Pasilasta Länsisatamaan?
Ummikko täällä kyselee, olen tulossa junalla Pasilaan ja sieltä pitäisi päästä Länsisatamaan. Näköjään ratikka 6 menee suoraan Länsiterminaalille asti, eikö? Onko tuo ratikkapysäkki helposti löydettävissä Pasilassa?
Kiitos!
Kommentit (67)
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE
[/quote]No koko ajan selvitän! Olin Länsiterminaalin sivuilla, olin HSL:n aikatauluissa ja vielä katsoin sen 6T reittikartankin. Silti ilmeisesti sillä ei nyt pääsekään..
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:34"]Hyppää Pasilassa pois, jatka ratikalla Sörnäisiin ja hyppää siellä Ruoholahden metroon. Ruoholahdesta enää lyhyt kävelymatka perille, matkalla Verkkokauppa.com.
[/quote]
Ei.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE
[/quote]No koko ajan selvitän! Olin Länsiterminaalin sivuilla, olin HSL:n aikatauluissa ja vielä katsoin sen 6T reittikartankin. Silti ilmeisesti sillä ei nyt pääsekään..
Ap
[/quote]
9 ja 6T mutta ei 6
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:34"]Hyppää Pasilassa pois, jatka ratikalla Sörnäisiin ja hyppää siellä Ruoholahden metroon. Ruoholahdesta enää lyhyt kävelymatka perille, matkalla Verkkokauppa.com.
[/quote]
Ei vaan kannattaa mennä bussilla Tikkurilasta Mellunmäkeen, matka-aika puoli tuntia ja sieltä metrolla Ruoholahteen ja kävellä 1 km.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE
Ap
[/quote]
9 ja 6T mutta ei 6
[/quote]Eli 6T menee helposti jostain Pasilan aseman kieppeiltä suoraan länsisatamaan kuten alunperin ajattelinkin? Joo ja aloitusviestissä oli väärin tuo 6.
Ap
Tuut Rautatieasemalle saakka, nappaat siitä edestä ysin joka menee suoraan Länsisatamaan.
T. Viharatikan varrella asuva
[/quote]
Kulkeekohan joku oikeasti käyttäen tällaisia reittejä?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]Tuut Rautatieasemalle saakka, nappaat siitä edestä ysin joka menee suoraan Länsisatamaan.
[/quote]Se on siis helpompi kuin 6T? Tuolla aiemmin joku sanoi että Pasilasta olisi helpoin mutta ota nyt näistä vastauksista selvää..
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE [/quote]No koko ajan selvitän! Olin Länsiterminaalin sivuilla, olin HSL:n aikatauluissa ja vielä katsoin sen 6T reittikartankin. Silti ilmeisesti sillä ei nyt pääsekään.. Ap [/quote] 9 ja 6T mutta ei 6 [/quote]Eli 6T menee helposti jostain Pasilan aseman kieppeiltä suoraan länsisatamaan kuten alunperin ajattelinkin? Joo ja aloitusviestissä oli väärin tuo 6. Ap
[/quote]
Kuinka vaikeaa on tajuta että 6T menee Arabiasta sörnäisten kautta sinne satamaan ja vain viikonloppuisin ?????
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"][quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE
Ap
[/quote]
9 ja 6T mutta ei 6
[/quote]Eli 6T menee helposti jostain Pasilan aseman kieppeiltä suoraan länsisatamaan kuten alunperin ajattelinkin? Joo ja aloitusviestissä oli väärin tuo 6.
Ap
[/quote]
Ei, vaan 9 menee. 6T ei mene Pasilan aseman kautta ja Pasilan asema on linjan 9 päätepysäkki. Helsingin asemalta menee sekä 6T ja 9.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]Tuut Rautatieasemalle saakka, nappaat siitä edestä ysin joka menee suoraan Länsisatamaan.
[/quote]Se on siis helpompi kuin 6T? Tuolla aiemmin joku sanoi että Pasilasta olisi helpoin mutta ota nyt näistä vastauksista selvää..
Ap
[/quote]
Asia on yhdentekevä, sillä molemmat lähtee samalta pysäkiltä Helsingin aseman vierestä. Linjaan 9 voi nousta kyytiin myös Pasilan asemalta. Tällöin matka-aika pitenee vartilla, koska raitiovaunu kiertää Torkkelinmäen, Hakaniemen ym. kautta.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"]
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]AP MIKSI ET SELVITÄ ITE [/quote]No koko ajan selvitän! Olin Länsiterminaalin sivuilla, olin HSL:n aikatauluissa ja vielä katsoin sen 6T reittikartankin. Silti ilmeisesti sillä ei nyt pääsekään.. Ap [/quote] 9 ja 6T mutta ei 6 [/quote]Eli 6T menee helposti jostain Pasilan aseman kieppeiltä suoraan länsisatamaan kuten alunperin ajattelinkin? Joo ja aloitusviestissä oli väärin tuo 6. Ap
[/quote]
Kuinka vaikeaa on tajuta että 6T menee Arabiasta sörnäisten kautta sinne satamaan ja vain viikonloppuisin ?????
[/quote]No ensinnäkin, olen viikonloppuna menossakin, ja toisekseen tuo Arabiasta sörnäisten kautta ei kerro mulle yhtään mitään kun en ole Helsinkiläinen.
Kiitos kuitenkin kun noin ystävällisesti jaksoit kommentoida.
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"]
Se on siis helpompi kuin 6T? Tuolla aiemmin joku sanoi että Pasilasta olisi helpoin mutta ota nyt näistä vastauksista selvää.. Ap
[/quote
6T ei mene sieltä. Varmaan tosiaan kannattaa tulla päärautatieasemalle ja ottaa se ysi. Helpoin niin.
-Sama sataman vieressä asuva
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]Tuut Rautatieasemalle saakka, nappaat siitä edestä ysin joka menee suoraan Länsisatamaan.
Ap
[/quote]
Asia on yhdentekevä, sillä molemmat lähtee samalta pysäkiltä Helsingin aseman vierestä. Linjaan 9 voi nousta kyytiin myös Pasilan asemalta. Tällöin matka-aika pitenee vartilla, koska raitiovaunu kiertää Torkkelinmäen, Hakaniemen ym. kautta.
[/quote]Ok, kiitos. Jostain syystä HSL:n reittikartta antaa tuon 6T:n meneväksi pasilasta mutta ei se sitten varmaan mene. Menen siis keskustasta.
Ap
Kannattaisi edelleen muistaa se, että kaukojunat pysähtyvät pasilassa 9-ratikan päättärin viereen, keskustassa saa kävellä monta sataa metriä ja odotella yhdet liikennevalot ennen kuin pääsee pysäkille.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:59"]
[/quote]
[/quote]No ensinnäkin, olen viikonloppuna menossakin, ja toisekseen tuo Arabiasta sörnäisten kautta ei kerro mulle yhtään mitään kun en ole Helsinkiläinen.
Kiitos kuitenkin kun noin ystävällisesti jaksoit kommentoida.
Ap
[/quote]
Täällä on sanottu useaan kertaan, että 6T ei aja Pasilan aseman kautta, 9 ajaa Pasilan aseman kautta ja on ihan sama kumpaa käytät.
[quote author="Anonyymi nihilisti" time="09.06.2015 klo 16:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 16:00"]Tuut Rautatieasemalle saakka, nappaat siitä edestä ysin joka menee suoraan Länsisatamaan. T. Viharatikan varrella asuva [/quote]Se on siis helpompi kuin 6T? Tuolla aiemmin joku sanoi että Pasilasta olisi helpoin mutta ota nyt näistä vastauksista selvää.. Ap [/quote] Asia on yhdentekevä, sillä molemmat lähtee samalta pysäkiltä Helsingin aseman vierestä. Linjaan 9 voi nousta kyytiin myös Pasilan asemalta. Tällöin matka-aika pitenee vartilla, koska raitiovaunu kiertää Torkkelinmäen, Hakaniemen ym. kautta.
[/quote]
Torkkelinmäeltä ei kyllä mikään ratikka kulje.
Ap, tässä sulle ratkaisu ongelmaan:
WWW.REITTIOPAS.FI
Kirjoitat sinne lähtöpaikan, määränpään, päivämäärän ja kellonajan.
Ja kas vain! Reitti- ja aikataulutiedot karttoineen hetkessä silmiesi edessä.
Ollos hyvä! :)
Kivasti nää vastaukset sotkee koko ajan.. eli menen ysillä Pasilasta niin pääsen helpoimmalla. Näin olen nyt nämä vastaukset tulkinnut yhdeksi kokonaisuudeksi :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 15:39"]
AP MIKSI ET SELVITÄ ITE
[/quote]
Kaikki hyvin?