Hiusten vaalennus sitruunalla?
Onko kukaan teistä testannut hiusten vaalentamista sitruunan avulla ja onko toiminut? Itselläni on tummanvaaleat (vaalennetut) hiukset, jotka ovat vetäneet nyt melko metallisesta vedestämme johtuen melko kukertavan kellertäviksi, ja kiinnostaisi kokeilla tätä kikkaa. Voinko pistää siruunaa suoraan päähäni, vai onko parempi pestä ensin hiukset? Vinkkejä jakoon, kiitoa. :)
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:19"]Aika köyhää.
[/quote]
Siks just, en viitti tuhlailla.
Ap
[/quote]
Hiuksiin varsinkaan.
Nyt on sitruunat päässä, että saas nähä!
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:19"]Aika köyhää.
[/quote]
Eikä kun luonnonmukaista turhien kemikaalien välttelyä.
[/quote] ituhippeily on aina köyhää
[/quote]
Jos on allerginen hiusväreille, niin tuo on harvoja vaihtoehtoja saada blondattua hiuksia. Ituhippeily säästää luontoa.
[/quote]Voihan sitä olla allerginen vaikka sitruunalle. :) ja esim. värinpoisto ei allergisoi niin herkästi kuin kestoväri.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:24"]kuin usein tuon voi tehdä ja miten toimii vaaleaksi raidoitettuihin hiuksiin? Palaako hiukset?
[/quote]
Itselläni tarttuu juuri käsiteltyihin kohtiin, eli juuri raitoihin ja kirkastaa ne, omissa tummahkoissa hiuksissani en havaitse eroa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]Laita ananas päähän
[/quote]
En viitti hyvää ananasta omalla päälläni pilata.
Ap
Siis mitä, ensin shampoo pesu, huuhtelu, sitten sitruunamehu vai?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:30"]Mulla lunnostaan sellaiset kullan vaaleat eikä vaalene tolla, oon yrittäny monta kertaa jopa parin tunnin ajan ja lämmössä mut ei toimi :/
[/quote]
Ei juuri vaikuta käsittelemättömään hiukseen esim juurikasvuun.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 15:42"]Onko kukaan teistä testannut hiusten vaalentamista sitruunan avulla ja onko toiminut? Itselläni on tummanvaaleat (vaalennetut) hiukset, jotka ovat vetäneet nyt melko metallisesta vedestämme johtuen melko kukertavan kellertäviksi, ja kiinnostaisi kokeilla tätä kikkaa. Voinko pistää siruunaa suoraan päähäni, vai onko parempi pestä ensin hiukset? Vinkkejä jakoon, kiitoa. :)
[/quote]
Hae apteekista askorbiinihappoa ja pese sillä. Oom tehny nyt 2 pesua, ensin syväpuhd shampoolla, sitten pussi tuota smaan shampooseen ja annoin olla 20min. Töhnät lähter ja vÄrikin vaihtuu. Kato netistä lisää
[/quote]
Kiitos vinkistä, täytyy kokeilla tätäkin.
Ap
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]Laita ananas päähän
[/quote]
Ap
[/quote]Ananas on pahaa.
Tietääkö kukaan toimiiko ruskeisiin hiuksiin? Ei mitkään kauhean tummat mutta ei vaaleatkaan. Haluaisin hieman vaaleammat mutta värinpoistolla vetää oranssiksi, olen miettinyt saisiko sitruunalla hieman miedomman vaalennuksen. Hitto kun just tulin kaupasta enkä tajunnut ostaa sitruunaa niin olisi voinut kokeilla, noh ensi kerralla sitten :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:56"]Siis mitä, ensin shampoo pesu, huuhtelu, sitten sitruunamehu vai?
[/quote]
Juu, sitruunamehu puhtaaseen kosteaan tukkaan vaikuttamaan niin pitkäksi aikaa kun itse katsot aiheelliseksi. Sitten vielä perusteellinen pesu ja hoitoaine normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:47"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:23"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:19"]Aika köyhää.
[/quote]
Eikä kun luonnonmukaista turhien kemikaalien välttelyä.
[/quote] ituhippeily on aina köyhää
[/quote]
Jos on allerginen hiusväreille, niin tuo on harvoja vaihtoehtoja saada blondattua hiuksia. Ituhippeily säästää luontoa.
[/quote]Voihan sitä olla allerginen vaikka sitruunalle. :) ja esim. värinpoisto ei allergisoi niin herkästi kuin kestoväri.
[/quote]
Jos on allerginen sitruunalle, niin helposti on allerginen myös väriaineille tai värinpoistolle. Ainakin riski allergisoitua on suurempi, mitä enemmän allergioita jo on. Ja nuo sitruunat joka tapauksessa tekevät luonnollisemman vaalentumisen kuin keinotekoiset värit ja paljon halvemmallakin tietysti.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]Laita ananas päähän
[/quote]
Ap
[/quote]Ananas on pahaa.
[/quote]
Sun sielus on paha. Ja ulkonäkös varsinkin. T. Äitisi
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]Laita ananas päähän
[/quote]
Ap
[/quote]Ananas on pahaa.
[/quote]
Voikko lähtee esim muualle?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:02"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:59"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:29"]Laita ananas päähän
[/quote]
Ap
[/quote]Ananas on pahaa.
[/quote]
Sun sielus on paha. Ja ulkonäkös varsinkin. T. Äitisi
[/quote]
:D
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:00"]Tietääkö kukaan toimiiko ruskeisiin hiuksiin? Ei mitkään kauhean tummat mutta ei vaaleatkaan. Haluaisin hieman vaaleammat mutta värinpoistolla vetää oranssiksi, olen miettinyt saisiko sitruunalla hieman miedomman vaalennuksen. Hitto kun just tulin kaupasta enkä tajunnut ostaa sitruunaa niin olisi voinut kokeilla, noh ensi kerralla sitten :)
[/quote]
Mä olen joskus nuorempana käyttänyt kys menetelmää värjättyyn ruskeaan tukkaan ja kyllä se haalensi väriä. :)
Minäkin oon miettinyt sitruunalla vaalentamista, mutta sitten googlasin sen ja löysin ihan hirvittäviä kuvia. En halua mitään haaroittuvaa kuivaa hampputukkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:04"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:00"]Tietääkö kukaan toimiiko ruskeisiin hiuksiin? Ei mitkään kauhean tummat mutta ei vaaleatkaan. Haluaisin hieman vaaleammat mutta värinpoistolla vetää oranssiksi, olen miettinyt saisiko sitruunalla hieman miedomman vaalennuksen. Hitto kun just tulin kaupasta enkä tajunnut ostaa sitruunaa niin olisi voinut kokeilla, noh ensi kerralla sitten :)
[/quote]
Mä olen joskus nuorempana käyttänyt kys menetelmää värjättyyn ruskeaan tukkaan ja kyllä se haalensi väriä. :)
[/quote]
Okei, täytyypä kokeilla! :)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 17:06"]Minäkin oon miettinyt sitruunalla vaalentamista, mutta sitten googlasin sen ja löysin ihan hirvittäviä kuvia. En halua mitään haaroittuvaa kuivaa hampputukkaa.
[/quote]
Olen itse vaalennellut pari-kolme kertaa vuodessa enkä ikinä ole huomannut hiusteni tästä rasittuneen, päinvastoin, vaikka minulla ohut lirutukka onkin. Luulempa että tähän pätee sama kuin kaikkeen, maalaisjärjen käyttö in sallittua. Itselläni vaikutusajan ovat 30-45 min, mutta netistä löytyy välillä tarinoita jopa kahden tunnin sessioista. Huhhuh. Lisäksi luulen että sitruunahappokin vaikuttaa eritavalla erilaisiin hiuslaatuihin.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 16:19"]Aika köyhää.
[/quote]
Siks just, en viitti tuhlailla.
Ap