Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lemmikkikanien kasvatus ruoaksi?

Vierailija
08.06.2015 |

Ei hitsi. Kohta mua varmasti taas kutsutaan luonnostavieraantuneeksi kettutytöksi, mutta en kerta kaikkiaan voi käsittää lemmikkikanien ruokakasvatusta. Enkä muutenkaan lemmikkien syömistä. :(

Eli silitellään ja sylitellään suloisia kaninpoikasia, sitten jo puolen vuoden kuluttua teroitetaan veistä että päästään syömään. Jotenkin kaksinaismoralistista touhua. Sama juttu kuin syöttäisi kesän ajan pullasorsia ja sitten metsästyskauden alettua teurastaisi ihmisiin tottuneet ja luottavat eläimet niillä samoilla ruokintapaikoilla. Epäeettistä, moraalitonta touhua.

Jos haluaa olla luonnonmukainen ja omavarainen, eikö kannattaisi käyttää se lemmikkien tappamiseen tähtäävä tarmo vaikkapa kasvisten viljelyyn ja monipuolisen kasvisruokavalion varmistamiseen...? Onko sitä lihaa ihan pakko päästä ahmimaan keinolla millä hyvänsä? 

Ugh. Olen puhunut. Ja jottei kenellekään jäisi epäselväksi, olen lakto-ovo-vegetaristi. Albert Einsteinin sanoin, mikään ei tule edesauttamaan ihmisen ja koko ihmiskunnan terveyttä ja kasvattamaan elämän jatkumisen mahdollisuutta yhtä paljon kuin siirtyminen kasvisruokavalioon.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla