Muistoja omituisista opettajista
Tuli noista päivän uutisista mieleen ala-asteen opettaja.. joka oli naimisissa opettajanaisen kanssa. Heidän tyttärensä oli myös luokallamme.
Aika omituisia juttuja tuli mieleen.. ehkä kuvittelen.. ahdistaa :(
Kommentit (25)
No yks köllötti selällään open pöydällä ja muka leikkasi kämmentään saksilla koko kaksoistunnin ajan.
Musiikinopettaja tarttui rintoihini ja sanoi että "kivat tissit" kun olin kahdeksannella luokalla. Oon siitä lähtien inhonnut sitä kun rintoja nimitetään "tisseiksi", tilanne oli hirveän nolo. Sama mies oli tarttunut aika monen muunkin rintoihin ja hänet jotenkin vaan yleisesti hyväksyttiin hämäränä tyyppinä. Hän alkoi seurustella erään luokkakaverini kanssa, kun kaverini oli vasta 14-vuotias. Tuo mies oli silloin jo lähemmäs 35-vuotias.
90-luvun alussa pervoihin opettajiin ei suhtauduttu kuten nyt. Meillä oli yläasteella uskonnon ope, joka nosteli usein muniaan luokan edessä valittaen että kassit on huonosti tai että palleja kutittaa. Yksi oppitunti meni siihen, kun hän innolla kertoi meille seikkaperäisesti kuinka ruumiinavaus tapahtuu, siitä saakka kun kallo avataan sähkösahalla, matki sitä ääntä. Olin 12 ja kammosin sitä tarinaa aivan **tanasti.
Puutyöopettaja pukeutui välillä kokonaan pinkkiin, siniseen, keltaiseen tms, ja välillä haisi vanhalle viinalle.
Sain lukion ekalla historiasta hyvän numeron, koska mulla oli opettajan mukaan "kiva hymy ja avonainen paita". 50+ mies, jonka jutut oli aina tuollaisia pervoja ja tosi sopimattomia.
Lukioaikainen bilsanmaikkamme kutsui downin syndroomaa mongoloidi-idiotismiksi.Tutkaili kallojemme muotoja,josko joku olisi näyttänyt seemiläiseltä...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:00"]
Sain lukion ekalla historiasta hyvän numeron, koska mulla oli opettajan mukaan "kiva hymy ja avonainen paita". 50+ mies, jonka jutut oli aina tuollaisia pervoja ja tosi sopimattomia.
[/quote]
Mun lukionopeni sanoi leirikoulumatkalla Saksassa että olen yhtä kaunis kuin vaimonsa sisko (mitä vittua) oli nuorena, paitsi "vielä pantavampi". Oli jonkin asteisessa kännissä tuolloin. Mä 16-vuotias.
Meidän koulussa oli kaksi opettajapariskuntaa, jotka olivat ilmiriidoissa toistensa kanssa. Siihen aikaan pieniin kouluihin haettiin pariskuntia, kun ei vielä lainsäädäntö ollut niin tiukka. Meillä oli kyllä koulussa viisi luokkaa, eli kirkonkylän koulu, mutta pieni kirkonkylä ja kyläkouluja ei ollut monta. Toinen noista pariskunnan opettajista oli sanonut, että luokassani on vain kaksi järkevää oppilasta, meitä oli n. 30. Ne järkevät olivat luokan huippu-urheilija sekä kylän isoimman maatalon tytär.
Yksi naisopettaja oli alkoholiongelmainen, yläasteen puolella. Kyllähän se yleisesti tiedettiin, mutta vain yhden kerran tuli kännissä kouluun. Sen jälkeen ei enää sitten tullutkaan.
Apollon yhteiskoulussa oli hassuja opettajia.
No ala-asteella kerran olin jäännyt koulun jälkeen näytelmäkerhoon, kesken harjoitusten kävin vessassa. Lähin auki oleva vessa oli invavessa. (Tilavampi)No avasin oven, näin käsityönopettajani ja kemianopen alusvaatteissa siellä. Olin keskeyttänyt heidät, käsityönopettajani (nainen) oli juuri laskemassa alushousujaan. Ovi oli jäännyt vaan vahingossa auki. "Hauskinta" tässä oli se, että kummatkin olivat naimisissa ja pienet lapset kotona. Suljin nopeasti oven menin takaisin , enkä koskaan kertonut kenelläkään. Pelkäsin saavani neloset muuten käsitöistä ja kemiasta.
Yksi miesopettaja oli mieltynyt siniseen väriin. Pukeutui joka päivä siniseen, auto oli sininen. Monessa muussakin yhteydessä tuli mainittua sininen.
Kuvaamataidon opettaja, joka oli aina hirveän krapulaisen näköinen. Alusti tunnin lyhyesti mutisten, jonka jälkeen vetäytyi työpöytänsä taakse kärsineen näköisenä odottelemaan, että tunti loppuisi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:45"]
No ala-asteella kerran olin jäännyt koulun jälkeen näytelmäkerhoon, kesken harjoitusten kävin vessassa. Lähin auki oleva vessa oli invavessa. (Tilavampi)No avasin oven, näin käsityönopettajani ja kemianopen alusvaatteissa siellä. Olin keskeyttänyt heidät, käsityönopettajani (nainen) oli juuri laskemassa alushousujaan. Ovi oli jäännyt vaan vahingossa auki. "Hauskinta" tässä oli se, että kummatkin olivat naimisissa ja pienet lapset kotona. Suljin nopeasti oven menin takaisin , enkä koskaan kertonut kenelläkään. Pelkäsin saavani neloset muuten käsitöistä ja kemiasta.
[/quote]
Ala-asteella kemian ope? Porvoossa?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:53"]
Tuli noista päivän uutisista mieleen ala-asteen opettaja.. joka oli naimisissa opettajanaisen kanssa. Heidän tyttärensä oli myös luokallamme.
Aika omituisia juttuja tuli mieleen.. ehkä kuvittelen.. ahdistaa :(
[/quote]
Päivän uutisista tuli minulle mieleen kampaamoyrittäjän kanssa naimisissa ollut ylä-asteen opettaja, jonka poika oli rinnakkaisluokalla. Mieleen tuli myös kaikenlaista, oksettaa kun ajattelen niitä asioita ja sukunimi alkoi N:llä. Vaihtoi sitten paikkakuntaa.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 22:45"]
[/quote]
Ala-asteella kemian ope? Porvoossa?
[/quote]
No kemian/fysiikan
Mitä ahdistavaa nyt tossa oli...?
▲panDa
No en vielä kertonut sitä muistoa.. tai muistoja. Kerroin vaan yleisesti. Enkä taida kertoakaan kun joku sairas samanlainen siellä kuolaa :( En ole koskaan kertonutkaan..
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 19:07"]No en vielä kertonut sitä muistoa.. tai muistoja. Kerroin vaan yleisesti. Enkä taida kertoakaan kun joku sairas samanlainen siellä kuolaa :( En ole koskaan kertonutkaan..
[/quote]
Älä aloita juttua jos et aio kertoa loppuun. Höh.
▲panDa
aika erikoisia opettajia