Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

subjektiivinen päivähoito loppuu, hyvä niin

Vierailija
09.06.2015 |

Varhaiskasvatus on ihan OK ja molemmat lapsistani ovat aloittaneet pphoidossa vuoden ikäisinä. Molemmat on kuitenkin viettäneet joka ikisen vanhempien vapaapäivän, äitiysloman ja kesäloma päivät kotona. Päivähoito on sitä varten että vanhemmat voivat käydä töissä ja maksaa veronsa. Miksi viet lapsesi hoitoon jos olet kotona?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä lapsiperheiden edestä eläminen on saavuttanutkin jo lakipisteensä. Nyt perheet/vanhemmat ruotuun ja ottamaan vastuuta elämästään. Muuten voivat muuttaa vanhemmilleen takaisin, jos ei kelpaa.

Vierailija
2/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin myös lapsiperheiden etuuksiin kosketaan!

Vierailija
4/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lännen median tuore tutkimus: Kyselyyn vastanneista 88 prosenttia kannatti erittäin paljon tai jonkin verran hallituksen suunnitelmaa rajata päivähoito-oikeus puolipäiväiseksi perheissä, joissa ainakin toinen vanhempi on kotona. http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015060919830951_uu.shtml

Miksi taas aloitus tästä aiheesta?

Vierailija
5/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartotaas nyt! Kohta on täyssota päällä av-mammoilla :D

Vierailija
6/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pätkätyöläisten lapset saavat jatkossa ns. lennossa kokopäivähoitoa sitä tarvittaessa. Itse olen useissa sijaisrekustereissä ja soitto töihin sairauslonatuuraajaksi voi tulla edellisenä päivänä tai jopa samana aamuna. Pystynkö jatkossa ottamaan töitä näin vastaan, en tiedä(?) Nyt olemme maksaneet täyspäivähoidosta, vaikka lapset eivät tietenkään aina hoidossa silloin kun töitä ei itselläni ole.

Vierailija
7/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas seuraillut lähipiirin toimintaa ja kunhan päivittelen asiaa. Kaikki eivät ole tosiaankaan mielenterveysongelmaisia tai sosiaalitapauksia. Tuntuu vain että vanhemmuus on pahasti hukassa eikä omien lasten kanssa osata elää tavallista arkea. Uskotaan että lapset ovat tyytyväisempiä päiväkodissa kuin kotona. Itse ollaan esim. opettajan pitkällä kesälomalla ja laitetaan lapset harjoittelemaan päiväkotielämää hoitovapaan jälkeen ja itse lomaillaan. Aikuisetkin voisivat itse mennä harjoittelemaan kuukaudeksi työssäkäyntiä kesälomallaan! T.ap

Vierailija
8/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy niitä sosiaalitapausten ja mielenterveysongelmaisten lapsia.

Vierailija
9/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:43"]Sääliksi käy niitä sosiaalitapausten ja mielenterveysongelmaisten lapsia.
[/quote]
Heidän pitää toki saada apua ja tukea. Tuntuu vaan, että jengi käyttää systeemiä ihan törkeesti hyväkseen. Kotona voi käydä siivooja jne ja hoidetaan vain vauva kotona ja taapero viedään päiväkotiin. Näillä joilla on rahaa pitäisi maksaa itse tämä ulkoistettu lastenhoito itse kokonaan. T ap

Vierailija
10/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkautetaan saman tien subjektiivinen peruskouluoikeus, molemmat kun ovat osa samaa koulujärjestelmäämme jos ette tienneet!!! Työttömien lapset joutavat olla kotonakin. Ai ei vai? Miksi siis pienten lasten pitäisi kärsiä?

Vierailija
11/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:49"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:43"]Sääliksi käy niitä sosiaalitapausten ja mielenterveysongelmaisten lapsia.
[/quote]
Heidän pitää toki saada apua ja tukea. Tuntuu vaan, että jengi käyttää systeemiä ihan törkeesti hyväkseen. Kotona voi käydä siivooja jne ja hoidetaan vain vauva kotona ja taapero viedään päiväkotiin. Näillä joilla on rahaa pitäisi maksaa itse tämä ulkoistettu lastenhoito itse kokonaan. T ap
[/quote]
Väärinkäyttö on hyvin vähäistä. Eli 1% takia muiden pitää kärsiä. Reilu peli ja silleen.

