Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaiden koirien jalostus uskalletaan kieltää Norjassa, milloin Suomessa?

Vierailija
02.02.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12295878

Hyvä Norja! Toki tämä päätös ei ratkaise ongelmaa kokonaan, mutta vie asioita oikeaan suuntaan.

Suomen eläinsuojelulaki on jo tuotantoeläinten kohdalla parempi kuin koirien - tänne ei saa tuoda Belgian sinistä nautaa joka ei voi lisääntyä ilman keisarileikkausta. Mutta sellaisia koirarotuja joiden kohdalla sektio on sääntö eikä poikkeus alkaa olla jo useita ja useassa kokoluokassa.

Itse kieltäisin sairaiden koirien palkitsemisen näyttelyssä, mutta Kennelliitto taitaa olla niin sisäsiittoinen ettei sitä kiinnosta.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tapahtuu sitten, kun uskalletaan. Nyt ollaan vielä ujoja ja arkoja.

Vierailija
2/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäsiittoinen Kennelliitto? Varopas nyt puheitasi. Liitot muodostuvat ihmisistä. Tuo väitteesi hipoo kunnianloukkausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisäsiittoinen Kennelliitto? Varopas nyt puheitasi. Liitot muodostuvat ihmisistä. Tuo väitteesi hipoo kunnianloukkausta.

Haluan nähdä kun Kennelliitto tekee minusta rikosilmoituksen 😅 ehkä julkaisee nimeni lehdessä ja kieltää rekisteröimästä sairaita koiria!

Vierailija
4/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän kommenttiin tiivistyy koko Kennelliiton ilmapiiri.

Vierailija
5/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri otti lyttynokkaisen koiran ehkä 4 vuotta sitten, ulkonäkö viehätti. Aikoi ottaa vielä toisen, mutta varmaan tähänkin uppoaa niin paljon rahaa ettei ole ottanut. Todella ärsyttävää, että hän esittää olleensa epätietoinen rodun sairaudesta. Tämä hänenkin koira on jatkuvasti sairaana. Sitä ei enää mainosta somessa, mutta kuvissa koiralla on usein kauluri erilaisten operaatioiden jäljiltä. Sen koiran "haukunta" on aivan kamalaa kuunneltavaa, sellaista yskintää. Ressukka.

Vierailija
6/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä niiden tiettyjen sairaiden koirarotujen omistaminen pitäis vaan suoraan kieltää, ainoa tehokkaasti vaikuttava keino.

Vierailija
7/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä niiden tiettyjen sairaiden koirarotujen omistaminen pitäis vaan suoraan kieltää, ainoa tehokkaasti vaikuttava keino.

Tässä on sama ongelma kuin tuossa norjan uudessa laissakin, eli sitten niitä koiria vaan pennutettaisiin rekisteröimättömänä. Monet lyttykuonoiset rodut on ihania luonteeltaan

Vierailija
8/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Norja! Sama Suomeen, kiitos!

Vierailija
9/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä on sama ongelma kuin tuossa norjan uudessa laissakin, eli sitten niitä koiria vaan pennutettaisiin rekisteröimättömänä. Monet lyttykuonoiset rodut on ihania luonteeltaan

Siinä ei luonne paljon lohduta kun koira kärsii pennusta asti hengitysvaikeuksista.

Vierailija
10/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei luonne paljon lohduta kun koira kärsii pennusta asti hengitysvaikeuksista.

Kyllä minä sen tiedän, mutta ihmiset ei lopeta niiden ostamista ja haluamista siksi että rotu kielletään koska ovat niin ihastuneita hyvään luonteeseen. Sitten samoja koiria myytäisiin "sekarotuisina".

Siksipä itse kannatan roturisteytyksiä ja terveysvaatimiuksia edellytyksenä näyttelyssä palkitsemiselle.

Vierailija
11/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Hitlerin Saksan meiningiltä jossa vammaiset pantiin kaasukammioon.

Vierailija
12/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan Hitlerin Saksan meiningiltä jossa vammaiset pantiin kaasukammioon.

Rinnastitko juuri vammaiset koiriin?

Vierailija
13/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenen kunniaa tässâ tarkasti ottaen loukataan? En muuten usjo, että olisivat sisäsiittoisia, kyllä sen verran koiran dnata joukossa.

Vierailija
14/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenen kunniaa tässâ tarkasti ottaen loukataan? En muuten usjo, että olisivat sisäsiittoisia, kyllä sen verran koiran dnata joukossa.

Hyvä pointti, kennelliitolla ei ole kunniaa jota voisi loukata...

Vierailija
15/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://bakeapplebeach.breeder.fi/kuonogate/

Lukekaapa noita sivuja. Ja muut kasvattajat on tietenkin olleet suuttuneita kun joku "pilaa" rodun.

Vierailija
16/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kommenttiin tiivistyy koko Kennelliiton ilmapiiri.

Näinpä näin. Kyseessä ei ole mikään viranomaistaho, vaikka välillä tuntuu, että näin itse luulevat. Ja joo, myönnän itsekin "pakon edessä" kuuluvani ko liittoon.

Vierailija
17/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Täällä keksitään aina sellasia tekosyitä eläinrääkkäykselle, niin sitten joku muu kuitenkin tekee sitä muualla tai pimeesti.

Turkistarhaus, rotukoirat, mikä tahansa, ei voi kieltää, suomalaiset rääkkää eläimiä paremmin laillisesti ja valvotusti.

Vierailija
18/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lemmikkien pito ole muutenkin hyvin kyseenalaista niin eläimien kuin ilmastonkin takia?

Vierailija
19/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rinnastitko juuri vammaiset koiriin?

Periaatteessahan nämä koirarodut ovat koiramaailman vammaisia. Ja sairasta, että tällaisia koiria saa kasvattaa.

Vierailija
20/29 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada myös ranskanbulldogit ja mopsit tähän samaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän