Miten laihduttaa ilman syömishäiriötä?
Anteeksi hieman provosoivasta otsikosta, mutta olen siis 17-vuotias tyttö ja aloitin e-pillerit (diane nova) n. puoli vuotta sitten ja niiden aloittamisen jälkeen olen lihonut ainakin 5kg ehkä jopa enemmän ja minulla on todella paha mieli sen vuoksi. Olen 174cm pitkä ja painoin ennen pillereitä 60kg ja ehkäisyneuvolakäynnillä n. 4kk aloituksen jälkeen painoin 65kg. Huomasin lihomisen todella nopeasti aloituksen jälkeen ja tämä juttu surettaa minua todella paljon, koska viime kesäiset shortsit puristavat ja vanhat farkut tuntuvat pieniltä :'( Ennen e-pillereitä ja niiden aikana ruokavalioni oli pääosin aika huono, koska ennen pillereitä olin tottunut siihen, että pystyin syömään mitä vain lihomatta ollenkaan, mutta heti kun aloitin pillerit niin tulivat nämä kilot...E-pillerit myös lisäsivät ruokahaluani ja voi olla, että sen myötä tuli syötyä enemmän kuin muuten.
Minulla oli lukiossa talvella todella pitkiä päiviä pahimmillaan minulla oli 43 viikkotuntia ja tuon aikana tuli syötyä kotona melkoisesti...Nyt on kuitenkin loma ja haluaisin laihduttaa ennen syksyä nuo pillereiden aikana tulleet kilot pois, mutta minusta tuntuu, että en osaa laihduttaa viisaasti. Minulle saattaa tulla hirveät tunnontuskat jos syön vähänkin mielestäni liikaa ja saatan korvata tämän 1,5h kuntoilulla ja joskus olen todella pitiäkin aikoja syömättä. Kuitenkin olen silti syönyt paljon jäätelöä tämän loman aikana ja muutenkin minusta tuntuu, ettei ruokavalioni ole tarpeeksi terveellinen. Minulle tulee tosi paha olo, kun katson jalkojani peilistä ne näyttävät niin paksuilta :'( ja tuntuu, että nämä kilot eivät lähde sitten millään!
Olisin todella kiitollinen jos voisitte antaa minulle vinkkejä fiksuun laihdutukseen, koska en halua itselleni syömishäiriötä tai muita terveysongelmia ja haluaisin kuitenkin saada tuloksia! Onko totta, että e-pillerit voivat hidastaa laihdutusta?
Kommentit (8)
Syö viisi ateriaa päivässä ja yritä katsoa annoskoot kuntoon. Proteiinia 100g ja vaikka 50g hiilaria lounaalla ja päivällisellä, vihreitä kasviksia niin paljon kun napa vetää. Vettä 3 litraa päivässä sekä paljon marjoja. Aamuisin puuroa tai jogurttia/rahkaa.
Sokeri ja herkut minimiin. Et sairastu syömishäiriöön laihduttamisen takia. Nautit vaan elämästä ja siinä sivussa muutat ruokailutavat pysyvästi.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:42"]
Vaihda pillerit. Toisenlaisiakin on :)
[/quote]
Mitä merkkiä suosittelisit? Olen kuullut, että joissakin pillereissä on nestettä poistavia vaikutuksia? Tekisi kyllä mieli vaihtaa, mutta vähän pelkään, että mitä jos minulle tulee taas finnejä? Varsinaista aknea minulla ei koskaan ollut, mutta pyysin itse diane novia, kun menin pillereitä hakemaan, koska niillä on ehkäisytehon lisäksi tehokkain finnejä poistava vaikutus :) -ap
Kuulostaa siltä että et ole varsinaisesti lihonut, saanut vaan naisellesimpia muotoja. Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet ja lopeta tollanen turhan päiväinen laihdutus hömpöttely!
Kiitos nro. 3! Pitääkin alkaa seuraamaan, että tuleehan proteiinia syötyä tarpeeksi...Minulla on tapana herkutella vähän liiankin usein etenkin jäätelö on mulle se kaikista suurin pahe. Pakko vaan pysyä kovana nyt laihduttaessa... Mun suurin ongelma on ehkä se, että jokus menetän otteen täysin ja ajaudun herkuttelemaan liikaa tai sitten vaihtoehtoisesti paastoan. Kiitos sulle, sait mut tajuamaan, että johdonmukaisuus on tärkeää :) -ap
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:42"]
[/quote]
Mitä merkkiä suosittelisit? Olen kuullut, että joissakin pillereissä on nestettä poistavia vaikutuksia? Tekisi kyllä mieli vaihtaa, mutta vähän pelkään, että mitä jos minulle tulee taas finnejä? Varsinaista aknea minulla ei koskaan ollut, mutta pyysin itse diane novia, kun menin pillereitä hakemaan, koska niillä on ehkäisytehon lisäksi tehokkain finnejä poistava vaikutus :) -ap
[/quote]
Ei ne ole multa vieläkään poistanut finnejä, vaikka yli 20 vuotta olen vedellyt, joten älä pety, jos ei ne ihmeitä tee. Ja tuskin lihominen oli pillereitten syy, vaan kerroit itsekin rankan opiskelun aikana syöneesi enemmän. Stressi, liikkumattomuus ja liika syöminen toi lisää painoa. Eipä mulle lisää kiloja ole koskaan tullut pillereiden takia.
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:51"]
Kuulostaa siltä että et ole varsinaisesti lihonut, saanut vaan naisellesimpia muotoja. Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet ja lopeta tollanen turhan päiväinen laihdutus hömpöttely!
[/quote]
Olet ehkä oikeassa voi olla, että painonnousu olisi jossain vaiheessa ollut väistämätöntä...Tykkään kyllä kurvikkaista naisista ja muutenkin sellaisesta sopivasta pyöreydestä monilla, mutta tuntuu, että mun vartalossa se vaan näyttää parhaalta, että olen suht. hoikka. Ehkä se johtuu siitä, että olen pitkähkö ja erityisesti mun jalat on aika pitkät ja ne oli mun mielestä paljon paremman näköiset ennen kun vertailen nykyisiä vanhoihin kuviin :'( Haluaisin siis laihduttaa vaan vähän suunnilleen sen verran, että painaisin 60kg tai hieman alle. Muutenkin tuntuu, että olo oli paljon mukavampi kevyenä...
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:48"][quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 00:42"] Vaihda pillerit. Toisenlaisiakin on :) [/quote] Mitä merkkiä suosittelisit? Olen kuullut, että joissakin pillereissä on nestettä poistavia vaikutuksia? Tekisi kyllä mieli vaihtaa, mutta vähän pelkään, että mitä jos minulle tulee taas finnejä? Varsinaista aknea minulla ei koskaan ollut, mutta pyysin itse diane novia, kun menin pillereitä hakemaan, koska niillä on ehkäisytehon lisäksi tehokkain finnejä poistava vaikutus :) -ap [/quote] Ei ne ole multa vieläkään poistanut finnejä, vaikka yli 20 vuotta olen vedellyt, joten älä pety, jos ei ne ihmeitä tee. Ja tuskin lihominen oli pillereitten syy, vaan kerroit itsekin rankan opiskelun aikana syöneesi enemmän. Stressi, liikkumattomuus ja liika syöminen toi lisää painoa. Eipä mulle lisää kiloja ole koskaan tullut pillereiden takia.
[/quote]
Olet varmaan oikeassa, että kyllä tämä on suurilta osin itse aiheutettua, vaikka ne pillerit ruokahalua lisäsivätkin...mutta luulen silti, että näillä pillereillä on jotain osuutta asiaan, koska ennen olin se tyttö joka saattoi syödä mitä vaan lihomatta mutta nyt yhtäkkiä alankin lihomaan ja lihominen tapahtui todella nopeasti...Mutta voi tietysti olla, että söin vielä epäterveellisemmin kuin muistankaan. Mulla nämä on kyllä tepsineet finneihin tosi hyvin ei ole tullut varmaan yhtäkään finniä aloittamisen jälkeen mihin olen todella tyytyväinen :) siksi olenkin vähän huolissani, että mitä kävisi jos vaihdan merkkiä...mutta voi olla, että ensi syksynä vaihto on edessä muutenkin, koska muistin juuri lääkärin sanoneen, että diane novia ei suositella käytettäväksi pelkkään ehkäisyyn ja koska minulla ei ole enää mitään tarpeeksi pätevää syytä syödä näitä ehkäisyn lisäksi niin joudun vaihtamaan merkkiä vuoden kuluttua aloituksesta...