Voinko ottaa oravan lemmikiksi?
Onko se rikos jos pyydystän oravan ja otan lemmikiksi? Voin laittaa sen edesmenneen marsuni häkkiin. Ja mitähän sille pitäis antaa ruuaksi?
Kommentit (14)
Myydään niitä oravia torissakin ja eläinkaupoissa. Jotain erillaisuutta niissä on kuin suomen luonnon oravat
Se orva olisi ONNETON koko loppuelämänsä häkissä. Et ota. Sitäpaitsi se on laitonta.
Tiäsiksää että oravan paska haisee ihan kuolemalta???Et varmaan ota.
Ap on joko trolli tai idiootti, tai idioottimainen trolli.
Mitä hyvää oravalle koituisi siitä, että olisi ihmisen lemmikki häkissä? Jos haluaa jotain "söpöä", voi hankkia jonkun kaikista vaistostaan jalostamalla etäännytetyn kotirotan tai lelukaupasta pehmoeläimen.
Vaikka kasvikin (esim. marja tai kaali) on elävä, lisääntyy, kasvaa, kuolee, sitä ei voi verrata nisäkkääseen. Nisäkkäille nuo kaikki kolme toimintoa ovat paljon monimutkaisempia kuin kasveilla.
Jos torikauppa on kriteerinä, voi sinne marsuhäkkiin laittaa vaikka sieniviljelmän.
Ei voi olla trolli. Porvoossa ei edes ole enää muita kuin häkki oravia jäljellä.
Et varmaan ole tosissasi? Luonnonvaraisia eläimiä ei saa ottaa "omaksi". Loukkaantunutta saa ja pitää auttaa ja hoitaa, mutta vapauttaa sitten takaisin luontoon.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:56"]
Et varmaan ole tosissasi? Luonnonvaraisia eläimiä ei saa ottaa "omaksi". Loukkaantunutta saa ja pitää auttaa ja hoitaa, mutta vapauttaa sitten takaisin luontoon.
[/quote]
Höh :( Miksei saa? Saahan marjojakin kerätä
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:56"]
[/quote]
Höh :( Miksei saa? Saahan marjojakin kerätä
[/quote]
Oravia, karhuja, hirviä, talitinttejä yms. luonnonvaraisia eläimiä ei passaa keräillä ollenkaan. Jotain oravalajeja myydään lemmikeiksi lemmikkikaupoissa. Ota vain uusi marsu, jos edellistä kohtasi luonnollinen kuolema.
Mulla on ollut, se löytyi loukkaantuneena, hoidin sen kuntoon ja se leimaantui (oli nuori orava) muhun niin, että vaikka se sai mennä ja tulla niinkuin halusi, tuli se aina päivän päätteeksi kotiin mun luo. Oli suloinen ja fiksu kuin mikä .
Onko sun mielestä orava yhtä kuin marja? Juu ei, luonnonvaraiset eläimet kuuluu luontoon.
ei saa ottaa! ensinnäkin niissä voi olla tauteja, pahimmassa tapauksessa rabies, kannattaa vaan nauttia niistä eläimistä siellä luonnossa
ei ehkä rikos, mutta mun mielestä toi ois iha sairaan typerää ja muutenkaa et saa kesytettyy aikuista oravaa millää. toivon et oot trolli ettei oikeesti ihmiset oo näin hölmöjä.
Itse meinasin ainakin ottaa oravan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 20:06"]
ei saa ottaa! ensinnäkin niissä voi olla tauteja, pahimmassa tapauksessa rabies, kannattaa vaan nauttia niistä eläimistä siellä luonnossa
[/quote]
Ei oravat levitä rabiesta.