Ne tekee lisää töitä jolla aikaa!
Kyllä pitäs joku järki saada siihen keltä viikkotyöaikaa pidennetään ja keneltä enemmän otetaan.
Hyvinvointiyhteiskunta talkoisiin pitäs ilman muuta osallistua PERHEETTÖMIEN OMISTUS- TAI VUOKRA-ASUNNOSSA ELÄVIEN NUORTEN JA KESKI-IKÄISTEN.
Omakotitalossa asuvilla lapsiperheillä ei oo oikeesti yhtään enempää aikaa laittaa työssäkäymiseen koska on muutenkin kiire saada hommat tehtyä työpäivän jälkeen.Kyllä jää lapset ja talot ja autot rempalleen jos tässä viä lisää kiristetään.
Muutenkin näillä ois varaa maksaa asioista enemmän..no ei ehkä nuorilla mut keski-ikäisillä.
Kommentit (9)
Ei vaan siksi että mulla on talo ja autoja joista pitää pitää huolta.Kyllä sellainen joka asuu kaupungissa kerrostalossa ja kulkee julkisilla on paljon kerkeevämpi tekemään lisää viikkotunteja.Mitä muutakaan nuori pariskunta joilla ei lapsia ja omaisuutta tekis jos ei vähän enemmän ilmaiseksi töitä kuin ne joiden tarttee hoitaa muitakin asioita työpäivän päätteksi??
Minä olen aivan samaa mieltä, että työtuntien lisäys heille, joilla sitä aikaa on. Joten miksi siis väännämme tässä kokoaikatyöläisten työaikalisäyksestä, kun voisimme keskittyä osa-aikatyöläisten työaikapidennyksiin?
Juuri niin.Tuntuu että ihmiset suostuu tähän työaika pidennykseen mutta ei muisteta että on muutakin elämää kuin töissäkäynti.Samoin kun väläytellään kesälomien leikkauksista ja pätkimisestä.
Täytyy oikeesti keretä jossain vaiheessa huoltaan omaisuutta ja keretä oleen lasten ja puolisonkin kanssa.
Elämä on muutakin kun työ.
Mulla ei ole ollenkaan aikaa työhön kun elämä vie kaiken ajan. Vaikka lapsia ei olekaan.
Jukra 6 miten sulla se aika sitten menee?Mikä se on niin täyttä elämää?Ittestä tuntuu että ei kerkee elään ollenkaan!
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:58"]
Kyllä pitäs joku järki saada siihen keltä viikkotyöaikaa pidennetään ja keneltä enemmän otetaan.
Hyvinvointiyhteiskunta talkoisiin pitäs ilman muuta osallistua PERHEETTÖMIEN OMISTUS- TAI VUOKRA-ASUNNOSSA ELÄVIEN NUORTEN JA KESKI-IKÄISTEN.
Omakotitalossa asuvilla lapsiperheillä ei oo oikeesti yhtään enempää aikaa laittaa työssäkäymiseen koska on muutenkin kiire saada hommat tehtyä työpäivän jälkeen.Kyllä jää lapset ja talot ja autot rempalleen jos tässä viä lisää kiristetään.
Muutenkin näillä ois varaa maksaa asioista enemmän..no ei ehkä nuorilla mut keski-ikäisillä.
[/quote]Olipas katkeran oloista tekstiä ;DD
Itseppä päätit lapsia tehdä ja muuttaa omakotitaloon jonnekin jumalan selän taakse ja hankkia auton/autoja! Itse olet elämässäsi tehnyt valinnan.
Jos työaikaa pidennetään niin sen pitää koskea kaikkia tasapuolisesti. Jos pidennetty työaika koskisi vain lapsettomia olisi se verrattavissa ennen muinoin olleeseen "vanhapiian/vanhapojan" veroon ja luulen että siinä vaiheessa moni lapseton kylmän viileästi lopettaisi työnteon ihan vaan protestina tai vaihtaisi työpaikkaa! Siinäpä sitä sit ihmettelette kun teettekin entistä enemmän töitä pienellä porukalla ja kukaan ei suostu tekemään ylitöitä kun on niin kiire hoitamaan lapsia ja taloa ja autoa ja jotain muuta mistä kerrostalossa velattomassa omistusasunnossa asuva ei tiedä mitään :D
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 18:05"]
Jukra 6 miten sulla se aika sitten menee?Mikä se on niin täyttä elämää?Ittestä tuntuu että ei kerkee elään ollenkaan!
[/quote]
Matkustelu, erilaiset harrastukset kuten vaeltaminen, puutarhanhoito, öljyvärimaalaus, kielten opiskelu. Mökki kesällä.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:44"]
Ei vaan siksi että mulla on talo ja autoja joista pitää pitää huolta.Kyllä sellainen joka asuu kaupungissa kerrostalossa ja kulkee julkisilla on paljon kerkeevämpi tekemään lisää viikkotunteja.Mitä muutakaan nuori pariskunta joilla ei lapsia ja omaisuutta tekis jos ei vähän enemmän ilmaiseksi töitä kuin ne joiden tarttee hoitaa muitakin asioita työpäivän päätteksi??
[/quote]Joillakin ihmisillä on elämä! harrastuksia, ystäviä ja muutoin vaan rennosti ottamista työpäivän jälkeen. Sinun mielestä lapsettomien pitäisi luopua tuosta vain sen takia kun sinä olet valinnut erilaisen elämän ja siten niin kiireinen ettet kerkeäisi tekemään puolta tuntia päivässä enempi töitä? toivottavasti saat potkut niin sit sulla on aikaa!
Ai sinun ei tarvitse osallistua koska päätit puskea penikoita maailmaan?