Mikä sivilisääty on "ERONNUT"?
Treffipalstoilla törmää siviilisäätyyn ; eronnut.
Siis mikä ihmeen eronnut?!?!?! Vapaahan silloin on, sinkku, single, yksin, mitä näitä on????
Millainen ihminen laittaa moisen siviilisäädyn?!
Kommentit (29)
En ottaisi yhteyttä, enkä vastaisi henkilölle jolla lukee eronnut. Se siviilisäätyhän yhdistää entiseen vielä aika voimakkaasti.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:11"]
Olet ollut naimisissa ja eronnut. Avioliiton pitäisi olla loppuelämän mittainen ja sitten kun se päätyy eroon, niin siviilisäätysi on eronnut niin kauan kunnes menet uudestaan naimisiin
[/quote]
Minä olisin kyllä sinkku :D
"kerran kelvannut, ei enää neitsyt"?
Olet ollut naimisissa ja eronnut. Avioliiton pitäisi olla loppuelämän mittainen ja sitten kun se päätyy eroon, niin siviilisäätysi on eronnut niin kauan kunnes menet uudestaan naimisiin
[/quote]
[/quote]
varmasti olisit. mutta tuossa on se hyvä puoli että näkee käytetyn tavaran eli jo naimisissa olleet. ymmärrän toki, että ihmiset haluaa sitä kaunistella ja esittää naimatonta.
tässä suomen siviilisäädyt. http://fi.wikipedia.org/wiki/Siviilis%C3%A4%C3%A4ty
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:13"]
"kerran kelvannut, ei enää neitsyt"?
[/quote]
Yäk, kuvottava ilmaus tuo eronnut. Tiedän mitä en halua. Eronneita ihmisiä.
[/quote]
[/quote]
varmasti olisit. mutta tuossa on se hyvä puoli että näkee käytetyn tavaran eli jo naimisissa olleet. ymmärrän toki, että ihmiset haluaa sitä kaunistella ja esittää naimatonta.
[/quote]
Lammasmaista ajattelua.. Ihmisten keksimä traditio koko naimisiinmeno. Ei siitä mitään ikuista leimaa ihmiseen jää. Kaikki on muuttuvaa. Ihminen uudistuu jo 10 vuodessa niin paljon, että miksi pitäisi enää leimata itsensä eronneeksi jos ei edes arvoiltaan sopisi kys henkilön kanssa yksiin?
Sellainen mikä ei kelpaa minulle.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lammasmaista ajattelua.. Ihmisten keksimä traditio koko naimisiinmeno. Ei siitä mitään ikuista leimaa ihmiseen jää. Kaikki on muuttuvaa. Ihminen uudistuu jo 10 vuodessa niin paljon, että miksi pitäisi enää leimata itsensä eronneeksi jos ei edes arvoiltaan sopisi kys henkilön kanssa yksiin?
[/quote]
Lampaat alapeukuttaa?
AP puhuu asiaa. Itse olen 'eroonut', mutten kylllakaan kayta moista sanaa. Olin naimisissa ja nyt olen naimaton. Single!
MInun kohdallani se lisää arvoani, osoittaa, että kelpaan eikä vika ole minussa jos suhteet ei onnistu.
Olenhan sentään jo ollut naimisissa.
Tätä yritin tyttöystävälleni selittää, hän oli ollut vain pitkässä avoliitossa, mutta tyttöystävä ei tajunnut, että minussa ei voi olla mitään vikaa ja syytä suhteen ongelmiin, koska olen ollut naimisissa.
Tyttöystävä ei tätä ymmärtänyt eikä häntä ole nyt moneen kuukauteen näkynyt.
Minä en häneen yhteyttä ota, sillä vikahan ei ole minussa.
Ihmeellinen muija muutenkin, antoi ymmärtää, mutta ei ymmärtänyt antaa.
t: Mika
Onhan se ihan reilua mainita jos on eronnut koska ainakin mun silmissäni sellaiset henkilöt on edelleen naimisissa ja siten varattuja ("kunnes kuolema erottaa").
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:21"]
AP puhuu asiaa. Itse olen 'eroonut', mutten kylllakaan kayta moista sanaa. Olin naimisissa ja nyt olen naimaton. Single!
[/quote]Syyllistyt siis petokseen kun valehtelet virallisiin papereihinkin?
Hyvä kysymys, että mitä tuo eronnut tarkoittaa. Itse ainakin toivoisin meneväni naimisiin toistaiseksi. Olen varmaankin ajastani pahasti jälkeen romantikko. Saattaisin kyllä mennä avioon, jo aiemmin aviossa olleen ja eronneen kanssa. - Sen sijaan, jos valitsemaan pääsisin, niin en asettaisi äkkiseltään kärkeen kumppaniehdokkaista heitä, jotka ilmoittavat siviilisäädykseen "asumuserossa." - Tulisi tunne, että sitä on jo melkein itsekin syyllinen toisen eroon tai sitten huomaisi olevansa kuitenkin se toinen, laastari, joka kelpasi hetken mutta ei yhtään pidempään. Salarakkaaksi tai rakastajattareksi en ole halukas ryhtymään lainkaan.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 18:21"]
[/quote]Syyllistyt siis petokseen kun valehtelet virallisiin papereihinkin?
[/quote]
Sinä syyllistyt tyhmyyteen, kun noudatat sinulle uskoteltua totuutta "absoluuttisena totuutena". Naimisiin meno ei sido oikeasti toiseen ihmiseen millään muulla tavalla kuin illuusiolla, joka siitä luodaan ihmismieleen. Ei toista voi kahlita toiseen sormuksella ja "papin" aamenella. :D Härregyyyyd sentäään!!