Taukopaikkoja Helsingin ja Imatran välissä
Ollaan siis ajamassa kahden aikuisen ja kahden teinin voimin Helsingistä Imatralle parin viikon päästä. Osaisiko joku suositella hyvää, nopeaa, edullista ja siistiä ruokapaikkaa matkan varrelta? ABC:kin käy. Ei tiedetä siis yhtään mitä siellä on tien varrella.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Pernajan ABC eli Kuninkantie noin 45 min Helsingistä. Jos jatkatte 6-tietä Kouvolan kautta niin legendaarinen Pukaro on Lapinjärvellä, mutta uudistuksen jälkeen ei enää niin kiva kuin entinen hieman retrohenkinen Pukaro. Sitten on ennen Kouvolaa Korian ABC ja Kouvolan jälkeen Utin ABC. Lappeenrannassa sitten Viipurinportin ABC. Siitä enää reilu puoli tuntia Imatralle. Tervetuloa Etelä-Karjalaan!
ABC:t ovat hanurista. Ketjuruokaloita eikä edes niin parhaasta päästä. Aina olen pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kannattasiiko ajaa Haminan kautta Kouvolan sijaan, sinne asti on moottoritie. Jos ajaa Kouvolan kautta loppuu moottoritie jo Pernajan Koskenkylässä ja loppumatka on kuppasta 2-kaistaista tietä.
Pyhtäällä on moottoritien varrella jotain isoja bensiksiä. Luumäellä kanssa jne. Itse matka Imatralle on muutenkin niin lyhyt että tuskin tarvii missään käydä syömässä erikseen.
Taitaa sulla olla vanhentuneet tiedot. Iso osa Koskenkylä - Imatra - väliä on nykyään nelikaistasta…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattasiiko ajaa Haminan kautta Kouvolan sijaan, sinne asti on moottoritie. Jos ajaa Kouvolan kautta loppuu moottoritie jo Pernajan Koskenkylässä ja loppumatka on kuppasta 2-kaistaista tietä.
Pyhtäällä on moottoritien varrella jotain isoja bensiksiä. Luumäellä kanssa jne. Itse matka Imatralle on muutenkin niin lyhyt että tuskin tarvii missään käydä syömässä erikseen.
Taitaa sulla olla vanhentuneet tiedot. Iso osa Koskenkylä - Imatra - väliä on nykyään nelikaistasta…
Taitaa itselläsi olla väärää tietoa, tai sitten valehtelet. Jos mennään Kouvolan kautta kuutostietä, niin nelikaistainen alkaa Jurvalan kohdalta Luumäeltä. Mutta se on totta, että koko matka Vaalimaalle asti seiskatietä kulkien on moottoritietä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa itselläsi olla väärää tietoa, tai sitten valehtelet. Jos mennään Kouvolan kautta kuutostietä, niin nelikaistainen alkaa Jurvalan kohdalta Luumäeltä. Mutta se on totta, että koko matka Vaalimaalle asti seiskatietä kulkien on moottoritietä.
Niin, eli iso osa…
Motari on Turusta Vaalimaalle asti vain Helsinkiä lukuunottamatta, eli koko Etelä-Suomen matkalta. Ajan aina sitä kautta.
Minä syön yleensä Saimaan Helmessä Lappeenrannassa, se jää ihan siiten maantien varteen liittymän kohdalle. Mutta ajankin Parikkalaan asti.
Korupirtti Ylämaalla on kyllä myös hyvä taukopaikka.