Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä kissojen pois antamisesta?

Vierailija
09.06.2015 |

Sain potkut hetki sitten ja nyt on helvetin vaikea rahatilanne. Mulla on kaksi kohta 9-kuukautista kissaa, jotka tarvitsee pirusti rakkautta, mutta myös ruokaa, aktiviteetteja, hiekkaa yms. Pystyin juuri ja juuri huolehtimaan niistä palkkani kanssa. Nyt tästä ei voi tulla mitään. Olen jo ottanut yhteyttä yhdistykseen, josta pojat sain ja ovat kahden viikon sisällä lähdössä takaisin. Olen itkenyt tätä ihan hulluna. Jo ennen sinne soittoa, kun olin menossa nukkumaan ja toinen tuli rinnalleni kehräämään, pyytelin vain kyynelsilmissä anteeksi.

Miten tästä selviää? Ihana on ajatus, että pojat saa paremman kodin, mutta miten selviän kaiken tämän rakkauden luovuttamisesta pois?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitpa muuttaa niiden kanssa metsään telttaan, kunnes saat taas töitä ja pystyt maksamaan vuokraa. Tai jos pääsisit kimppakämppään jonkun eläinrakkaan tytön kanssa. Eläimistä tulee olemaan myös (ehkä yllättäviäkin) lääkärikuluja, joten sitä varten kannattaa säästääkin. Voisiko hiekan korvata jollain karikkeella tai vaikka sahanpurulla, jota jostain saa ilmaiseksi ison säkin (ja laittaisi laatikon veskiin)? Myös silputtua sanomalehteä voi käyttää, sitähän saa kierrätyslaatikoista. Kisuille voi välillä laittaa myös terveellistä ruokaa itse, vaikka ison uunivuoallisen pakastaa. Netistä löytyy ohjeita.

Vierailija
2/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on juoda muttei kissojen ruokaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hiirenloukku.

Vierailija
4/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harmi. Ei kai tuossa voi kyyneleiltä säästyä. Ei sille mitään voi jos ei mitään muuta vaihtoehtoa ole. Voimia sulle.

Vierailija
5/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:10"]

Tosi harmi. Ei kai tuossa voi kyyneleiltä säästyä. Ei sille mitään voi jos ei mitään muuta vaihtoehtoa ole. Voimia sulle.

[/quote]

Kiitos. Mä yritän kovasti katsoa, että se ois paras ratkaisu. Mut nyt kun noi nukkuu tuossa vieressä niin en missään nimessä haluaisi päästää irti. Mutta pakko se on. Ainoa vaatimus mulla on, että noita ei saa erottaa. Ne on niin kaksikko. Sellaisina ne mullekin annettiin. Ihania pöljäkkeitä, jotka vaan menee ja tekee pahojaan keskenään.

Vierailija
6/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttajat, kertokaapa vaan mitä mieltä olette.

Vierailija
7/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Mutta jos sulla ei ole vaihtoehtoa :(

Vierailija
8/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:18"]

En pystyisi. Mutta jos sulla ei ole vaihtoehtoa :(

[/quote]

Ei ole. Kun just ja just sain nyt maksettua vuokran ja sähkön. Mulla on varattu kissanruokaa muutamaksi viikoksi, mutta rahaa on niin vähän, että ei hemmetti... Eikä mitään hajua milloin tuet alkaa juosta. Ja miten paljon niitä tulee. Ja oikeastaan, jaksanko edes itse olla ja elää. Parempi antaa nuo pikku rakkaat toiseen rakastavaan paikkaan, niin saavat olla stressittä ja massut täynnä.

Vierailija
9/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, aivan hirveä tilanne! En osaa kuvitellakaan. :( Eikö olisi mahdollista pyytää sossusta tukea, edes kysyä? Tai ottaa lainaa ja maksaa takaisin sitten kun tuet pyörii? Maksusuunnitelmaa tai lykkäystä eräpäiviin? Kamala vaan ajatellakin, mulle lemmikit on perhettä eikä niistä luovuta, ennemmin myyn vaikka kaiken mistä irtoo rahaa ja pidän kissat lähelläni ja ruokittuina kuin se että luopuisin.

Vierailija
10/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, älä anna niitä pois- ovat tottuneet sinuun jo.

Pyydä apua vaikka sukulaisilta näin aluksi!

Jos kotieläimiä ottaa, pitäisi muistaa että ne elävät jopa 10-20 vuotiaiksi.

Ihan oikeasti hienoa, että olet ottanut vastuun näistä kissoista mutta toivon, ettei tämä sama toistu taas uuden omistajan kohdalla :(

Vierailija
11/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku ystäväsi ottaa kissat, niin voisit käydä niitä joskus katsomassa?