Vierailija
12/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava juttu, jos toteutuu!

t. vapaaehtoisesti lapseton, joka on jo kyllästynyt maksumiehen rooliin

Vierailija
13/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien 5v lapseni tarhaan, koska kaikki lapsen kaverit ovat siellä ja olen vauvan kanssa kotona. Miksi pitäisi ottaa lapsi vuodeksi kotiin ennen eskaria, siinä menisi kaverisuhteetkin uusiksi :(

Vierailija
14/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset tarvitsevat eniten vanhempiaan ja rakkautta. Höpö höpö puhetta että taaperot tarvitsevat päiväkotia yhtään mihinkään. Mitä on tapahtunut, etteivät vanhemmat usko enää yhtään itseensä? Peruskoulu on aivan eri asia, josta saamme olla ylpeitä. Lapseni viettävät päivähoidossa vain sen ajan kun olen töissä. T. Ap

Vierailija
15/27 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:52"]Vien 5v lapseni tarhaan, koska kaikki lapsen kaverit ovat siellä ja olen vauvan kanssa kotona. Miksi pitäisi ottaa lapsi vuodeksi kotiin ennen eskaria, siinä menisi kaverisuhteetkin uusiksi :(
[/quote]
Menisikö välttämättä uusiksi? Etkö voi pyytää näitä kavereita leikkitreffeille kotiin? Käydä kerhoissa ja antaa lapsellesi ihana välivuosi? T. ap

Vierailija
16/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:52"]Vien 5v lapseni tarhaan, koska kaikki lapsen kaverit ovat siellä ja olen vauvan kanssa kotona. Miksi pitäisi ottaa lapsi vuodeksi kotiin ennen eskaria, siinä menisi kaverisuhteetkin uusiksi :(
[/quote]
Menisikö välttämättä uusiksi? Etkö voi pyytää näitä kavereita leikkitreffeille kotiin? Käydä kerhoissa ja antaa lapsellesi ihana välivuosi? T. ap
[/quote]
"Välivuosi " 5-vuotiaille??? Tajuatko lainkaan ettei sen ikäinen lapsi hahmota aikaa samalla tavalla kuin aikuinen? 5-vuotiaan elämä on tässä ja nyt, ei ensi vuonna! Miksi luopua kavereista, se kuulostaa lähinnä pahalta lapsen puolesta :(

Vierailija
17/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:55"]Pienet lapset tarvitsevat eniten vanhempiaan ja rakkautta. Höpö höpö puhetta että taaperot tarvitsevat päiväkotia yhtään mihinkään. Mitä on tapahtunut, etteivät vanhemmat usko enää yhtään itseensä? Peruskoulu on aivan eri asia, josta saamme olla ylpeitä. Lapseni viettävät päivähoidossa vain sen ajan kun olen töissä. T. Ap
[/quote]
Taapero on eri asia kuin 4-5-vuotias. Tuon ikäiset lapset tarvitsevat ikäistään seuraa.

Vierailija
18/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 23:52"]Vien 5v lapseni tarhaan, koska kaikki lapsen kaverit ovat siellä ja olen vauvan kanssa kotona. Miksi pitäisi ottaa lapsi vuodeksi kotiin ennen eskaria, siinä menisi kaverisuhteetkin uusiksi :(
[/quote]

Mikä vika puolipäivähoidossa on?

Vierailija
19/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Systeemi on vaan mieletön kun 5-vuotias viettää päiväkodissa pahimmillaan 7-17 päivän isän viedessä lapsen hoitoon, kun äitihän ei pysty kuljettamaan vauvan päiväuni rytmien takia. Kaikki me uskotaan tätä mantraa.

Vierailija
20/27 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä työskentelen ns. nollatuntisopparilla. Toisina kuukausina teen täyttä tuntimäärää, toisina saattaa olla vain muutama tunti. Mitenköhän hoito jatkossa järjestyy, kun en voi etukäteen tietää työtuntien/päivien määrää? Kaveri taas tekee väitöskirjaa ja on erilaisilla apurahoilla. Juuri mietiskeli, että lasketaankohan apurahalla väikkärin tekeminen työksi / opiskeluksi vai joutuuko ottamaan lapset hoidosta? Tai entä jos apurahasta tulee vaikka kuukauden tauko? Jännäksi menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä