Moderni nimi tytölle?
Olen kyllästynyt näihin vanhoihin perinnenimiin, mitä kaveri- ja tuttavapiirissä lapsille on viime vuosina: Ennit, Ellit, Ainot, Kertut, Pihlat ja Iidat.
Haluan antaa omalle lapselle raikkaan, erilaiset, tätä päivää olevan nimen. Nimi voi olla vähän kansainvälinenkin, mutta täytyy olla Suomessa helposti äännettävissä. Myös supisuomalaisista luontoaineisista nimistä tykkään. Ei haittaa, jos nimi on vanha, jos se kuulostaa raikkaalta ja uudelta.
Ehdotelkaa! Kauneina niminä olen törmännyt mm. Sade, Leona, Iisa, Fiona, Stella, Lilian, Seidi... Mutta näistä ei ole Se Oikea.
Kommentit (97)
Seidi on muuten aivan kamala nimi
Aura
Isla
Aava
Lumi
Esme
Kiira
Tiana
Anet, Menni, Zaida, Kiara, Utu, Marla, Moa, Anri, Juliet, Minnea, Anissa, Taiga
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 10:54"]Aura
Isla
Aava
Lumi
Esme
Kiira
Tiana
[/quote]
Esme on kiva nimi, mutta alkuperäisenä ranskalaisena niimenä se on Esmé eli suomeksi Esmee. Ja Esmee olisi musta aivan ihana nimi <3
Vilda
Fiia
Freia
Greta
Lidia
Jade
Lila
Mai
Melissa
Mila
Bea
Rosa
Kaljaana, Siideriina, äskfämmä, facebookkeriina, iphonelli
Kiitos aktiivisesta nimien ehdottelusta! Joukkoon mahtui paljon "vitsikkäitä" nimiä, mutta löytyi sieltä myös niitä helmiä. Tämän keskustelun ansioista listoille nousi nimet:
Aida, Usva, Ruusu, Nuppu, Sofie, Kide, Lila ja Nemi.
Listalla pysyivät vielä Sade ja Lilian.
Muualta olen bongannut vielä Kesä, Lumimarja, Pioni, Omena, Bella, Rose, Venni ja Sole.
Miehen suosikkeja näistä olivat Aida, Usva, Ruusu, Nuppu, Lila, Pioni, Rose ja Sade.
Alan nyt tutkailemaaan ovatko kaikki nimet sellaisia, mitä saa antaa lapselle ja millaisia yhdistelmiä toisiin nimiin tulisi. Palstan ideamäärä yllätti ja olen todella kiitollinen.
PS. Hauskaa muuten oli, että meidän koirien nimetkin ehdoteltiin täällä: Moa ja Nova.
Ugh.. Miten paljon virheitä tabletti teki... t. ap.
lupaan ehdottaa, jos lupaat kommentoida ehdotuksia ;)
Anna, Evira, Edita, Valvira, Nordea, Osuuspankkiina