Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen tässä tilanteessa?
Jos tietäisit, että koira on purrut lasta. Ei purrut niin lujaa, että pitää käydä sairaalassa näyttämässä, niin siitä ei ole mitään merkintöjä todisteena, että näin on tapahtunut.
Kommentit (11)
Miksi tekisin? Vieko ne koiran pois?
En, mutta jos saisin kiinni yhdenkin niistä naisista, jotka kertovat purevansa lasta takaisin, että tämä oppisi haukkaamisen sattuvan. Sadistista, väkivaltaista, ihan pimeätä touhua! Sellaisen ilmoittaisin.
Eihän tuollainen nyt lastensuojeluun kuulu. Saattaisin kysellä korkeintaan koiran tappamisen perään poliisilta, jos tuohon nyt mihinkään kohtaa viranomaisia voisi kuvitella sotkevansa. Mutta tuskin sitäkään. Käyttäkää nyt järkeä!
Kenen koira, missä, milloin... En ilmoitusta tekisi, vaan, jos perheen oma koira, niin kehottaisin siitä luopumaan ettei käy joskus pahemmin. Mitä lastensuojelu voisi mielestäsi tehdä asialle ap? Muuta kuin kehottaa laittamaan koira pois ja tähän tuhlautuisi aikaa ja rahaa, jotka on pois tärkeämmiltä asioilta.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:14"]
En, mutta jos saisin kiinni yhdenkin niistä naisista, jotka kertovat purevansa lasta takaisin, että tämä oppisi haukkaamisen sattuvan. Sadistista, väkivaltaista, ihan pimeätä touhua! Sellaisen ilmoittaisin.
[/quote]
Mä tein niin kun poika puri jatkuvasti mua ja muita. Puraisin kevyesti. Jo loppui pureminen pojalta.
En tekisi, mut juttelisin omistajien kanssa vakavasti. Jos koira on purrut kerran, se puree toisenkin kerran. Lopputuloksena voi olla vammautunut lapsi ja piikille vietävä koira, eli nämä on aidosti vakavia asioita.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:14"]
[/quote]
Mä tein niin kun poika puri jatkuvasti mua ja muita. Puraisin kevyesti. Jo loppui pureminen pojalta.
[/quote]
Ihan kamalaa, en vain käsitä teikäläisiä. Jos olisit hoitaja ja sekava potilaasi purisi sinua, purisitko takaisin? Jos lapsesi heittäytyy lattialle rääkymään, teetkö sinä samoin saadaksesi hänet hämilleen ja hiljaiseksi? Siis..siis, mäe nvaan käsitä. Ihan hirveätä lapsen perusluottamukselle, että äiti on valmis satuttamaan vauvaa tai taaperoa. Ei eroa mitenkään pahoinpitelystä vaikka lyömällä "kun ei se muuten opi".
Saako mieskin lyödä sinua, jos hänen mielestään et opi jotakin? Tai saako hän purra sinua?
Olisiko teille ok, että päivähoidossa hoitajat purisivat lapsia takaisin? Tai opettajat koulussa?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:25"]
Olisiko teille ok, että päivähoidossa hoitajat purisivat lapsia takaisin? Tai opettajat koulussa?
[/quote]
Ei, koska se kasvatus on pääasiassa vanhemman vastuulla.
Miksi tekisin?