Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa työskennellä pikaruokaravintoloissa parikymppisenä?

Vierailija
07.06.2015 |

Mua hävettää ja olen myös tosi pettynyt itseeni. Valmistuin lukioista hyvilä papereilla, mutten ole päässyt vieläkään yliopistoon sisään. Raskas työ vie kaikki voimat lukemiseen, mutta on pakko tehdä paljon työvuoroja, että minulla olisi varaa elättää itseäni.

Olen 24-vuotias ja olen ehtinyt työskentelemään melkein kymmenvuotisen pikaruokaravintola-urani aikana niin mäkkärillä, hesellä kuin subwayllakin.

Miten ihmiset pääsee töihin kivoihin duunipaikkoihin, niinkuin esimerkiksi vaate- tai kenkäkauppaan?
Tai miksen mä voi olla jo opiskelemassa haluamaani ammattiin. Hävettää myöntää ihmisille, että väännän edelleen burgeria, kun muut omanikäiset valmistuvat kandidaateiksi ja suunnittelevat asuntosäästötiliä tai jopa asuntolainaa..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jo reilusti yli 25 burgerinvääntäjä! I feel you! Tässä maailmanajassa koetan arvostaa duuniani, työt kun on niin kiven alla. Mutta syöhän se, kun nuorin työkaveri on lähes 10v nuorempi. Ja eipä tätä kyllä turhia mainosta kenellekään. :D

Tsemppiä! Et ole yksin!

Vierailija
22/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 14:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon. [/quote] Mikä pakkomielle sulla on omistusasunnosta? Paljon järkevämpää muuttaa ensin vuokralle niin siinä on sitten omaa taloutta pyörittäessä helpompi laskeskella mihin omat rahat ja rahkeet riittää ja miettiä että millaisen asunnon ostaisi ja mistä. Suoraan kotoa jos asunnon ostaa niin budjetointi ja ylipäätään näkemys voi olla aika kapea. Ja voin muuten lyödä vetoa että jos pääsey yliopistoon niin et jaksa vielä seuraavaa viittä vuotta vanhempiesi luona asua, eli siis 29vuotiaaksi saakka... [/quote] Olen jo opiskelemassa. Ja tarkoitus on muuttaa vajaan kahden vuoden päästä kun ASP tilin minimiaika on täynnä. Siihen asti talletan maksimisummaa sinne. [/quote] En tunne lähes ketään kotona asuvaa. Aivan naurettavaa, että sinulla ei ole kokemusta oman talouden pyörittämisestä, mutta aiot ostaa asunnon. Kuka oikeesti asuu sun ikäsenä äidin helmoissa? #uusavuton

[/quote]

Siis eikö tämä kotona asuva ole 5? Se joka on siitä asp-tilistä hölöttänyt? Sehän on 19, eli ei vielä mitenkään hirveän yli-ikäinen asumaan kotona, ainakaan mun mielestä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketjun otsikko olisi pitänyt olla "Minä ja minun asp-tili".

Vierailija
24/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja ja kylmä tosiasia on, että kaikki eivät voi olla korkeakoulutettuja - saati tehdä opintojaan vastaavaa työtä. Mielestäni on surullista että aloittaja tuntee alemmuutta siksi että on "vain" duunaritöissä. Jollet itse arvosta työtäsi niin kukaan muu ei sitä puolestasi tee! Koulutus tai sen puute ei automaattisesti ketään määritä ihmisenä. Ainakin olet töissä, se ei tänä päivänä ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
25/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä palstallahan kaikki nyt on siis niin noloa. jos olisit työtön niin se olisi noloa koska sossupummi. jos olisit "paremmassa" työpaikassa niin noloahan se koska brassailet. jos taas vaikka voittaisit lotossa niin sehän on nolouden huippu koska et ansainnut sitä rahaa.

jos et viihdy niin hae muualle ja vastauksia odotellessa jatka vain työssäsi, on se kuitenkin työpaikka näinä vaikeina aikoina :) 

Vierailija
26/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parikymppisenä ole noloa, kuuluu asiaan. Nelikymppisenä on noloa.

Vierailija
27/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Mikään ammatti ei ole nolo, oli ikä mikä tahansa. Paitsi puhelinmyynti. Puhelinmyynti on aina nolo.

Vierailija
28/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut kirjoitusvirheistä. Kirjoitan mobiilisovelluksella.

Ap

Vierailija
29/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ainakin jo ASP. Olen 19, sitähän pitää 2v vähintää pitää enne kun voi saada lainan.

Vierailija
30/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:48"]

Mua hävettää ja olen myös tosi pettynyt itseeni. Valmistuin lukioista hyvilä papereilla, mutten ole päässyt vieläkään yliopistoon sisään. Raskas työ vie kaikki voimat lukemiseen, mutta on pakko tehdä paljon työvuoroja, että minulla olisi varaa elättää itseäni.

Olen 24-vuotias ja olen ehtinyt työskentelemään melkein kymmenvuotisen pikaruokaravintola-urani aikana niin mäkkärillä, hesellä kuin subwayllakin.

Miten ihmiset pääsee töihin kivoihin duunipaikkoihin, niinkuin esimerkiksi vaate- tai kenkäkauppaan?
Tai miksen mä voi olla jo opiskelemassa haluamaani ammattiin. Hävettää myöntää ihmisille, että väännän edelleen burgeria, kun muut omanikäiset valmistuvat kandidaateiksi ja suunnittelevat asuntosäästötiliä tai jopa asuntolainaa..

[/quote]

Ei todellakaan ole noloa

Vierailija
31/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:49"]

Ei parikymppisenä ole noloa, kuuluu asiaan. Nelikymppisenä on noloa.

[/quote]

Miksi on noloa 4-kymppisenä? Olen miettinyt että hakisinko lisätöitä hampurilaisravintolasta, olen 39. Miksi työnteko on noloa? Enemmän pitäisin nolona työttömyyttä.

Vierailija
32/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on parempaa kuin työttömyys. Ei työnteko ole koskaan noloa. Itse olen 24v ja valmistuin juuri maisteriksi (VTM). Työskentelen viraston asiantuntijana (olen osastoni ainoa pätevä) ja työpaikka on vakituinen joten itsestä tuntuisi kyllä hassulta mennä yhtäkkiä töihin jotka eivät vaadi koulutusta. Mutta siis anyway, ei missään nimessä ole noloa!

Vierailija
33/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se aika noloa, minimi palkalla siellä heilua essu päällä ja yrittää olla osaava.

Vierailija
34/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, omalla kohdallani säästötili ei tunnu ajankohtaiselta. Tarkoitukseni on opiskella maisterin paperit mahdollisimman nopealla aikavälillä ja opiskelun aikana tuskin jää yhtään rahaa säästöön.. Pitäisi vaan kaivaa voimat seuraavan kevään pääsykoekoitokseen ja jatkaa pänttäämistä kesästä seuraavaan kevääseen :(

En tahdo jäädä mäkkipäälliköksi.

Vierailija
35/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 12:50"]

Ei. Mikään ammatti ei ole nolo, oli ikä mikä tahansa. Paitsi puhelinmyynti. Puhelinmyynti on aina nolo.

[/quote]

Ilman puhelinmyyntiä Suomessa olisi vielä paljon, paljon enemmän työttömiä. Mikään työnteko ei ole niin noloa kuin sossupummeilu ja yhteiskunnan siivellä eläminen. Titteleitä ehdit vielä elämässäsi saada hankittua.

Vierailija
36/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Mutta jos olet jo neljä vuotta yrittänyt yliopistoon harkitsisin sinuna muitakin vaihtoehtoja. Kuten AMK tai ammattikoulua.

Vierailija
37/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan haluaisi luovuttaa! Mutta kai mä haen myös ammattikorkeaan seuraavassa haussa.

Alkaa riittää jo nää burgerit ja perseilevät asiakkaat tällä erää. :D

Vierailija
38/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan ole noloa, tsemppiä kuitenkin haaveiden saavuttamiseksi! 

Vierailija
39/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se vähän noloa kun ikää alkaa olla reilusti yli kaksikymmentä. Nuo mieleltään aika teinien työpaikoiksi. Mutta eiköhän se motivoi lukemaan enemmän sinne pääsykokeisiin. Kuvittele itsesi sinne hampurilaisen käryyn viekä viiden vuoden päästä kun olet jo kolemkymppinen. Tekeekö mieli lukea pääsykokeissin nyt? :)

Vierailija
40/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten pääsee muualle? Hakemalla. Pistä valtava määrä hakemuksia sisään, älä korosta hakemuksessa  burgeritaustaa (vaikka CV-puolella se toki totuudenmukaisesti näkyy), vaan mene asiakaspalvelu ja myyntityö edellä. Pitkä kokemus vastuullisista, monipuolisista asiakaspalvelutehtävistä, kokemusta hyvin erilaisista vaativistakin asiakkaista. Ei ole "noloa", mutta kyllä sä pääsisit aivan varmasti jo muuhunkin työhön. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi