Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, laskettuun aikaan viikko ja nyt..

Vierailija
08.06.2015 |

... on jo kolmas päivä putkeen kun niitä harjoitussupistuksia eli vatsan kovettumia on koko ajan! Vartin välein ja kesto on puolisentuntia aina kerrallaan. Voikohan nämä olla merkkejä alkavasta/lähestyvästä synnytyksestä? Kiitos kertokaa omia kokemuksia ennen synnytystä tulevista "oireistanne"!

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 17:43"]Vinkiksi sellainen, että supistusväli lasketaan yhden supistuksen alusta seuraavan alkuun, ei edellisen loppumisesta seuraavan alkuun. Eli sua supistaa 45 minuutin välein ei vartin välein.

Tuon streptokokin testauskäytännöt vaihtelee kunnittain, eli ei välttämättä ole ollut tarkoituskaan ottaa sinusta näytettä.
[/quote]
Joo, mutta mä ilmaisin tän nyt noin , että kaikille tulee selväksi tämä supistusten pitkä kesto. Kun en ole muilla kuullut niiden kestävän noin pitkään. Ja sanoin siksi että vartin välein, kun sen ajan on ns. normivatsa ja taas alkaa uusi.
Ap

Vierailija
2/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikset voi soittaa synnärille?? Mitä siinä menetät. Ei ole ihan tavallista että kestävät noin pitkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, tänään sitten on alkanut semmoiset menkkakivut tyyliset kivut, ne tosin tuntuu koko vatsalla, ei pelkästään alhaalla. voi kumpa nyt alkaisi tapahtumaan!
Ap

Vierailija
4/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 23:20"]Niin, piti vielä mainita että kohdunsuu oli viikolla 36+0 pehmeä, ja 2 cm kohdunkaulaa jäljellä, ei varsinaisesti auki kuitenkaan. lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että syntyy ennen laskettua aikaa. Oli myös todella alhaalla ja ihan valmiina jo syntymään, näin lääkäri sanoi siis.
Ap
[/quote]

mulla oli sama tilanne samoilla viikoilla. no, synnytys käynnistyi sitten 41+1 ja kesti vuorokauden. kohdunsuu olikin ihan ylhäällä :)

Vierailija
6/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sää ny pingotat..supistaa jos supistaa..tulee jos on tullakseen..sulla viikko enää joten saa se tullakin.Mulla supistellu ny yhen 2 kk kun koitan jotain tehdä ja ennen ei oo ollu näin (4 lapsi) ja eipä ne siihen asiaan mitään sano.Kyllä sää huomaat kun se oikeesti käynnityy..sen kummasti tietää että jaaha,tää on nyt sitä.Ei oo enää mitään vatsan kovbenemisia.Ja mistään bakteereista älä välitä.tullu muutama vuosi sitten ja mun mielestä nyt taas ihan höpsötystä.

Vierailija
7/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ne oo mitään menkkakipuja eikä vatsan kovenemisia vaan kyllä siinä saa hengitellä ja keskittyä tosissaan että ne kestää kun on avautumissupistuksia..koita vähä käveleskellä ja hengitellä sit lepäät ja käyt kuumassa suihkussa niin rentoudut ja alapää rentoutuu ..Kuulostaa kuule musta siltä että sulla on nyt jotain suolistovaivaa vaan..:)

Vierailija
8/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnytin 10 päivää sitten ja pe-la keskiyöllä alkoi harjoitua supparit aika tihein välein ja supisteli koko yön aamuyöstä alkoi tulla jo kipeämpiä, no mulla tuli sit aamulla veristä vuotoa jä lähdin sairaalaan ja jäin osastolle taas keskiyöllä tuli taas verta supistukset oli jo niin tihein välein, että mut vietiin synnytys saliin sunnuntai iltapäivänä poika syntyi. Tsemppiä sulle synnytykseen :)

Vierailija
9/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 21:22"]No mikset voi soittaa synnärille?? Mitä siinä menetät. Ei ole ihan tavallista että kestävät noin pitkään.
[/quote]
Okei, mä soitan huomenna. Tulen sitten ilmoittelemaan mitä sanoi.
Ap

Vierailija
10/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita tänään. Noin pitkä supistus on todella kova rasitus vauvalle. Olisi hyvä päästä käyrille jossa nähdään kuinka hyvin vauva jaksaa pitkiä supistuksia.. Ei ole normaaleja noin kauan kestävät supistukset.. Streptokokkia veikkaisin..

Vierailija
12/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta normaalilta. Pitkä synnytyssupistuskin kestää yleensä sen minuutin...

Vierailija
13/80 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/80 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, älkää pelotelko mua...:/ tai hyvä vaan kun sanotte, nyt mä kyllä huolestuin.. Jos kuitenkin soitan huomenna heti aamusta? Vauva kuitenkin liikkuu.. Apua, Emmä kyllä saa nukuttua nyt...
Ap

Vierailija
15/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, soitin ja selitin tilanteen. Sanoi että itse supistus ei kestä kuin maksimissaan muutaman minuutin, mutta sen jälkeen kohtu saattaa jäädä kovaksi tai ainakin tuntua siltä. Ei kuulemma mitään hätää. Huh, kiitos kun saitte soittamaan, ehdin jo huolestua.
Ap

Vierailija
16/80 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hop

Vierailija
17/80 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiiop

Vierailija
18/80 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olo tänään?Vieläkö supistaa?Olisko sitä suolistovaivaa?

Vierailija
19/80 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
20/80 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 12:53"]Kuka tätä nostelee?Ap vai?Ei sulla nyt enää viikkoo voi olla!Mitä meinaat?
[/quote]
En joo ole nostellut, eikä ole enää viikkoa. Miten se nyt tähän liittyi?
Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi