Koskeeko rokotevelvoite myös lääkäreitä?
Rokotevelvoite koskee hoitajia ja ilmeisesti myös laitoshuoltajia. Entä lääkärit? Onko lääkäreiden esitettävä koronapassi työnantajalle?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaanhoitajat ja muut sairaalan työntekijät voi näennäisesti piikittää itsensä ja merkata omakantaan että ois ottanut rokotteet? Silleenhän se toimis? Lekurit varmasti ovat tehneetkin jo tätä.
Ei onnistu. Rokotuksia antavat tietyt, kyseiseen tehtävään koulutetut henkilöt. Rokotteita antava tarvitsee rokotusluvan.
Lääkärit ja hoitajat eivät kirjaa Omakantaan yhtään mitään.
No kai nyt ainakin lääkäri voi rokottaa itse itsensä ja merkata omakantaan jos haluaa?
Kirjata omakantaan itselleen omalla nimellään rokottaneensa itse itsensä? Mieti nyt vähän.
Riittää että tunnet hoitajan joka rokottaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaanhoitajat ja muut sairaalan työntekijät voi näennäisesti piikittää itsensä ja merkata omakantaan että ois ottanut rokotteet? Silleenhän se toimis? Lekurit varmasti ovat tehneetkin jo tätä.
Ei onnistu. Rokotuksia antavat tietyt, kyseiseen tehtävään koulutetut henkilöt. Rokotteita antava tarvitsee rokotusluvan.
No kai nyt ainakin lääkäri voi rokottaa itse itsensä ja merkata omakantaan jos haluaa?
Ainakin olkavarren lihakseen pisto itselle on varmaan hiton vaikeaa.
Koskee. Esimieheni on pyytänyt toimittamaan rokotustodistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit jotka tunnen ovat rokotteet ottaneet
Mun tuntemistani lääreistä kahdella jäi yhteen rokotteeseen ja veikkaan, että yksi ei ole ottanut ensimmäistäkään. Ja siinä ne mun tuntemani lääkärit.
Tällä otannalla voikin tehdä kaikenkattavia johtopäätöksiä.
Tunnen useita lääkäreitä ja kaikki ovat täysin rokotettuja. En ole edes kuullut kenestäköön joka ei ottaisi rokotteita. Koulutettu fiksu porukka luottaa tieteeseen ja ottaa rokotteet eikä usko mikrosiruhöpötyksiin.
Ihme salaliittoja taas kehitellään. Olen lääkäri ja esimiesasemassa. Kaikki 15 alaistani, lääkäriä, on rokotettu, kaikki ovat rokotteen ottaneet heti, kun ovat sen saaneet ja erittäin mielellään. Yksi (1 kpl) oli rokotehaitan (1 pv kuume) vuoksi pois töistä. Kaikki hyväkuntoisia ja hyvävoimaisia ja mikä tärkeintä, selväpäisiä.
Näin se on mennyt muissakin klinikoissa yhdessä Suomen suurimmista sairaaloista enkä yhtään epäile, ettei muissakin.
Lääkärit ovat ikäluokkansa fiksuimpia ja älykkäimpiä opinnot aloittaessaan, tämä säilyy myös uran aikana.
Rokotepassia kannatan muuallekin kuin terveydenhuoltoalalle. Rokotettujen riski sairastua vakavasti koronaan on hyvin pieni ja rokote on turvallinen. Sen sijaan rokottamattomien kontakteja tulee rajoittaa, etteivät sairastu vaikeaan koronaan, kuormita terveydenhuoltoa ja kuole.
Heitäkin koskee velvollisuus. Mutta eiköhän kaikki lääkärit ole niin korvaamattomia, että voivat jatkaa erityisluvalla töissä, oli rokotetilanne mikä vaan.
Kyllä ainakin meillä koskee, tosin kaikki lääkärit on ottanut rokotteen ensi tilassa joten ei siitä ole tullut edes mitään keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjata omakantaan itselleen omalla nimellään rokottaneensa itse itsensä? Mieti nyt vähän.
Ei minun tutut hoitajat kyllä suostuisi tuommoista tekemään, ja yleensä niitä rokottajia on kaksi, toinen rokottaa ja toinen kirjaa, eli molempien pitäisi olla juonessa mukana. Ei sinne potilastietoihin voi mitä sattuu ja milloin sattuu kirjaamaan.
Vähän erikoistumisesta ja työpaikasta se riippuu, mutta moni lääkärihän voi tehdä etätöitäkin. Tai vaikka yksityisenä pitää digiklinikkaa. Heiltä ei varmaan vaadita. Tosin hoitajillekin on niitä paikkoja joissa rokotteita ei vaadita, että sinne sit vaan.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ei koske. Nehän ovat johtajia sairaaloissa, ja voivat merkata itsensä joka tapauksessa rokotetuksi.
Näinhän sen täytyy olla. Sen vuoksi pankkitoimihenkilöillekään ei tarvitse maksaa palkkaa, koska hehän siellä pankeissa voivat ottaa rahaa mukaansa aina sen verran kuin tarvitsevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minun tutut hoitajat kyllä suostuisi tuommoista tekemään, ja yleensä niitä rokottajia on kaksi, toinen rokottaa ja toinen kirjaa, eli molempien pitäisi olla juonessa mukana. Ei sinne potilastietoihin voi mitä sattuu ja milloin sattuu kirjaamaan.
Riittää että rokottava hoitaja on mukana juonessa.
Aina sitä toista ei ole samassa huonessa. Ja se toinen ei tarkkaile sitä tilannetta koko ajan,
saattaa vilkaista, mutta se ei varmista että huijaus ei voisi onnistua
No ei muuta kuin kyselemään kaikilta rokottaja-kavereilta kuka haluaa vaarantaa lupansa ja työpaikkansa sinun takia.
Rokotevelvoite koskee lääkäreitä ja myös hammaslääkäreitä.
Tietysti koskee. Lääkäreissä vaan ei ole hörhöjä juuri lainkaan joten rokotteista ei tarvitse vääntää kuten hoitohenkilökunnan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi.
Lääkärin esimies on toinen lääkäri. Ei koske.
Jos ravinnolla olisi kaikki pulmat ratkaistavissa, emme varmaan tarvitsisi lääkäreitä ollenkaan. Että ihan kova, kun joku on sitä lääketiedettä opiskellut.
Eiköhän ne ole lähihoitajia enimmäkseen nämä rokottamattomat sote-aloilla, eikä niitäkään niin paljon ole.
Kysypä joltain lääkäriltä.