En pysty luottamaan miesystävääni...
Koska hän valehtelee usein pienistä asioista. Hän saattaa esimerkiksi jutella kaverittyöjensä kanssa iltamyöhään, ja valehdella minulle menneensä aikaisin nukkumaan(asumme siis erillämme). Tai hän saattaa valehdella ostostensa hinnan tai kertoa eri henkilöille eri versioita jostain hänelle sattuneesta asiasta. Olen huomauttanut miehelle asiasta ja hän on luvannut lopettaa tälläisen. Hänen mielestään tämä ei ole vakavaa. Mutta en ymmärrä miksi asioista pitää valehdella vaikkei niistä todellakaan tarvitse valehdella. Hän väittää että valehtelee siksi koska muuten ylireagoisin. En ylireagoisi jos hän puhuisi totta, mutta kyllä tuollainen valehtelu ärsyttää. Tavallaan ymmärrän että kaikki valehtelevat. Mutta jos ei voi pienissä asioissa mieheen luottaa, niin miten voi sitten isommissakaan. Pitääkö minun vain mennä itseeni ja luottaa mieheen ajatellen että kaikki valehtelevat?
Kommentit (27)
Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
T. Patologisen miehen kanssa muutaman vuoden elänyt, edelleen kuulumisia vaihtaessa ihan selvästi valehtelee, mutta nykyään tajuan olla ottamatta sitä vakavasti
Patologinen valehtelija -miehen*
T. 2
Koska toista et voi muuttaa ovat vaihtoehtosi:
1. tahdot jatkaa elämääsi miehen kanssa sellaisena kuin se hänen kanssaan on. 50% tulevaisuudestanne johtuu hänestä.
2. et tahdo tuollaista miestä elämääsi ja päätät suhteen. Teet elämääsi muutoksia joita koet tarvitsevasi.
Mies voi muuttua nyt tai myöhemmin. Mutta vasta kun hän on itse siihen valmis ja tahtoo muutosta. Sinulla on vastuu omasta elämästäsi.
Ystäväni mies oli tälläinen. Valehteli isojen hankintojensa hinnat pienemmiksi mitä olivat, oli kaverillaan kahvilla mutta valehteli olevansa sukulaisten luona, iltaa viettäessä selitti meille muille jostain tapahtuneesta eri versioita joista ystävänikin huomautti ettei se nyt iha noin mennyt....On nyt ex enkä ihmettele :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
T. Patologisen miehen kanssa muutaman vuoden elänyt, edelleen kuulumisia vaihtaessa ihan selvästi valehtelee, mutta nykyään tajuan olla ottamatta sitä vakavasti
[/quote]
Olen ajatellut samaa, mutta mies niin vakuutti ettei koe olevansa patologinen valehtelija.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
Olen ajatellut samaa, mutta mies niin vakuutti ettei koe olevansa patologinen valehtelija.
ap
[/quote]
Tottakai se vakuuttaa. Kauanko olette tunteneet? Usko pois, löydät parempaa. Tai sitten et, mutta yksin olet pidemmän päälle onnellisempi kuitenkin. Kerran se vaan kirpasee, mutta jos tuohon jäät, epäilet loppuelämäsi ja alat luulla itseäsikin vainoharhaiseksi.
T. 2
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
Tottakai se vakuuttaa. Kauanko olette tunteneet? Usko pois, löydät parempaa. Tai sitten et, mutta yksin olet pidemmän päälle onnellisempi kuitenkin. Kerran se vaan kirpasee, mutta jos tuohon jäät, epäilet loppuelämäsi ja alat luulla itseäsikin vainoharhaiseksi.
T. 2
[/quote]
Ollaan oltu yhdessä vasta vuosi ja tunnettukin vain vähän päälle vuosi. Ja suurimmaksi osaksi ollaan oltu erossa mihen opiskelujen takia. Jotenkin en haluaisi erota, sillä mies on muuten miltei täydellinen. Ainoa ongelma on tämä luottamus.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
Ollaan oltu yhdessä vasta vuosi ja tunnettukin vain vähän päälle vuosi. Ja suurimmaksi osaksi ollaan oltu erossa mihen opiskelujen takia. Jotenkin en haluaisi erota, sillä mies on muuten miltei täydellinen. Ainoa ongelma on tämä luottamus.
ap
[/quote]
Juu, samaa ajattelin ja sanoin minäkin silloisesta avomiehestäni ja kihlatustani. Juuri samaa. Hän oli niin täydellinen, vain se yksi puoli. Vaan nyt ymmärrän, miten merkittävä puoli se oli, kun olen naimisissa miehen kanssa, johon voin luottaa.
T. 2
Ei sitten kannattais jättää jos ei luota? Voi luoja näit ihmisiä..
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:53"]Ei sitten kannattais jättää jos ei luota? Voi luoja näit ihmisiä..
[/quote]
Ulkopuolisena se on aina niin helppo sanoa. Itsekin olen ollut monessa vaikeassa suhteessa. Mutta joteniin sitä vain sokaistuu tilanteelle.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
ap
[/quote]
Juu, samaa ajattelin ja sanoin minäkin silloisesta avomiehestäni ja kihlatustani. Juuri samaa. Hän oli niin täydellinen, vain se yksi puoli. Vaan nyt ymmärrän, miten merkittävä puoli se oli, kun olen naimisissa miehen kanssa, johon voin luottaa.
T. 2
[/quote]
Kurjinta on se kun kaikki sukulaiset ja ystävät pitävät hänestä niin kovasti. Ja aina kertovat kuinka hänedtä kannattaa pitää kiinni. Tulee niin ristiriitainen olo.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:03"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
Kurjinta on se kun kaikki sukulaiset ja ystävät pitävät hänestä niin kovasti. Ja aina kertovat kuinka hänedtä kannattaa pitää kiinni. Tulee niin ristiriitainen olo.
ap
[/quote]
Sukulaiset ja ystävät harvoin näkevät kaikkea parisuhteesta.
T. 2
Minäkin vuosi tolkulla täällä purin ongelmiamme. Aina minua käskettiin jättää mies, vaan koskaan en ollut valmis ennen kuin oikeasti olin. Sinäkään et ehkä jätä miestäsi tällä kertaa, tässä kuussa tai tänä vuonna, vaikka minä sinua siihen kehotan. Toivottavasti et kuitenkaan yhtä kauaa tuhlaa elämästäsi kuin minä tuhlasin. Vaikka en minä kadu aikaa hänen kanssaan. Kaikki meni kuin oli tarkoitettukin. Hyväksyin lopulta sen, että saatan olla loppuelämäni sinkku, mutta puoli vuotta erostamme löysinkin elämäni miehen, maailman parhaan miehen.
Ja se ei ole mikään syy valehtelulle, että sinä "ylireagoit". Sitä minunkin silloinen silloin käytti. Hänen tulee kertoa sinulle rehellisesti tekemisistään ja antaa sinun päättää, haluatko edelleen jatkaa hänen kanssaan, siitäkin huolimatta, että ensin suutut/petyt.
T. 2
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
ap
[/quote]
Oletko ajatellut, että mies valehtelee omasta olemuksestaan samalla tavalla kuin tekemisistään? Hän haluaa luoda valheellisen kuvan itsestään noilla tarinoilla ja sen vuoksi luultavasti "valehtelee" käytöstään myös. Eli jos hän vaikuttaa muuten täydelliseltä, se on mahdollisesti pelkästään näyteltyä verhoa. Onko hän avautunut sinulle elämästään ja onko suhteenne aidon syvällinen? Vai onko hän aina hieman etäinen, eikä kerro aidosti tunteistaan ja menneisyydestään?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
ap
[/quote]
Oletko ajatellut, että mies valehtelee omasta olemuksestaan samalla tavalla kuin tekemisistään? Hän haluaa luoda valheellisen kuvan itsestään noilla tarinoilla ja sen vuoksi luultavasti "valehtelee" käytöstään myös. Eli jos hän vaikuttaa muuten täydelliseltä, se on mahdollisesti pelkästään näyteltyä verhoa. Onko hän avautunut sinulle elämästään ja onko suhteenne aidon syvällinen? Vai onko hän aina hieman etäinen, eikä kerro aidosti tunteistaan ja menneisyydestään?
[/quote]
Tarkemmin ajateltuna mies harvoin puhuu tuntemuksistaa tai tunteistaan. Hänen tarinoissaan joita hän kertoo, on hän aina se "sankari". Kun hänen tunteistaan kysyy, hän sanoo ettei mikään oikein tunnu miltään ja kaikki on aina hyvin. Ja olen uskonut sen, mies on todellinen viilipytty.
ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija. T. Patologisen miehen kanssa muutaman vuoden elänyt, edelleen kuulumisia vaihtaessa ihan selvästi valehtelee, mutta nykyään tajuan olla ottamatta sitä vakavasti [/quote] Olen ajatellut samaa, mutta mies niin vakuutti ettei koe olevansa patologinen valehtelija. ap [/quote] Tottakai se vakuuttaa. Kauanko olette tunteneet? Usko pois, löydät parempaa. Tai sitten et, mutta yksin olet pidemmän päälle onnellisempi kuitenkin. Kerran se vaan kirpasee, mutta jos tuohon jäät, epäilet loppuelämäsi ja alat luulla itseäsikin vainoharhaiseksi. T. 2 [/quote] Ollaan oltu yhdessä vasta vuosi ja tunnettukin vain vähän päälle vuosi. Ja suurimmaksi osaksi ollaan oltu erossa mihen opiskelujen takia. Jotenkin en haluaisi erota, sillä mies on muuten miltei täydellinen. Ainoa ongelma on tämä luottamus. ap [/quote] Oletko ajatellut, että mies valehtelee omasta olemuksestaan samalla tavalla kuin tekemisistään? Hän haluaa luoda valheellisen kuvan itsestään noilla tarinoilla ja sen vuoksi luultavasti "valehtelee" käytöstään myös. Eli jos hän vaikuttaa muuten täydelliseltä, se on mahdollisesti pelkästään näyteltyä verhoa. Onko hän avautunut sinulle elämästään ja onko suhteenne aidon syvällinen? Vai onko hän aina hieman etäinen, eikä kerro aidosti tunteistaan ja menneisyydestään? [/quote] Tarkemmin ajateltuna mies harvoin puhuu tuntemuksistaa tai tunteistaan. Hänen tarinoissaan joita hän kertoo, on hän aina se "sankari". Kun hänen tunteistaan kysyy, hän sanoo ettei mikään oikein tunnu miltään ja kaikki on aina hyvin. Ja olen uskonut sen, mies on todellinen viilipytty. ap
[/quote]
Oma elämä kullakin, mutta minä kyllä juoksisin jo kipin kapin pois, jos mies kertoilisi kaikille satuja missä on "sankari". Totta kai sukulaisesti ym tykkäävät hänestä, kun uskovat valheita millainen ihminen on jne. Mieti jos saisitte lapsia, olisiko enää niin mukavaa kun mies valehtelisi mm. sinulle miten hoiti lapsia, mihin aikaan menivät nukkumaan, tuliko päiväkodista mitään sanomista, tai esim lapsille mitä kaikkea isä on tehnyt elämässään?
Tuollaisella ihmisellä on pahoja itsetunto-ongelmia, selvästi elää jotain "roolia" ja haluaa muiden kuvittelevan itsestään enemmän kuin onkaan. Herää jo, sinäkin olet olemassa hänelle vain noiden sankaritarinoiden ym. ihailijana.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 20:06"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 19:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:28"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:17"]Unohda koko mies. Ei se siitä paremmaksi muutu. Oman elämäsi pilaat ja mies alkaa valehdella aina vain isommista ja isommista asioista. Patologinen valehtelija.
[/quote]
ap
[/quote]
T. 2
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Tarkemmin ajateltuna mies harvoin puhuu tuntemuksistaa tai tunteistaan. Hänen tarinoissaan joita hän kertoo, on hän aina se "sankari". Kun hänen tunteistaan kysyy, hän sanoo ettei mikään oikein tunnu miltään ja kaikki on aina hyvin. Ja olen uskonut sen, mies on todellinen viilipytty.
ap
[/quote]
Onneksi olkoon, olet löytänyt miehen joka ei kykene aitoon vuorovaikuttamiseen. Suhteenne tuntuu mahdollisesti niin täydelliseltä sen vuoksi, että mies tavallaan näyttelee täydellistä suhdetta. Aito hän ei kuitenkaan ole. Hän ei luultavasti ole lämpimissä väleissä vanhempiensa kanssa? Kannattaa ehkä jotain kautta tutkia, onko hänen kertomat asiat itsestään ja menneisyydestään totta. Luultavasti hän kertoo itsestään vain pinnallisesti tai sitten totuutta paremmaksi muutellen. Jos pinnallinen meno kelpaa sinulle, voi hän olla hyväkin mies, mutta muuttumaan hän ei tule.
Heivaa koko ukko. Mulla oli tollanen ennen, tuollainen ihminen valehtelee ihan kaikesta, niin pienistä kuin suuristakin asioista. Ei se ikinä muutu, valehtelee nyt ja aina. Kolme vuotta elämästäni tuhlasin siihen turhakkeeseen, en varmaan edes tuntenut koko ihmistä, niin paljon valehteli.
Entinen miesystäväni teki tuota, ja ihmettelin aina miksi muuten niin fiksu mies valehtelee niin läpinäkyvästi, että jää aina kiinni. Kunnes miehen todellinen luonne paljastui. Hän teki sitä tahallaan. Hän halusi pitää minut vallassaan ja varpaillaan, jotta en katsele muita. Välitin hänestä paljon, mutta nähdessäni pelit, joita hän pelasi, arvostus häntä kohtaan katosi. Miehessä oli myös narsistisia piirteitä. Valehtelu voi olla myös tapa hakea huomiota. Mikä tahansa onkaan syynä valehteluun, tällä elämänkokemuksellani en uhraisi enää hetkeäkään miehen kanssa, joka valehtelee suhteessa.
Up