Miksi et tee/halua lapsia?
Aloitan.
Ihmisiä on muutenkin liikaa, enkä tiedä haluanko tuoda tämän kaaoksen keskelle yhtä viatonta ihmiselämää.
Kommentit (47)
Uskon että usein syynä on pelko, epävarmuus ja itseinho. Ajattelee että ei ansaitse perheonnea. Surettaa näiden lapsettomien tunnustukset, vilpittömästi toivon että löytäisit elämässää sen rohkeuden seurata sydäntään.
Haluan elää vain omien aikataulujeni ja halujeni ehdoilla.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:37"]
Uskon että usein syynä on pelko, epävarmuus ja itseinho. Ajattelee että ei ansaitse perheonnea. Surettaa näiden lapsettomien tunnustukset, vilpittömästi toivon että löytäisit elämässää sen rohkeuden seurata sydäntään.
[/quote]
SYynä voi olla myös kyky harkita pidemmälle eikä aina vaan tehdä "mitä kuuluu" ja "mitä kaikki muutkin tekevät".
Musta on mukavaa elää näin, kaksistaan mieheni kanssa. Olisin huono äitikin, parempi kaikille näin.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:37"]Uskon että usein syynä on pelko, epävarmuus ja itseinho. Ajattelee että ei ansaitse perheonnea. Surettaa näiden lapsettomien tunnustukset, vilpittömästi toivon että löytäisit elämässää sen rohkeuden seurata sydäntään.
[/quote]
Usko myös että tässä on totuutta, moni sanoo että olisi huono äiti.
[/quote]
Älä viitti provota aikunen ihminen, saa niitä aivojakin käyttää. Jos sellasia vielä on...
En ole kiinnostunut olemaan äiti. N38
En pidä lapsista ja uskon, että minusta juuri tulisi sellainen vauvasurmaaja, jos moisen pyöräyttäisin. En kestäisi sitä rääkymistä ja en tiedä, voisinko estää itseäni. En halua elää parisuhteessa, enkä yksinhuoltajaksi todellakaan ajatellut alkaa. Minulla ei myöskään ole rahaa, enkä jaksaisi joutua huolehtimaan jostain toisesta 24/7. Tässä maailmassa on jo aivan liikaa ihmisiä, kaikki me emme voi lisääntyä enää. Aivan hyvä olla sitten lisääntymättä, jos ei tee mieli.
Koska pelkään, etten voisi tarjota niille lapsille niin hyvää kotia ja elämää, kuin he ansaitsevat.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:36"]Minuthan kyseenalaistetaan ikäni takia nyt, mutta en pidä lapsista. En ole koskaan pitänyt, enkä haluaisi itsekkään olla näin nuori. Lapset ahdistaa minua, varmaan ihan menneisyyteni takia, koska minulla on vaikea lapsuus. En halua olla vastuussa toisesta elämästä, enkä tuoda yhtään lasta tänne kaaokseen. Nyt voitte sanoa sen "kyllä sun mieli vielä muuttuu"-paskanne, jos haluatte. Mutta enpä usko että mieleni muuttuu. Minulla on monta kaveria jotka jo nyt vauvakuumeilee...sairasta. En ole koskaan tykännyt erityisemmin lapsista. Ahdistun lapsista.
T.15v
[/quote]
Ai niin lisään vielä: Minulla on tosi herkässä stressaantua, ja alkaa käymään ylikierroksilla. Loppupelissä käy niin, että makaan puolivuotta sängyssä masentuneena. Been there, done that.
Haluan tehdä loppuelämästäni minun näköisen, enkä enää kulkea muiden halujen mukaan niinkiin ennen jouduin elämään. Minun psyyke ei kestä.
