Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten supertylsät keittiöt

Vierailija
02.02.2022 |

Kipeänä olen ja mietin tulevaisuudessa häämöttävää keitiöremonttia. Olen kaksi päivää selannut keittiövalmistajien sivuja ja nyt sitten todellisia keittiöitä asuntoilmoituksissa. Niin tylsiä ja samasta muotista, ei mitään mielikuvituksellista, erilaista, persoonallista, josta saisi fiiliksen että onpas hyvä idea, näyttää tosi kivalta, tuollaista meillekin! Valkoista tai mustaa, kiiltävää tai mattaa, väliin joku tammiviilu tai hiukan maalaisromanttinen. Voi pieni ja mielikuvitikseton suomi! Mennään kuin lampaat laumassa, mää, mää, mullekin samaa bää.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen keittiö sulle on tulossa ?

Vierailija
2/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä. Jotain inspiraatiota olen tässä yrittänyt hakea. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja värejä ei uskalleta käyttää. Kaikki on joko valkoista, harmaata tai mustaa.

Vierailija
4/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet mielikuvitukseton pässi, jos vaan pläräät mallikuvastoja. Ota mieluisat jutut sieltä ja toinen täältä. Ei ole vaikeaa. Materiaalien ei ole edes pakko olla keittiöön, saati asuin käyttöön alunperin tarkoitettuja.

Vierailija
5/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa siirtyä pinterestiin ja hakea sieltä käyttämällä hakusanana eri kielten keittiö-sanaa

Vierailija
6/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetä itsellesi mieleinen keittiö. Saat sellaisen kuin haluat. Loppujen lopuksi ei tule edes tolkuttoman kalliiksi.

Vierailija
7/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita mitä haluat,mutta laita  megawokki kaasupoltin kans.

Vierailija
8/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinat on kuitenkin niin pienet ettei joka väriä ja materiaalia kannata pitää myynnissä. Meillä on valkoiset kaapistot mutta muuten värikäs keittiö, voihan sitä maalata, kaakeloida ja kalustaa mieleisekseen. Jääkaappeja sun muita saa väreissä. 

Vierailija
9/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaa siirtyä pinterestiin ja hakea sieltä käyttämällä hakusanana eri kielten keittiö-sanaa

Hyvä idea! Kiitos :) -ap

Vierailija
10/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa tuskasteli, tai lähinnä sitä, että monessa paikassa voi valita suunnilleen van ovien värin. Haluatko vaaleaa tunnelmaa vai sähäkkää väriä, tummaa tyyliä vai…Huoh. Haluan keittiön joka toimii sujuvasti. Melkein sama minkä värinen.

Vierailija
11/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite suosin neutraalia keittiötä johon tuodaan omaa tyyliä sisustamalla. Miksi? Koska keittiöremontti on kallis ja tiedän, että kyllästyisin nopeasti esim. värikkääseen keittiöön.

Samoin turhan persoonallinen keittiö voi oll haaste myydessä. Itse jätin yhdestä asunnosta tekemättä tarjouksen, kun oli uusi räikeä keittiö, ei olisi ollut mitään järkeä lähteä niin uutta keittiötä uusimaan, kun se kuitenkin jo nosti myyntihintaa (verrattu kooltaan, sijainniltaan, yms. verrattavissa olevaan vanhahtavampaan).

Vierailija
12/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bää bää ap, kun vaan etsit inspiraatiota toisilta. Mikset keksi omaa? Koska olet samanlainen mielikuvitukseton luuseri kuin kaikki muutkin.

Vierailija
13/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espanjassa, ihan Portugalin rajalla. Keittiöni on sellainen "TOSCANA- tyylinen"; tykkään, vaikka lasteni mielestä se on liiankin värikäs ja rönsyilevä. Voihan suom. keittiössäkin käyttää värejä jne.; ei kaiken tarvitse olla vaaleaa/ mustaa/ harmaata. Tekstiileillä, kodinkoneilla, astioilla etc. voi tuoda elämää/ väriä tavallisen tylsäänkin keittiöön.

Vierailija
14/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen myös sen verran köyhä, että mietin remontoidessa MYÖS jälleenmyyntiarvoa. Toisinaan näkee moderneja, uusia ja kalliita taloja, joissa on joku kirkkaan punainen keittiö. Ei kiitos. Mene aluksi katso vaikka Hanna Gullichsenin keittiötä. On keltaista ja sinistä ovea. Joku tykkää...

Vierailija
15/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myös sen verran köyhä, että mietin remontoidessa MYÖS jälleenmyyntiarvoa. Toisinaan näkee moderneja, uusia ja kalliita taloja, joissa on joku kirkkaan punainen keittiö. Ei kiitos. Mene aluksi katso vaikka Hanna Gullichsenin keittiötä. On keltaista ja sinistä ovea. Joku tykkää...

Missä näkee kuvia Hannan keittiöstä? Varmaan kiva, t. yks jolla kaksi kirkkaan punaista seinää keittiössä.

Vierailija
16/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän sivuja olet katsonut? Itse käytin 10 min kahden firman sivujen nopeaan tsekkaukseen ja molemmilta löysin persoonallisia ja "ei ehkä joka makuun" ratkaisuja.

Vierailija
17/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näkee kuvia Hannan keittiöstä? Varmaan kiva, t. yks jolla kaksi kirkkaan punaista seinää keittiössä.

Kirjotin Googleen "Hanna Gullichen keittiö" ja heti siinä eka ehdotus.

Vierailija
18/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suunnittelin omani sen mukaan mistä tykkään ja homma on niin että minä siellä keittiössäni aikaa vietän joten muiden mielipiteillä ei ole mitään väliä. Voi olla tylsä jonkun silmään mutta ne pysyköön omissa erkoisissa keittiöissään sitten.

Vierailija
19/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuli mieleen, että keittiö olisi helpompi rempata ja siivota +lisää tilaa, jos sinne saisi valita aina erikseen irto-osia eli ei kiinteää kaappimassaa. Se vähentäisi keittiöiden kalleutta samalla ja saisi valita millä korkeudella kaappien hyllyt ovat, sekä missä kulmassa. Mutta siis se olisi kuitenkin tukevaa ja turvallisesti kiinnitettävää huonekalua (olisi turvallisuusstandardit), mutta saisi helposti irtikin. Tulisi kodikkuutta lisää erilliseen kaappiin yms, jos olisi uusi suunnittelutapa. Toivottavasti joku hahmotti mitä yritin selittää.

Vierailija
20/46 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuteltavat alakaapit

Pyörien päällä oleva saarreke

Keittiön koko, valoisuus, käyttö ( ruokailutila?) vaikuttavat myöskin siihen, minkälaiseksi keittiönsä haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän