Mistä rahaa, kun Kelalla kestää hakemuksen käsittely ja laskut ja vuokra erääntyy?
Olen ihan täysin pulassa. Mistä voin saada rahaa? Mitään lainoja ei tipu koska en ole vakitöissä. Ei ole ketään läheistä, keltä voisi lainata.
Kommentit (13)
eikö pikavipin saa jos on luottotiedot kunnossa.
Soitat niiden firmojen aspaan ja pyydät siittämään viimeistä maksupäivää. Kerrot tilanteen lyhyesti, olet hakenut kelasta rahaa eikä päätöstä ole vielä tullut, joten haluaisit nyt siirtää esim kuun loppuun maksupäivää. Yleensä ymmärtävät ja siirto onnistuu. Vuokranantajalle sama homma, rehellisesti kun pyytää maksuaikaa niin ymmärtää nekin, kunhan saavat rahansa sovitusti. Enemmän epäluottamusta herättää se ettet maksa laskuja ja annat niiden erääntyä ihan huolella.
Vierailija kirjoitti:
eikö pikavipin saa jos on luottotiedot kunnossa.
Ei ole fiksua hankkiutua pikavippiloukkuun.
Tätäpä täälläkin mietin, työpaikka loppu ilmaston puhdistamisen vuoksi. Nyt rahat loppu ja uudesta työstä ei tietoakaan.
Pitäisiköhän AP:n mennä töihin ja lopettaa tuo yhteiskunnan rahoilla eläminen?
juu laskun eräpäivän voi siirtää ihan netissäkin itse ainakin joittenkin. siihen saa pari viikkoa lisää.
eihän siitä tule kuin kuin joku 5e muistutus jos myöhästyy, riippuu mikä taho laskuttaa. jotkut voi laittaa kyllä suoraan perintäänkin.
No soita sinne Kelaan. Sieltähän toimeentulotukikin nykyään annetaan. Tuota varten se on olemassa!
Soita kelaan, voivat kiirehtiä päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tai kaupungin sosiaalityöhön, jotka sitten ottaa yhteyttä/neuvoo ottamaan yhteyttä Kelaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse lähetin viestin, jossa kerroin tilanteeni. Päätös tuli parin päivän päästä. :)
Kela on surkea. Oikeastihan ei halua antaa rahaa kenellekään. Palvelu on surkeaa, jonot pitkät, kukaan ei tiedä mitään, päätöksissä kestää ja kaikki on aina asiakkaan syytä. Eihän noita edes kiinnosta parantaa palveluaan tai toimintaansa, eivätkä välitä vaikka jättävät ihmisiä pahaankin pulaan. Lisäksi työntekijät käyttäytyvät kun olisivat siellä omia rahojaan jakamassa. Omat kokemukseni Kelasta ovat vain järkyttävän huonoja.
Kysy diakonilta. Ja ei se nyt hirveesti haittaa jos vähän myöhästyy.