T.15v
Olen varma, että olisin erinomainen isä. Taloudellinen tilanne on vakaa, elämänarvot ja -tavat varsin terveet ja molemmat jalat tukevasti maan pinnalla. Avioliittoni on erittäin onnellinen, pitkään jatkunut ja jos minusta on kiinni, tulee jatkumaankin koko loppuelämäni. En vaan tunne mitään halua hankkia lapsia, vaikka esim. kummilapsistani kovasti pidänkin.
Kerrankin järkevät perusteet. Älykäs aines on liian fiksua lisääntymään, kun heikompi aines lisääntyy minkä kerkeää..
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:37"]
[/quote]
Älä viitti provota aikunen ihminen, saa niitä aivojakin käyttää. Jos sellasia vielä on...
[/quote]
Taitaa tuo äityli olla sitä tyyppiä jolla on aivot tullu kersan mukana alapäästä.
Tää maailma on niin järjetön paikka, siksi.
[/quote]
Tarkoitat, että SINUN sydäntäsi, kun et hyväksy muiden ratkaisuja?
Mun siskolla on vaikea skitsofrenia. En halua riskeerata et lapseni sais näitä geenejä ja muutenkaan lapsista harvoin tulee sellaisia kuin vanhemmat haluaa. Ja tykkään hiljaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:54"]
Kerrankin järkevät perusteet. Älykäs aines on liian fiksua lisääntymään, kun heikompi aines lisääntyy minkä kerkeää..
[/quote]
Vaikka hieman kärjistäen asian esititkin, niin periaatteessa näinhän se on ihan globaalistikin. Mitä kehittyneempi, vauraampi ja sivistyneempi yhteiskunta, sitä pienempi on syntyvyys (ja päinvastoin). Ehkä ihmislajin evoluution kulminaatio onkin vapaaehtoinen sukupuutto.
Tällä hetkellä luulen, etten koskaan tule hankkimaan lapsia. En ole kuitenkaan vannoutunut vela.
- Tiedän etten pystyisi olemaan edes keskinkertainen äiti. En osaa käsitellä stressiä ja mulla on suuria vaikeuksia jo suoriutua omasta elämästäni saatika vielä huolehtia toisesta ihmisestä. Mulla napsahtaa helposti päässä, ja tunteet heittelee muutenkin laidasta laitaan.
- En voi sietää melua enkä likaa. Ne ahdistaa.
- Pidän hyvin hyvin harvasta lapsesta, ja nekin on vain ok, ei mitään lutuisia maailman ihmeellisimpiä olentoja. Omaa lasta tietenkin rakastaa, mutta äitinä olisi pakko olla tekemisissä myös muiden lasten kanssa.
- En sietäisi jatkuvaa huolta ja pelkoa lapsen turvallisuudesta. Mulla on kissa ja sen takia näen jo ihan tarpeeksi painajaisia.
Jos joskus tulen terveemmäksi päästäni, saatan pyörtää päätökseni.
-N20
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:23"]Aloitan.
Ihmisiä on muutenkin liikaa, enkä tiedä haluanko tuoda tämän kaaoksen keskelle yhtä viatonta ihmiselämää.
[/quote]
Haluan oman rauhan (miehen kanssa) ja olla riippumaton ihmislapsesta. En halua pilata kroppaani. En halua synnyttää, en sairaalaan neulottavaksi, ommeltavaksi jne.
Minuthan kyseenalaistetaan ikäni takia nyt, mutta en pidä lapsista. En ole koskaan pitänyt, enkä haluaisi itsekkään olla näin nuori. Lapset ahdistaa minua, varmaan ihan menneisyyteni takia, koska minulla on vaikea lapsuus. En halua olla vastuussa toisesta elämästä, enkä tuoda yhtään lasta tänne kaaokseen. Nyt voitte sanoa sen "kyllä sun mieli vielä muuttuu"-paskanne, jos haluatte. Mutta enpä usko että mieleni muuttuu. Minulla on monta kaveria jotka jo nyt vauvakuumeilee...sairasta. En ole koskaan tykännyt erityisemmin lapsista. Ahdistun lapsista.
T.15v