
Kuulostaa samanlaiselta kuin minun äitini. Hän ei vaatinut päästä synnytykseen mukaan, mutta ei olisi yllättänyt vaikka olisikin. Juuri tuo tapa että mitään vastalauseita tai erilaisia mielipiteitä ei oteta kuuleviin korviin on tyyppillistä tuollaisille sekaantujaäideille. Ärsyttäähän tuo. Joudumme aina salaamaan asioita äidiltäni koska muuten tulisi samaa vänkäystä.
Jos olisin ap, niin tuleva mummi ei saisi nähdä koko vauvaa ollenkaan.
-15v
Tuo otsikko, repesin.Yleensä äihän se juurikin synnyttää. Vielä nykyäänkin äidin läsnäolo synnyksessä on biologinen välttämättömyys. Mutta sinun äitisi teki hommansa silloin kun sinut hommasi, nyt teetbsinä niin kuin tahdot.
Haloo! Olet saamassa lapsen, joten nyt kiireesti aikuistumaan! Sinä synnytät ja päätät, miten ja kenen haluat siinä sinua tukevan.
Sanot rauhallisesti hänelle että sinä haluat että vain miehesi tulee synnytykseen. Sano, että äitisi saa sitten tulla katsomaan vauvaa osastolle. Älä päästä äitiäsi sinun ja miehesi väliin.
Jos äiti ei meinaa pysyä poissa, sano kätilöille että pitävät sen poissa.