Muistoja omituisista opettajista
Tuli noista päivän uutisista mieleen ala-asteen opettaja.. joka oli naimisissa opettajanaisen kanssa. Heidän tyttärensä oli myös luokallamme.
Aika omituisia juttuja tuli mieleen.. ehkä kuvittelen.. ahdistaa :(
Kommentit (25)
60-luvulla ennen terveyssiteiden keksimistä näin kun historianopettajalta putosi käytävässä vitturätti lahkeesta käytävälle. Mitään ei puhuttu mutta omituisesti minuun suhtautui koko kouluajan. Tosi on!
Tuli mieleeni (olen 50-v nainen). Kävin alakoulua Jokivarren koulussa Vantaalla. Siihen aikaan musiikinopettaja piti laulukokeet, jotka tarkoittivat että jokaisen oppilaan oli laulettava luokan edessä opettajan valitsema laulu. Itse menin intoa puhisten laulamaan laulun ( en enää muista laulua). Opettaja nauroi lauluni jälkeen ja sain alhaisimman numeron todistukseeni musiikista. Tämä aiheutti sen, että en koskaan tämän jälkeen ole kehdannut laulaa missään tilanteessa. En edes hautajaisissa, jossa availen suutani, ilman että ääntä kuuluu.
Opettaja oli yläasteella lattialla possupuku päällä ja röhki: "Minä olen teidän emakkonne ja te olette porsaitani". Oli lievästi sanottuna muutenkin outo opettaja.
Lukion hissan opettaja. Täysin pimee ukko ja sillä oli joku oma slangi, johon olisi oikeasti tarvinnut jonkun sanakirjan :D
Okei en. Jääkööt unohduksiin pienen pohjoissuomalaisen kaupungin pienet piirit..