Kuinka tökeröä on "varastaa" toisen idea?
Ottaa kunnia itselleen ja saada vielä rahallinen palkkio tästä?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Ideat eivät nauti tekijänoikeussuojaa. Omista ideoista kannattaa olla suu supussa siihen asti, että on itse saanut ne toteutetuiksi ja mahdollisesti saanut maksun.
Ei ole reilua, mutta hyvät ideat on kultaakin kalliimpia ja vapaata riistaa.
Mielestäni työyhteisön sisällä nauttivat ainakin moraalista tekijänoikeussuojaa.
Jotkut esimiehet omivat alaistensa ideat ja esittävät ominaan. Reilu meininki.
Vierailija kirjoitti:
Ideat eivät nauti tekijänoikeussuojaa. Omista ideoista kannattaa olla suu supussa siihen asti, että on itse saanut ne toteutetuiksi ja mahdollisesti saanut maksun.
Juuri näin. Jotkut maksaa tästä kovempia oppirahoja kuin toiset mutta näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni työyhteisön sisällä nauttivat ainakin moraalista tekijänoikeussuojaa.
"Moraalinen tekijänoikeussuoja" on sun täysin oma keksintö.
Kannattaa rekisteröidä heti!!
Ei kannata koskaan puhua ääneen parhaimmasta ideastaan, toiseksi parhain saa kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Moraalinen tekijänoikeussuoja" on sun täysin oma keksintö.
Kannattaa rekisteröidä heti!!
Ymmärrän, että moraali on monelle vaikea käsite.
Muistan työelämästäni yhden naisen, joka sanoi aina, että oli jo ajatellut tätä asiaa aina kun joku esitti uuden idean. Todellinen ideavaras.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut esimiehet omivat alaistensa ideat ja esittävät ominaan. Reilu meininki.
Esimiehen ja pomon etuoikeus. Ottaa vielä bonuksetkin toisen ideasta. Pyri itse esimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Muistan työelämästäni yhden naisen, joka sanoi aina, että oli jo ajatellut tätä asiaa aina kun joku esitti uuden idean. Todellinen ideavaras.
Tästä tapauksesta on mustaa valkoisella.
Ap
Ei ideaa voi omia, ainoastaan sen toteutuksen.
Sellaisessa ympäristössä jossa tuollaisesta "ideavarkaudesta" voi saada rahallisen palkkion, se "varas" teki fiksusti ja sinä hölmösti. Sellaiset ihmiset menestyy.
Ideat eivät nauti tekijänoikeuksia eikä niitä voi omia.
Jos haluaa olla paras, täytyy olla varas.
Riippuu tilanteesta... Itseäni uhattiin väkivallalla ja toteutettiinkin sitä. Eipä siinä paljon voi. Narsisteja. Mutta sentään en ole sellainen.
On todella törkeää. Törkeää on nimenomaan tehdä moraalittomia asioita ”koska mä voin”.
Onneksi itse olen alalla, jossa idean varastaminen ei johda vielä mihinkään.
Kysymys kannattaa osoittaa Mark Zuckenbergille. Kyllähän se pahasti Zuckaa.
Vierailija kirjoitti:
On todella törkeää. Törkeää on nimenomaan tehdä moraalittomia asioita ”koska mä voin”.
Onneksi itse olen alalla, jossa idean varastaminen ei johda vielä mihinkään.
Jos sitä ei ole kielletty, se on sallittua.
Ideat ovat tosiaan vapaata riistaa. Kullanarvoiset pitää pitää omana tietonaan.