Vierailija
12/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:31"]

Voi ei, aivan hirveä tilanne! En osaa kuvitellakaan. :( Eikö olisi mahdollista pyytää sossusta tukea, edes kysyä? Tai ottaa lainaa ja maksaa takaisin sitten kun tuet pyörii? Maksusuunnitelmaa tai lykkäystä eräpäiviin? Kamala vaan ajatellakin, mulle lemmikit on perhettä eikä niistä luovuta, ennemmin myyn vaikka kaiken mistä irtoo rahaa ja pidän kissat lähelläni ja ruokittuina kuin se että luopuisin.

[/quote]

No tuota. Edellisistä luottotietojen menetyksistä en halua puhua, ja mulla on vuokrasta alla jo yksi maksusuunnitelma. Ja nyt kun ei todellakaan ole hajua tulevien kuukausien tuloista, mun on pakko tehdä näin. Äitini ei halunnut auttaa, olisin nimittäin halunnut muuten antaa kissat hetkeksi hänen huomaansa, mutta kun ei olla väleissä, niin ei olla.

Tää vaan tuntuu parhaalta ratkaisulta kissojen suhteen. Saavat tarpeeksi kaikkea. Mullla ei ole ollut varaa alunperinkään ostaa edes kovin korkeaa kiipeilytelinettä tai mitään. Eivät oo päässeet korkealle oleskelamaan.

Ap

Vierailija
13/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:40"]

Kuule, älä anna niitä pois- ovat tottuneet sinuun jo.

Pyydä apua vaikka sukulaisilta näin aluksi!

Jos kotieläimiä ottaa, pitäisi muistaa että ne elävät jopa 10-20 vuotiaiksi.

Ihan oikeasti hienoa, että olet ottanut vastuun näistä kissoista mutta toivon, ettei tämä sama toistu taas uuden omistajan kohdalla :(

[/quote]

Tiesin kaiken tuon kun ne otin. Olin silloin töissä, elämä meni hyvin, oli 10 vuoden kokemus kissaelämästä. Ja sitten kaikki meni alta. Oma elämä vaan lähti lapasesta. Ei musta nyt millään ole huolehtimaan heistä, kun en pysty huolehtimaan itsestänikään. En halunnut tätä täällä suoraan sanoa, mutta viimeiset kaksi viikkoa olen istunut sohvalla viillellen ja juoden. Ja sukulaiset ei auta. Kysytty jo.

Vierailija
14/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:41"]

Voisko joku ystäväsi ottaa kissat, niin voisit käydä niitä joskus katsomassa?

[/quote]

Ei.

Vierailija
15/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vastuutonta ottaa lemmikkejä elämäntilanteessa, jossa sinulla ei ole taloudellisia edellytyksiä huolehtia niistä jos vain juuri ja juuri sait pidettyä pään pinnan yläpuolella silloin kun olit töissäkään.

Vierailija
16/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 02:49"]

Aika vastuutonta ottaa lemmikkejä elämäntilanteessa, jossa sinulla ei ole taloudellisia edellytyksiä huolehtia niistä jos vain juuri ja juuri sait pidettyä pään pinnan yläpuolella silloin kun olit töissäkään.

[/quote]

Kiitos. Tosi paljon. Tuolloin kykenin kuitenkin pitämään pojat ruuassa ja hiekassa. Nyt kun menee huonosti ja haluan heidät parempaan paikkaan niin tuopa tekeekin hyvää!

Vierailija
17/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä onko tämä oikea paikka tälle, tuut saamaan varsinkin näin yöllä asiattomia ja inhottavia vastauksia, ja sulla taitaa olla nyt muutenkin ihan tarpeeks lautasella. Koita olla menettämättä toivoa, ja mieti jos hakeutuisit hoitoon. Jos on tajuttoman paha olla, netistä löytää akuuttilinjojen puhelinnumeroita joihin voi soittaa, pyytää apua. Tiedän kokemuksesta että olo voi olla aivan kamala, ja silloin tarvitaan ammattiapua eikä viinaa ja raatelua. Monesti hoitotahot voi auttaa raha-asioidenkin järkkäämisessä, esim. varata aikaa sossulle ja tulla mukaankin. Ja sinuna miettisin että oisko jotenkin mahdollista pitää kissat, nekin varmasti ovat sinuun kiintyneitä! Yksi vaihtoehto voisi olla vaikka Facebookin kissaryhmissä avun kysyminen. Että jos joku voisi ottaa kissat itelleen siksi aikaa hoitoon kun saat hoitoa?

Vierailija
18/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi avaudut vauvapalstalla- esim kissa.fi tai esy voisi antaa konkreettisempaa apua- varmaan saisit kissahiekkaa ja ruokaa joksikin aikaa.

Vierailija
19/19 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa! :( En pystyisi luopumaan rakkaistani. Mutta varmasti oikea ratkaisu jos ei oikeasti ole varaa ruokkia ja pitää huolta lemmikkien hygieniasta. Silti, en koskaan haluaisi samanlaista tilannetta omalle kohdalleni.. Nipistäisin mieluummin omasta hyvinvoinnistani kuin lemmikkien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi