Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva heräsi klo 4

Vierailija
08.06.2015 |

Että väsyttää :( menin itse nukkumaan klo 11, enkä vaan saanut unen päästä kiinni. Syötin klo 1 ja noin klo 2 taisin torkahtaa kunnes klo 3 syötin taas. Sitten nukahdin. Klo 4 vauvalla oli vaippa täysi, vaihdoin sen sängyssä. Sitten se alkoikin jo huutelemaan ja pyörimään ja ryömimään. Nyt odottelen että se alkaisi päikkäreille ja saisin tunnin tai ainakin puoli nukuttua. Vauva on 5 kk. Kateeksi käy niitä joiden lapsi herää kerran tai pari..

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vääntää niitä lapsia. Miksi pilaatte elämänne näin?

Vierailija
2/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sama juttu!Tsemppiä.Ei tämä heräily ikuisesti kestä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muksua mutta en silti ole saanut nukuttua :(

Vierailija
4/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä täällä on 8kk vauva joka heräsi klo 5.30 pyörii ja heiluu sängyssä ettei nukahda takas enään no onneksi kohta helpottaa ☺

Vierailija
5/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menit klo 11 nukkumaan ja vauvaa syötettiin yhdeltä, jo neljäntoista tunnin päästä. Kuinka pitkiä unia oikein vaadit?

Vierailija
6/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 06:54"]Menit klo 11 nukkumaan ja vauvaa syötettiin yhdeltä, jo neljäntoista tunnin päästä. Kuinka pitkiä unia oikein vaadit?
[/quote]

Hahhah, klo 23 :) oletko nyt tyytyväinen? Esim 4h putkeen olisi jo tosi kiva. 6 h pätkissäkin riittäisi.

Vierailija
7/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 06:01"]Turha vääntää niitä lapsia. Miksi pilaatte elämänne näin?
[/quote]

Elämässäni on muutakin sisältöä kuin nukkuminen. Koen että lapsi on tärkeämpi kuin huonosti nukuttu ajanjakso. Ei se minusta silti tarkoita etteikö saisi harmittaa erityisen huonosti nukuttu yö.

Vierailija
8/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot!!! Makkari piökkopimeäksi ja kaikki yösyötöt tapahtuvat hiöjaisuudessa ja pimeässä. Alat myös rytmittämään päiväänne. Vauva on jo 5kk joten päivärytmiä voi jo muokata!
Lue vaikka tracy hoggin the baby whisperer kirja!

Vierailija
9/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:03"]Pimennysverhot!!! Makkari piökkopimeäksi ja kaikki yösyötöt tapahtuvat hiöjaisuudessa ja pimeässä. Alat myös rytmittämään päiväänne. Vauva on jo 5kk joten päivärytmiä voi jo muokata!
Lue vaikka tracy hoggin the baby whisperer kirja!
[/quote]

Meillä ei saa kunnolla pimeäksi kun on erikoisen mallisia ikkunoita :( sälekaihtimet on mutta ei ne pimennä. syötän kyllä pimeässä ja normaalisti vauva ei edes herää vaipan vaihtoon. Syö kyllä normaalistikin parin tunnin välein. Ja ihan sillä on nälkä yölläkin. En tiedä vaikuttaako kun oksentelee päivät. Unet kyllä onneksi nykyään ajoittuu yleensä välille 24-6 :) mutta tuo valoisuus varmaan vaikuttaa heräämisajankohtaan! Pitäisiköhän mennä varastoon nukkumaan.

Vierailija
10/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vamaan antaa lapselle hiukan tuhdimpaa sapuskaa jos noin tiuhaan heräilee. Minä en antaisi lapsen herätä kello neljä!

Vierailija
11/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:26"]Pitäisi vamaan antaa lapselle hiukan tuhdimpaa sapuskaa jos noin tiuhaan heräilee. Minä en antaisi lapsen herätä kello neljä!
[/quote]

Miten sen voi antaa olla heräämättä? Kerro ihmeessä! Nousin sängystä joskus viiden jälkeen kun tunnin olin yrittänyt saada sitä jatkamaan uniaan. Minä en osaa mutta jos siihen on joku keino niin kuulen enemmän kuin mielelläni! Ja otan myös vastaan ihan konkreettiset vinkit mitä tuo tuhdimpi ruoka on. Kiitos!

Vierailija
12/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa!

Vierailija
13/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:42"]Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa!
[/quote]

Maissivelliä olen antanut. Nyt saa alkaa tottulemaan viljoihin, pitääkö se paremmin nälkää? Toivottavasti :) juu minä kyllä yritin kovasti nukkua, mutta yksi huutelee ja itkee ja törmäilee seiniin ja itkee ja kääntyilee ja itkee ja päristelee. Vaivihkaa yritin laittaa tuttia, esitin nukkuvaa, siirsin pois laidasta, käänsin selälleen, laitoin tuttia, joka välissä yritin nukkua enkä sanaakaan sanonut, en laittanut valoja enkä tehnyt mielestäni mitään ylimääräistä. lopulta syötin mutta se vaan virkeänä hyöri ja pyöri ja kiljui ja päristeli. En tosiaan tiedä miten olisin sen saanut jatkamaan. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe :)

Vierailija
14/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:42"]Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa! [/quote] Maissivelliä olen antanut. Nyt saa alkaa tottulemaan viljoihin, pitääkö se paremmin nälkää? Toivottavasti :) juu minä kyllä yritin kovasti nukkua, mutta yksi huutelee ja itkee ja törmäilee seiniin ja itkee ja kääntyilee ja itkee ja päristelee. Vaivihkaa yritin laittaa tuttia, esitin nukkuvaa, siirsin pois laidasta, käänsin selälleen, laitoin tuttia, joka välissä yritin nukkua enkä sanaakaan sanonut, en laittanut valoja enkä tehnyt mielestäni mitään ylimääräistä. lopulta syötin mutta se vaan virkeänä hyöri ja pyöri ja kiljui ja päristeli. En tosiaan tiedä miten olisin sen saanut jatkamaan. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe :)

[/quote]Ymmärrän. Taitaa vaan tämä valoisa aika tehdä temppujaan. Sen huomaa itsestäänkin.. :) Mutta yritä vaan sinnikkäästi sitä huijausta, josko se tehoaisi. Ei kait aamuneljältä herääminen pidemmän päälle käy..? Ja tuo ikä on sellainen kun lapsi osaa jo youhuta niin ei oikein malta nukkua. Tsemppiä!

Vierailija
15/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdat yöllä vaippaa? Mulla kyllä pampers pitää 11h ihan hyvin vauvalla joka syö tunnin välein yöllä.

Vierailija
16/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhoja saa myös sellaisina sivuverhoina, suosittelen! Meillä ainakaan sälekaihtimet ei pimennä mitään joten kesäaikaan ihan ehdottomat, jos haluaa nukkua.

Vierailija
17/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:42"]Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa!
[/quote]

Maissivelliä olen antanut. Nyt saa alkaa tottulemaan viljoihin, pitääkö se paremmin nälkää? Toivottavasti :) juu minä kyllä yritin kovasti nukkua, mutta yksi huutelee ja itkee ja törmäilee seiniin ja itkee ja kääntyilee ja itkee ja päristelee. Vaivihkaa yritin laittaa tuttia, esitin nukkuvaa, siirsin pois laidasta, käänsin selälleen, laitoin tuttia, joka välissä yritin nukkua enkä sanaakaan sanonut, en laittanut valoja enkä tehnyt mielestäni mitään ylimääräistä. lopulta syötin mutta se vaan virkeänä hyöri ja pyöri ja kiljui ja päristeli. En tosiaan tiedä miten olisin sen saanut jatkamaan. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe :)
[/quote]

Ota viereen ja imetä siinä. Siihen voitte nukahtaa

Vierailija
18/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:02"]Miksi vaihdat yöllä vaippaa? Mulla kyllä pampers pitää 11h ihan hyvin vauvalla joka syö tunnin välein yöllä.
[/quote]

No ihan vain siitä syystä ettei se meillä pidä :D kun se ei enää ime, vauva alkaa itkemään ja vaihdan sen. Silloin se ihan valuu pissaa. Joskus olen saanut itkun loppumaan tutilla, sitten saakin olla hetken päästä vaihtamassa lakanoita. Olen kyllä kokeillut useita vaippamalleja ja merkkejä. Mitä mallia sinä käytät?

Vierailija
19/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:01"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:52"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:42"]Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa! [/quote] Maissivelliä olen antanut. Nyt saa alkaa tottulemaan viljoihin, pitääkö se paremmin nälkää? Toivottavasti :) juu minä kyllä yritin kovasti nukkua, mutta yksi huutelee ja itkee ja törmäilee seiniin ja itkee ja kääntyilee ja itkee ja päristelee. Vaivihkaa yritin laittaa tuttia, esitin nukkuvaa, siirsin pois laidasta, käänsin selälleen, laitoin tuttia, joka välissä yritin nukkua enkä sanaakaan sanonut, en laittanut valoja enkä tehnyt mielestäni mitään ylimääräistä. lopulta syötin mutta se vaan virkeänä hyöri ja pyöri ja kiljui ja päristeli. En tosiaan tiedä miten olisin sen saanut jatkamaan. Toivottavasti tämä on vain joku vaihe :)

[/quote]Ymmärrän. Taitaa vaan tämä valoisa aika tehdä temppujaan. Sen huomaa itsestäänkin.. :) Mutta yritä vaan sinnikkäästi sitä huijausta, josko se tehoaisi. Ei kait aamuneljältä herääminen pidemmän päälle käy..? Ja tuo ikä on sellainen kun lapsi osaa jo youhuta niin ei oikein malta nukkua. Tsemppiä!
[/quote]

No ei käy. Täytyy yrittää valvottaa sitä vaikka kahteentoista niin on pidempi yhteinen unijakso. Kiitos tsempeistä :)

Vierailija
20/45 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 08:06"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 07:42"]Ihan vaan vellit käyttöön illalla. Ja sitten kun lapsi alkaa kello neljä kitisemään niin ilman mitään puheita esität nukkuvaa. Sitten jos oikein parkumiseksi menee niin syötät ja jatkatte unta vaan. Olennaista on ettet  ole huomaavinasi vauvan hereilläoloa!
[/quote]

[/quote]

Ota viereen ja imetä siinä. Siihen voitte nukahtaa
[/quote]

Paitsi jos toinen repii tukasta, nenästä ja vaatteista, mönkii sängyn laitaan ja alkaa kiljuen imeskelemään sitä, heittelee tuttia ja huutelee sen perään, kääntyy kymmenen kertaa ja lopulta alkaa itkeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä