Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten supertylsät keittiöt

Vierailija
02.02.2022 |

Kipeänä olen ja mietin tulevaisuudessa häämöttävää keitiöremonttia. Olen kaksi päivää selannut keittiövalmistajien sivuja ja nyt sitten todellisia keittiöitä asuntoilmoituksissa. Niin tylsiä ja samasta muotista, ei mitään mielikuvituksellista, erilaista, persoonallista, josta saisi fiiliksen että onpas hyvä idea, näyttää tosi kivalta, tuollaista meillekin! Valkoista tai mustaa, kiiltävää tai mattaa, väliin joku tammiviilu tai hiukan maalaisromanttinen. Voi pieni ja mielikuvitikseton suomi! Mennään kuin lampaat laumassa, mää, mää, mullekin samaa bää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite suosin neutraalia keittiötä johon tuodaan omaa tyyliä sisustamalla. Miksi? Koska keittiöremontti on kallis ja tiedän, että kyllästyisin nopeasti esim. värikkääseen keittiöön.

Samoin turhan persoonallinen keittiö voi oll haaste myydessä. Itse jätin yhdestä asunnosta tekemättä tarjouksen, kun oli uusi räikeä keittiö, ei olisi ollut mitään järkeä lähteä niin uutta keittiötä uusimaan, kun se kuitenkin jo nosti myyntihintaa (verrattu kooltaan, sijainniltaan, yms. verrattavissa olevaan vanhahtavampaan).

Itse en pystyisi sisustamaan kotiani jollekin tuntemattomalle tulevaisuuden ostajaehdokkaalle. Kerran täällä eletään, miksei sitten laittaisi kotiaan juuri sellaiseksi millaiseksi itse haluaa.

Vierailija
22/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös sen verran köyhä, että mietin remontoidessa MYÖS jälleenmyyntiarvoa. Toisinaan näkee moderneja, uusia ja kalliita taloja, joissa on joku kirkkaan punainen keittiö. Ei kiitos. Mene aluksi katso vaikka Hanna Gullichsenin keittiötä. On keltaista ja sinistä ovea. Joku tykkää...

Siis tämäkö https://kotijakeittio.fi/artikkeli/hanna-gullichsenin-keittiossa-viihdy…

Pidetäänkö tuota jotenkin rohkeana vai onko tuo joku toinen keittiö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös sen verran köyhä, että mietin remontoidessa MYÖS jälleenmyyntiarvoa. Toisinaan näkee moderneja, uusia ja kalliita taloja, joissa on joku kirkkaan punainen keittiö. Ei kiitos. Mene aluksi katso vaikka Hanna Gullichsenin keittiötä. On keltaista ja sinistä ovea. Joku tykkää...

Hah meillä on tummanpunaiset keittiökaapit :D ihanat, pois en vaihtaisi.

Vierailija
24/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole pelkästään väristä kiinni, vaan lastulevystandardista. Isot keittiövalmistajat, joiden luulisi olevan edelläkävijöitä tarjoaa sitä samaa standardimössöä. Luova puusepän ja sisustussuunnittelijan risyeytys pitäisi palkata, jotta saisi omaperäistä ja laadukasta mutta se maksaa paljon.

Vierailija
25/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on google. Sieltä löytyy ihan minkä maailmanosan keittiöitä vaan malliksi ja Suomessa on muutamia puusepänliikkeitä jotka tekevät keittiöitä tilauksesta. Ratkaistu!

Vierailija
26/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään väristä kiinni, vaan lastulevystandardista. Isot keittiövalmistajat, joiden luulisi olevan edelläkävijöitä tarjoaa sitä samaa standardimössöä. Luova puusepän ja sisustussuunnittelijan risyeytys pitäisi palkata, jotta saisi omaperäistä ja laadukasta mutta se maksaa paljon.

Mikä on sitten paljon? Suunnittelin ihan itse keittiöni johon tuli isohko ruokakomero yhteen nurkkaan. Aloitteleva nuori puuseppä teki tarkkaa ja hienoa työtä, kaikki täyttä puuta, koska lastulevyä ei ovestani tuoda sisälle. Keittiön ruokapöytä myös käsityönä. Työpöydät travertiinia. Yksi allas 120 cm, kuparihana. Keittiöni on 20 neliötä ja ensin tehtiin uusi kivilattia alle, jonka teki tietenkin toinen ammattilainen, ei puuseppä. Kaikki yht. 6 tonnia. Onko tämä paljon?

Vierailija
27/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä näitä mollauksia.. Miten muiden keittiöt sun hanurias kutittaa? Etkö itse keksi mitään kivaa kun pitää muiden keittöitä kyylätä?

Huoh.....

Vierailija
28/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tämäkö https://kotijakeittio.fi/artikkeli/hanna-gullichsenin-keittiossa-viihdy…

Näetkö tuossa sinistä ja keltaista ovea? 

Vierailija
29/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näetkö tuossa sinistä ja keltaista ovea? 

Näin siniset ovet ja toi oli ekojen ehdotusten joukossa. Jos ei ole toi keittiö niin voitko linkata?

Vierailija
30/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä näitä mollauksia.. Miten muiden keittiöt sun hanurias kutittaa? Etkö itse keksi mitään kivaa kun pitää muiden keittöitä kyylätä?

Huoh.....

Noku pitää saada näyttää olevansa itse niin paljon parempi. Muut ovat bää-bää-lampaita. 

Vierailija
31/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aihe liittyy Suomeen?

Vierailija
32/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite suosin neutraalia keittiötä johon tuodaan omaa tyyliä sisustamalla. Miksi? Koska keittiöremontti on kallis ja tiedän, että kyllästyisin nopeasti esim. värikkääseen keittiöön.

Samoin turhan persoonallinen keittiö voi oll haaste myydessä. Itse jätin yhdestä asunnosta tekemättä tarjouksen, kun oli uusi räikeä keittiö, ei olisi ollut mitään järkeä lähteä niin uutta keittiötä uusimaan, kun se kuitenkin jo nosti myyntihintaa (verrattu kooltaan, sijainniltaan, yms. verrattavissa olevaan vanhahtavampaan).

Tämä on varmaan syy. Suomalaiset laittaa aika pitkälti rahat asumiseen ja halutaan koti, jonka arvo pysyy tai nousee. Juuri tänään oli lehdissä juttua, miten kovin persoonalliset ratkaisut asunnossa on haasteita sitä myydessä. Joko menee heti, tai kestää todella pitkään.

Itsekin vierastan todella värikkäitä keittiöitä, esim. eräässä asunnossa oli kiiltävää kirkkaan punaista kaikki keittiön kaapit ja laatikostot. Minusta se oli hirveä, en ikinä voisi semmoisessa asua.

Pinterestiä selatessa huomaa myös sen, että vaikka muissa maissa ehkä käytetään värejä enemmän, ne ei kaikki ole jotain kirkasta vihreää, vaan pikemminkin murrettuja sävyjä ja mukana on yleensä myös valkoista pintaa/marmoria/kiveä tms. tasapainottamassa kokonaisuutta. Ettei se ole silmille pomppaavan räikeä, tai aiheuta välitöntä ahdistusta ja yäk -reaktiota. Ehkä värejä sitten osataan käyttää paremmin?

Vierailija
33/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet määkien perässä.

Älä määi vaan teet just sellasen keittiön mitä ite haluut ja laitat sinne mitä ite haluut.

Vierailija
34/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmakeittiön kaapisto olisi valkoinen, mutta työtaso jotain muuta vaikka tummaa puuta ja seinät joko vihreää tai roosaa siinä työtason ja yläkaapin välissä. Yläkaapin päälle muutama valuva viherkasvi. 

Vierailija
35/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keittiöstä pitäisi tehdä joku kiljuvan räikee, jota ei sitten jaksa katsella koko sen elinkaarta? Keittiön pitää olla ennenkaikkea toimiva. Itselleni sen pitää olla myös harmoninen, ei korkeuseroja, mitä joskus taannoin oli tapana laittaa. Linjakas ja toimiva, jota jaksaa katsella monta vuotta. Tavaroilla ja tekstiileilla saa muokattua ainauutta ilmettä.

Vierailija
36/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten niillä on vielä supertylsät veitset siinä supertylsässä keittiössään. Oi aikoja.

Vierailija
37/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
38/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on metsänvihreät seinät ja tammiovet keittiössä. Näyttävät vieläkin hyviltä yli kymmenen vuoden jälkeen.

En ymmärrä myyntiä varten remontoimista jos aikoo kuitenkin pysyä siinä kodissa. Toki voi tilanne muuttua kenellä tahansa, mutta eihän sitä sitten koskaan asu juuri sellaisessa kodissa kuin haluaisi. Paitsi jos tykkää hyvin neutraaleista ratkaisuista, tietenkin.

Vierailija
39/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun unelmakeittiön kaapisto olisi valkoinen, mutta työtaso jotain muuta vaikka tummaa puuta ja seinät joko vihreää tai roosaa siinä työtason ja yläkaapin välissä. Yläkaapin päälle muutama valuva viherkasvi. 

Vaikea kastella niitä kasveja. 

Vierailija
40/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääsää, krääsää, enemmän krääsää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan