Teinin kanssa menee hermot!
Väittää että olen tiukkapipo. Nytkin huudattaa musiikkia ja töihin on huomenna lähtö. Ei ikinä siivoa jälkiään ja käyttää kenkiäkin sisällä. Aina olen opettanut käytöstapoja, mutta ei niistä välitä. Tänää huomautin että olisi voinut laittaa kevyemmät kengät jalkaan kun lähdimme ostamaan lahjaa. Suuttui ja lopulta annoin laittaa ne kauheat kengät.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 23:28"]En ymmärrä. Olen itse 16-vuotias, ja kyllä, saatan välillä menettää hermoni ja sanoa pahasti, mutta siivoan aina jälkeni ja koskaan ei tulisi mieleenkään olla kengät jalassa sisällä tai huudattaa musiikkia. Käytän kuulokkeita ja suuttuessani lähinnä sanon pahasti ja vetäydyn omiin oloihini. Taitaa olla kasvatuksessa jotain vikaa, teini-ikä ei ole mikään tekosyy käyttäytyä miten haluaa.
[/quote]
Olen samaa mieltä. Ei kyllä kuulosta normaalilta vaikka olisi kuinka teini.
N18
Tietyistä kodin säännöistä pidetään kiinni. Hiljaisuus siihen ja siihen aikaan, omat jäljet siivotaan, toisia kunnioitetaan. Ja siitäpä pääsee seuraavaan: Lapsesi on jo niin iso, että kunnioita hänen valintojaan! Jos hän haluaa pukeutua tietyllä tavalla, niin anna. Nauratte sitten yhdessä 20 vuoden kuluttua perhekuville. Älä vaan nalkuta nuorelle koko ajan, sitä ei jaksa kukaan ja se provosoi käyttäytymään huonosti. Sinun tehtäväsi on olla esimerkkinä hyvästä käytöksestä.
Mitä tämä teini on tehnyt? Kuunnellut musiikkia ja valinnut itse vaatteensa. Valvoo klo 22.30?
Mikä ongelma?
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:24"]Mitä tämä teini on tehnyt? Kuunnellut musiikkia ja valinnut itse vaatteensa. Valvoo klo 22.30?
Mikä ongelma?
[/quote]
Tämä jälkien siivoaminen on kyseenalaista. Mitä se tarkoittaa? Jättää astioita tiskipöydälle tai kengät keskelle lattiaa? Tai oma huone sekaisin.
Kyllä kuulostaa olevan tiukkapipo äiti!
Minä sanon teinilleni aina, että niin kauan kun et asumisestasi maksa, niin noudatat minun sääntöjäni. Jos et halua niin lähde vetää.
Kuulostaa melko normaalilta teini-iän kapinalta. Kyllä se oppii siivoamaan jälkensä,kun muuttaa omilleen.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 09:32"]Kuulostaa melko normaalilta teini-iän kapinalta. Kyllä se oppii siivoamaan jälkensä,kun muuttaa omilleen.
[/quote]
Hyvin vähän on täydellisen siistejä teinejä. Onneksi. Parempi kapinoida siinä kuin kylillä rellestämällä ja koulusta lintsaamalla
Sinun talo, sinun säännöt. Ja jos ei onnistu, rahahanat kiinni, puhelin pois, nettiin uusi salasana jne.
Hanki sille langattomat kuulokkeet vastaisuuden varalle. Kuulostaa niin tyhmältä, että muuta ei kannata yrittääkään.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:03"]Hanki sille langattomat kuulokkeet vastaisuuden varalle. Kuulostaa niin tyhmältä, että muuta ei kannata yrittääkään.
[/quote]
Kuulokkeita olen ostanut useita kertoja, käyttää vain harvoin kotona.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:03"]Hanki sille langattomat kuulokkeet vastaisuuden varalle. Kuulostaa niin tyhmältä, että muuta ei kannata yrittääkään.
[/quote]
ap
[/quote] No tuskin olet. Ja jos käyttäytyy noin huonosti jo nyt, ei kunnioita töihin menevän unta tai äitinsä kodinsiivouksia, niin kyllä on menetetty tapaus. Ei mitään tunneälyäkään. Elämäm koulu odottaa. Miten meinaat päästä siitä eroon, kun täyttää 18?
Ongelmapenska, ei varmaan käy edes koulussa kun sitä on.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:03"]Hanki sille langattomat kuulokkeet vastaisuuden varalle. Kuulostaa niin tyhmältä, että muuta ei kannata yrittääkään.
[/quote]
ap
[/quote] No tuskin olet. Ja jos käyttäytyy noin huonosti jo nyt, ei kunnioita töihin menevän unta tai äitinsä kodinsiivouksia, niin kyllä on menetetty tapaus. Ei mitään tunneälyäkään. Elämäm koulu odottaa. Miten meinaat päästä siitä eroon, kun täyttää 18?
[/quote]
Jos haluaa muuttaa nii muuttaa, en kyllä kadulle työnnä.
Tuskin se mihinkään haluaa muuttaa. Mamma kokkaa ruokaa, tuo rahaa taloon ja nostelee vaatteet lattialta. Ei kai se nyt omaan kämppään mene, pitäisi itse ostaa vessapaperikin. Onneksi olkoon vaan tulevaisuudesta takiaisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:03"]Sinun talo, sinun säännöt. Ja jos ei onnistu, rahahanat kiinni, puhelin pois, nettiin uusi salasana jne.
[/quote]
Vaikea katkaista, maksaa vaatteensa, kenkänsä ja kaulapantansa itse.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:03"]Sinun talo, sinun säännöt. Ja jos ei onnistu, rahahanat kiinni, puhelin pois, nettiin uusi salasana jne.
[/quote]
Vaikea katkaista, maksaa vaatteensa, kenkänsä ja kaulapantansa itse.
[/quote]
Ja mistähän rahaa saa?
Sotkeudut juttuusi jo tässä vaiheessa surkeasti. Mitä kaulapantaa pentu käyttää?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 22:19"]Sotkeudut juttuusi jo tässä vaiheessa surkeasti. Mitä kaulapantaa pentu käyttää?
[/quote]
Niitä mitä saa Morticiasta, ostanut sellaisia jo monta samalla kun ostaa asusteita.
ap
Väsyikö ap ihan kesken illan tähän kyhäelmäänsä?