Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko teidän 8v

Vierailija
07.06.2015 |

Eli kysynpä vain että miten muilla 8 vuotiaat käyttäytyvät? Ymmärtävätkö he normaaleja sanontoja? Oppivatko esim puhelimen käytön tms pian?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuo "onko teidän" on???

Vierailija
2/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai 8 vuotias ymmärtää jo sanontoja? Ja minun puhelinta on käyttänyt 5v eteenpäin. Kun meni kouluun sai oman puhelimen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo otsikko on nyt mitä on, ei varmaan tarvitse kaikkeen takertua.
Itseäni huolettaa kun oma 8v ei kertakaikkisesti ymmärrä sanontoja/vitsejä ja kaikki "erikoisemmat" sanat mm.perustelu saa selittää monta kertaa että mitä tarkoittaa ja aina unohtuu taas.
Puhelintakaan ei osaa käyttää vaikka olen todella monta kertaa yrittänyt opettaa. Osaa vastata ja soittaa tiettyihin numeroihin mutta ei muuta.
Saan myös joka päivä sanoa erikseen että pikkuhousut pitää vaihtaa puhtaisiin.
Onko muilla näin?

Vierailija
4/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko on huono. "Ei" tarkoita "mitään".

Vierailija
5/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan tulta että pikkuhousujen vaihtoa pitää muistutella tai puhelimen käyttö on kovin toisenlaista kuin esim. itselläni. Välillä jotkut itselleni itsestään selvät sanonnat ei aukee ja sitten taas toisinaan yllättyy miten paljon hän jo kaikkea ymmärtää.

Vierailija
6/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 8-vuotias ymmärrä vielä abstrakteja asioita kuten sanontoja. Esim. sinisilmäinen on ihminen jolla on siniset silmät :) Tästä oli joku tutkimus lukion psykologian kirjassa 100 v sitten. Puhelimen käyttö ei ilmeisesti vielä kiinnosta tarpeeksi. Omille kohta 14-vuotiailleni (tyttö ja poika) sitä ei kyllä todellakaan tarvitse opettaa enää, he perehdyttävät meitä vanhempia älypuhelinten saloihin. Muutenkin kännykkä kasvanut käsiin kiinni, mutta onpahan hyvä rangaistuskeino pistää puhelinkielto päälle, heh

Vierailija
7/7 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 8 v:n "kuuluu" jo osata käyttää puhelinta, esim ottaa sillä videoita, asentaa pelejä ym. 8 vuotiaan pitäisi myös ymmärtää yleisimpiä sanontoja, tosin usein ottavat ne kirjaimellisesti. Tuon ikäiset myös mielellään kertovat vitsejä, huumorina ns koululaishuumori. Eivät vielä ymmärrä sarkastista tai piikittelevää huumoria.

Mun 8 v osaa itse huolehtia aamupesut ja puhtaat vaatteet ym perusjutut. Osaa myös mm käydä kaupassa ja kulkea tuttuja reittejä bussilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi