Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huijaako nuo autokorjaamo yrittäjät yleensä naisasiakkaita.?

Vierailija
03.02.2022 |

Kokemusta kellään? Itse suosin paikallista pienyrittäjää ja omasta mielestäni hinnat eivät ole olleet korkeita. Riippuu tietysti huollosta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut, mutta riskipeliä, kyllähän noi lopulta usein jossain paljastuu kun me naiset tupataan kertomaan kaikki kaikille, jolloin viimeistään joku valaisee et kuulostaapa autos rassauskeissi oudolta/ kusetusta. Sen jälkeen ei siihen korjaamoon enää mene sama nainen eikä moni muukaan, kun nainen on kertonut kokemuksensa eteenpäin muille naisille 😂

Vierailija
22/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä, ei tiedä nykypäivän autoista sen enempää kuin naisetkaan. Se on ammattilaisten työtä, ellei sitten ole vanha auto.

Eihän niihin pysty edes lamppua vaihtamaan, vaan tarvitaan ammattilainen ja joudutaan purkamaan puolet autosta.

T.autokorjaamo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä, ei tiedä nykypäivän autoista sen enempää kuin naisetkaan. Se on ammattilaisten työtä, ellei sitten ole vanha auto.

Eihän niihin pysty edes lamppua vaihtamaan, vaan tarvitaan ammattilainen ja joudutaan purkamaan puolet autosta.

Ja se maksaa 400e😬 Mitä uudempi auto niin sen vaikeampi on tehdä sille yhtään mitään.

Vierailija
24/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin saanut ihan hyvää palvelua. Sekö korjaamolla että rengsliikkeissä. Ovat huolehtineet että onko minulla kyyti pois ja paikanneet reunalta ilmaiseksi jne :D En valita.

Vierailija
25/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ainakin saanut ihan hyvää palvelua. Sekö korjaamolla että rengsliikkeissä. Ovat huolehtineet että onko minulla kyyti pois ja paikanneet reunalta ilmaiseksi jne :D En valita.

Siis paikanneet renkaita. Vaikeaa pikakirjoittaa puhelimella

Vierailija
26/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koe tulleeni huijatuksi.

Päinvastoin koen saaneeni hyvin asiallista palvelua, pieni, yhden miehen yrittäjävetoinen korjaamo, jossa vain muutama työntekijä töissä.

N45

p.s. Parikin 50-60 vuotiasta mieskolleegani omalta työpaikaltani kokee tulevansa useinkin huijatuksi autokorjaamolla. En tiedä, onko asia niin vai kokevatko he vain niin. Olisinko itse tyytyväinen, jos saisin samaa palvelua kuin he?

p.s.s. jos minulle kerrottaisiin, että kytkin ei kestä pidempään kuin 10 tkm, korjauttaisin sen jossakin vaiheessa. Autollani kun on tavoitteena ajaa enemmän kuin tuo kilometrimäärä.

Vierailija
27/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 26 jatkaa: korjauttaisin mahdollisesti 10 tkm sisällä laukeavan kytkimen, koska on todella ikävää, jos se tapahtuu tien päällä.

Tykkään, että auto on kunnossa eikä tarvitse jatkuvasti jännittää, koska keskeytyykö matkan teko tai käynnistyykö auto aamulla.

Minusta tuo on hyvää palvelua autokorjaamolta.

Vierailija
28/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käyttää hyväksi havaittua yksittäistä autokorjaamoa.

Pidempi asiakassuhde yleensä vähentää huijatuksi tulemisen mahdollisuutta, samoin asiallinen asenne korjaamon henkilökuntaa kohtaan.

Merkkikorjaamot on yleensä ne kalleimmat, eikä huoltohenkilökunnan ammattitaito ole ainakaan sen parempi mitä yksittäisissä korjaamoissa, usein jopa heikompi. Toki heiltä saattaa löytyä paremmat testilaitteet joidenkin vikojen etsintään moderneissa autoissa.

Ylimielistä valittajaa kustaan linssiin paikassa kuin paikassa aivan varmasti.

Huoltoja voi kilpailuttaa esimerkiksi Autojerry.fi kautta.

Ihan perushuolto tarjouksissa on itselläni ollut todella isoja eroja, vaikka kyseessä on ollut siis pelkkä tavanomainen öljynvaihto/tulpat huolto, jonka pitäisi kyllä sujua miltä tahansa korjaamolta melko samassa ajassa ja hinnalla.

Ehkä jotkut vaativammat remontit teettäisin kuitenkin juuri niihin töihin erikoistuneella korjaamolla, esimerkiksi jokin kallis moottori/vaihteisto remontti.

Vierailija
29/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia huijataan. Pahimpia ovat yllättäen merkkikorjaamot. Siis jos euroja lasketaan.

Vierailija
30/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaamolla ne keksivät aina vaikka mitä listöitä, joita "olisi hyvä tehdä". Jarrut kannattaa uusia kun niistä on 60% jäljellä, kytkin on valmis, alustan niveliä pitää uusia, iskarit pitäisi vaihtaa jne. Moni aivovammainen autoista mitään tietämätön sitten ostaa näitä ei-tarvittavia lisätöitä.

Kyllä se auto tai katsastusmies sitten kertoo jos jotain oikeata vikaa on. Iskarit ja jarrut voi katsoa/testata itsekin kuka tahansa.

Vierailija
31/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidempi asiakassuhde yleensä vähentää huijatuksi tulemisen mahdollisuutta, samoin asiallinen asenne korjaamon henkilökuntaa kohtaan.

Merkkikorjaamot on yleensä ne kalleimmat, eikä huoltohenkilökunnan ammattitaito ole ainakaan sen parempi mitä yksittäisissä korjaamoissa, usein jopa heikompi. Toki heiltä saattaa löytyä paremmat testilaitteet joidenkin vikojen etsintään moderneissa autoissa.

Ihan perushuolto tarjouksissa on itselläni ollut todella isoja eroja, vaikka kyseessä on ollut siis pelkkä tavanomainen öljynvaihto/tulpat huolto, jonka pitäisi kyllä sujua miltä tahansa korjaamolta melko samassa ajassa ja hinnalla.

Ehkä jotkut vaativammat remontit teettäisin kuitenkin juuri niihin töihin erikoistuneella korjaamolla, esimerkiksi jokin kallis moottori/vaihteisto remontti.

Merkkikorjaamoissa korkeat taksat, kun on niin myymäläpäällikköä, varastopäällikköä, huoltopäällikköä, korjaamopäällikköä. Pitäähän näille päälliköille ja päälliköiden päälliköille palkat maksaa. Tuota Autojerrya ei läheskään kaikki hyvät ja kilpailukykyiset korjaamot käytä, koska Autojerry ottaa välistä niin ison siivun.

Vierailija
32/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaamolla ne keksivät aina vaikka mitä listöitä, joita "olisi hyvä tehdä". Jarrut kannattaa uusia kun niistä on 60% jäljellä, kytkin on valmis, alustan niveliä pitää uusia, iskarit pitäisi vaihtaa jne. Moni aivovammainen autoista mitään tietämätön sitten ostaa näitä ei-tarvittavia lisätöitä.

Kyllä se auto tai katsastusmies sitten kertoo jos jotain oikeata vikaa on. Iskarit ja jarrut voi katsoa/testata itsekin kuka tahansa.

Juuri näin. Kerran testasin erästä merkkikorjaamoa. Pyysin että tarkistaa onko jarrut kunnossa. No sieltä tuli kloppi hymyillen sanomaan että nyt pitää uusia kaikki levyt ja palat hintaan 600e! Lähdin pois, ja katsoin että ihan silmämääräisesti ajaa levyillä vaikka kuinka paljon. Palatkin kesti auton vaihtoon saakka. Ihan silkkaa kusetusta! Annoin pomon kuulla kunniansa enkä sinne mennyt enää ikinä.

M39

Vierailija
33/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina merkkikorjaamossa että takuu pysyy varmasti voimassa eikä mulle ole kukaan koskaan tuputtanut mitään lisätöitä. Hinta on aina ollut sama mikä huoltoa varatessa on sovittu.

N45

Vierailija
34/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina merkkikorjaamossa että takuu pysyy varmasti voimassa eikä mulle ole kukaan koskaan tuputtanut mitään lisätöitä. Hinta on aina ollut sama mikä huoltoa varatessa on sovittu.

N45

Se takuu säilyy kyllä, vaikka ei merkkikorjaamossa huollattaisi!

Vierailija
35/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N45

Se takuu säilyy kyllä, vaikka ei merkkikorjaamossa huollattaisi!

Lisään vielä, että merkkikorjaamot käyttää ihan samoja varaosia kuin muutkin :D

Vierailija
36/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama korjaamo yritti 3 kertaa laskuttaa maksetusta laskusta(eri korjauskerrat). Nykyinen huoltamo on luotettava ja on sanonut, ettei kannata korjata. Pienistä korjaamoista saa usein hyvää palvelua

Vierailija
37/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän yhtä pientä korjaamoa jota pyörittää maa han muutta ja taustainen kaveri. Hän kirjoittaa huoltokirjaan kaikki tekemänsä asiat ja huollosta saa kuitin. Sama huolto olisi merkkikorjaamolla maksanut yli 200€ enemmän.

Juu, olin kans Tattarisuolla ”korjauttamassa” autoa. Juuri mitään töistä ei tehty. Lamppuja ei oltu aidosti vaivauduttu edes vilkaisemaan vaikka sanoivat, että sähkötyöt tehtiin. Näin mulle tehtiin venäläistaustaisessa korjaamossa, joka ei todellakaan ollut paras, vaikka nimi niin olikin. Naiset varokaa!

Vierailija
38/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkikorjaamoissa korkeat taksat, kun on niin myymäläpäällikköä, varastopäällikköä, huoltopäällikköä, korjaamopäällikköä. Pitäähän näille päälliköille ja päälliköiden päälliköille palkat maksaa. Tuota Autojerrya ei läheskään kaikki hyvät ja kilpailukykyiset korjaamot käytä, koska Autojerry ottaa välistä niin ison siivun.

Juu, suosittelen myös välttämään Auto-Jerryä kuin ruttoa. Niiden suositusten kautta löytyi ihan kura-firma Tattarisuolta, ja työn jälki ala-arvoista.

Vierailija
39/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut sama ratsu jo aika lailla pitkään. Yhden kerran siitä paloi ajovalo ja sitä ei oikein tavallinen nakkisormi pysty vaihtamaan. Pitää purkaa jotain edestä tmv. Erään kerran vein sen paikalliselle pikkuverstaalle ja se äijä kyllä vaihdoi molemmat polttimot, mutta sanoi, että umpiot on jo niin sumeat, että ne pitää vaihtaa, kun ei varmana enää menis katsastuksessa läpi. Sanoin, että tuon sen sitten vaihdettavaksi, jos niin katsastusinssi sanoo. Eipä ole sanonut vuosikausiin yhtikäs mitään. Sitä siis odotellessa.

Toinen. Samasta vanhasta ratsustani meni kytkin sököksi ja vein sen toiselle paikalliselle. Hän kyllä korjasi sen, mutta tuollainen remppa ei ihan ilmainen ole ja tein siitä rahoitussopimuksen. Maksoin sitä sovitun aikataulun mukaisesti, mutta sitten yhtäkkiä tuli jostain lakifirmasta lasku ja kehoitus maksaa konkurssipesälle tuo remonttilasku. Sitten väännettiin muutama sähköposti ja laitoin sinne kuitit ja sopimukset, että en ole enää velkaa sinne autopajalle  vaan rahotusyhtiölle. Jätkä oli kai pistänyt sen rahan omaan fikkaansa, kun tiesi konkurssin kolkuttelevan. No, ei tarvinnut enää sinne konkurssipesään sitä uudestaan maksaa. Aina kannattaa säästää kaikki kuitit ja sopimukset pitkän aikaa.

Ketjukorjaamojen kanssa ei ole koskaan ollut mitään säätämistä.

Vierailija
40/43 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut sama ratsu jo aika lailla pitkään. Yhden kerran siitä paloi ajovalo ja sitä ei oikein tavallinen nakkisormi pysty vaihtamaan. Pitää purkaa jotain edestä tmv. Erään kerran vein sen paikalliselle pikkuverstaalle ja se äijä kyllä vaihdoi molemmat polttimot, mutta sanoi, että umpiot on jo niin sumeat, että ne pitää vaihtaa, kun ei varmana enää menis katsastuksessa läpi. Sanoin, että tuon sen sitten vaihdettavaksi, jos niin katsastusinssi sanoo. Eipä ole sanonut vuosikausiin yhtikäs mitään. Sitä siis odotellessa.

Toinen. Samasta vanhasta ratsustani meni kytkin sököksi ja vein sen toiselle paikalliselle. Hän kyllä korjasi sen, mutta tuollainen remppa ei ihan ilmainen ole ja tein siitä rahoitussopimuksen. Maksoin sitä sovitun aikataulun mukaisesti, mutta sitten yhtäkkiä tuli jostain lakifirmasta lasku ja kehoitus maksaa konkurssipesälle tuo remonttilasku. Sitten väännettiin muutama sähköposti ja laitoin sinne kuitit ja sopimukset, että en ole enää velkaa sinne autopajalle  vaan rahotusyhtiölle. Jätkä oli kai pistänyt sen rahan omaan fikkaansa, kun tiesi konkurssin kolkuttelevan. No, ei tarvinnut enää sinne konkurssipesään sitä uudestaan maksaa. Aina kannattaa säästää kaikki kuitit ja sopimukset pitkän aikaa.

Ketjukorjaamojen kanssa ei ole koskaan ollut mitään säätämistä.

Jos ne on ihan silmällä havaittavasti sumeat niin kyllä ne kannattaa hiotuttaa/vaihtaa. Siinä on iso ero valotehossa vaikka katsuri ei hylkäiskään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi