Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Mitkä yritykset pärjäävät inflaatiossa ja mitkä ovat häviäjiä?
Kommentit (2)
Olisko kaupat, pakollisia tuotteita tekevät yritykset kuten vaippa, veskipaperi jne. pärjäävät.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Taitaa kirpaista kaikkia yrityksiä näin iso inflaatio. Ostovoima leikkaantuu inflaation verran, ihmiset keskittyy selviämiseen. Jenkeissä jo romahtaa monet alhaisessa inflaatiossa pärjänneet firmat. Lisäksi nyt on stagflaatio, eli lama +inflaatio. Firmat joutuu maksamaan enemmän raakaineista jne ja siksi alkaa irtisanoa tuottaakseen voittoa. Alkaa jätti-irtisanomiset. Suomessa kasvatetaan julkista sektoria taatakseen naisille virkoja, mutta se kasvattaa velkaa ja veroja ja on oikea kuolon suudelma kansantaloudelle.