Miten saisin vanhus kaverin?
Eli mä oon aina tykännyt vanhoista ihmisistä ja nyt oon kotona hoitamassa vauvaa ja taaperoa, mulla riittäis energiaa ja halua löytää joku yksinäinen vanhus, jonka voisin ottaa mukaan ulkoilemaan, voisin kokkailla, käydä kaupas, pitää seuraa ym..
Oma mummo asuu 4h matkan päässä ja muut isovanhemmat on kuollu. Asun espoossa, osaako kukaan kertoa mistä löytäisin vanhus- kaverin joka kaipaa seuraa?
Kommentit (12)
Vapaaehtoistyönä voi mennä vanhainkotiin lukemaan kirjoja vanhuksille. Siinä samalla voi varmaan jutella myös kaikenlaista. Jos oikein muistan niin se onnistuu diakin kautta.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:30"]Vapaaehtoistyönä voi mennä vanhainkotiin lukemaan kirjoja vanhuksille. Siinä samalla voi varmaan jutella myös kaikenlaista. Jos oikein muistan niin se onnistuu diakin kautta.
[/quote]
Ne ei varmaa hyvällä kato sielä vanhainkodissa jos otan sinne lapset mukaan? :D mulla siis 2v ja 4kk vauva.
Siks mietinki enemmän ehkä sellasta joka asuu vielä kotona.
Ap
SPR ystävätoiminta, pääkaupunkiseudulla Helsinki Missio. Varmaan toi SPR ois sulle aika sopiva. :)
https://www.punainenristi.fi/tule-mukaan/ystavaksi
Itse olen menossa Punaisen Ristin ystäväkurssille syksyllä. Tämän jälkeen pääsee mukaan ystävätoimintaan.
Käy Helsinki-mission kurssi niin saat oman vanhusystävän! Varmasti tykkäis lapsista! Voit myös kysyä voitko mennä vierailulle lähimpään palvelukotiin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:40"]https://www.punainenristi.fi/tule-mukaan/ystavaksi
Itse olen menossa Punaisen Ristin ystäväkurssille syksyllä. Tämän jälkeen pääsee mukaan ystävätoimintaan.
[/quote]
Tuo kuulostaa hyvältä, kiitos :)
Ap
Onko täällä ketään joka on löytäny kaverin tollasen spr/helsinki mission kautta? Miten se käytännössä menee? Esim millanen se kurssi on? Ja miten sit löytää sellasen kenen kanssa synkkaa ja varmistaa että on ok että on pieniä lapsia mukana?
Mitä te yleensä teette sen kaverin kanssa ja kuinka usein näette?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:30"]Vapaaehtoistyönä voi mennä vanhainkotiin lukemaan kirjoja vanhuksille. Siinä samalla voi varmaan jutella myös kaikenlaista. Jos oikein muistan niin se onnistuu diakin kautta.
[/quote]
Ne ei varmaa hyvällä kato sielä vanhainkodissa jos otan sinne lapset mukaan? :D mulla siis 2v ja 4kk vauva.
Siks mietinki enemmän ehkä sellasta joka asuu vielä kotona.
Ap
[/quote]
Lapset todellakin on tervetulleita vanhainkoteihin. Voit kysyä myös kotipalvelun puolelta olisiko heillä tiedossa vanhusta (/omaista) joka toivoisi ulkoilutus apua tai juttu seuraa.
Up