Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko noloa työskennellä pikaruokaravintoloissa parikymppisenä?

Vierailija
07.06.2015 |

Mua hävettää ja olen myös tosi pettynyt itseeni. Valmistuin lukioista hyvilä papereilla, mutten ole päässyt vieläkään yliopistoon sisään. Raskas työ vie kaikki voimat lukemiseen, mutta on pakko tehdä paljon työvuoroja, että minulla olisi varaa elättää itseäni.

Olen 24-vuotias ja olen ehtinyt työskentelemään melkein kymmenvuotisen pikaruokaravintola-urani aikana niin mäkkärillä, hesellä kuin subwayllakin.

Miten ihmiset pääsee töihin kivoihin duunipaikkoihin, niinkuin esimerkiksi vaate- tai kenkäkauppaan?
Tai miksen mä voi olla jo opiskelemassa haluamaani ammattiin. Hävettää myöntää ihmisille, että väännän edelleen burgeria, kun muut omanikäiset valmistuvat kandidaateiksi ja suunnittelevat asuntosäästötiliä tai jopa asuntolainaa..

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:20"]

Miksi alapeukutatte jos haluan mahdollisimman nopeasti oman asunnon? Kateellisia av mammoja? T. 5

[/quote]

Itse viestin asiasisältö oli ok, mutta et liittänyt sitä aloitukseen tai mihinkään muuhun, mikä tekee koko viestistä vähän tyhjänpäiväisen. Lisäksi tuollainen asiaan liittymätön itsensä korostaminen antaa sinusta ylimielisen ja typerän kuvan.

Vierailija
2/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:20"]Miksi alapeukutatte jos haluan mahdollisimman nopeasti oman asunnon? Kateellisia av mammoja?
T. 5
[/quote]

Miten sinun tuleva asuntosi liittyi aiheeseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin vain kun hän kertoi 24 vuotiaiden suunnitelevat asp tilin avaamista. Omassa kaveripiirissä (19-20v) lähes kaikilla on jo asp.

T.5

Vierailija
4/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäynti nyt on sinällänsä noloa.

Vierailija
5/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:27"]

Ihmettelin vain kun hän kertoi 24 vuotiaiden suunnitelevat asp tilin avaamista. Omassa kaveripiirissä (19-20v) lähes kaikilla on jo asp. T.5

[/quote]

Ehkäpä ap käytti asp-tiliä vain yhtenä esimerkkinä siitä että toiset menevät elämässä eteenpäin ja "ovat aikuisia"? En tarttuisi tuollaiseen yhteen lauseenpuolikkaaseen jos mitään muuta sanottavaa aiheesta ei ole.

Vierailija
6/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota musta mallia. En ole ikinä rasittanut itsesäni työllä ja voin käyttää energiani kaikkeen kivaan.

Vierailija
7/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5, vanhempasi taitavat kustantaa opiskelusi ja asumiskulusi eikö vain? Maksavat ehkä jopa laskusi ja laittavar rahaa asuntosäästöihisi?

Muistapa olla kiitollinen!

t. ap

Vierailija
8/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 on oikeassa.

Vierailija
9/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.

Vierailija
10/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnteko ja itsensä elättäminen on noloa? Olen 23 ja viimeiset pari vuotta olen kirjaimellisesti lapioinut paskaa kun muutakaan työtä ei ole. Paras kaverini sai viikonloppuna maisterin paperit, kyllä vähän kirpaisee tehdä "vain töitä" kun toiset saavuttavat elämässään asioita. Mutta tähän mennessä mulla ei ole lukupää riittänyt edes sisäänpääsyyn niin työnteko on mielestäni seuraavaksi paras vaihtoehto. Mikä tahansa on parempi kuin omavalintainen "ei mun tarvi tehdä töitä kun joku muu maksaa."

Ihan sama mitä kuka tahansa muu sanoo, ap, ei ole noloa olla töissä :)

Vierailija
11/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.
[/quote]
Eli elämäsi on huomattavasti helpompaa kuin useimmilla muilla ikäisilläsi.

Vierailija
12/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]

Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.

[/quote]

Hyvä sulle.

Vierailija
13/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.
[/quote]

Mikä pakkomielle sulla on omistusasunnosta? Paljon järkevämpää muuttaa ensin vuokralle niin siinä on sitten omaa taloutta pyörittäessä helpompi laskeskella mihin omat rahat ja rahkeet riittää ja miettiä että millaisen asunnon ostaisi ja mistä. Suoraan kotoa jos asunnon ostaa niin budjetointi ja ylipäätään näkemys voi olla aika kapea. Ja voin muuten lyödä vetoa että jos pääsey yliopistoon niin et jaksa vielä seuraavaa viittä vuotta vanhempiesi luona asua, eli siis 29vuotiaaksi saakka...

Vierailija
14/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain se on noloa jos ei tee työtään kunnolla - mitä suurempi palkka, sen nolompaa.

Vierailija
15/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 24-vuotias opiskelija enkä ole saanut edes työhaastattelukutsua yhteenkään pikaruokaravintolaan, joten onnittelut työpaikasta!

Vierailija
16/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, vastauksenne piristävät kummasti! Olen itsekin sitä mieltä, että valtion tukia nostamalla itsensä elättäjät (tahallaan työttömät) ovat nolouden huippu. Vaikka vieläkin vähän nolottaa oma duunipaikka, niin inspiroiduin päivittämään oman cv:n ja kesätyökauden loputtua taidan hakea täysiä koulupaikan lisäksi myös työpaikkoihin, joissa todella haluaisin työskennellä. :)

Vierailija
17/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.
[/quote]

Mikä pakkomielle sulla on omistusasunnosta? Paljon järkevämpää muuttaa ensin vuokralle niin siinä on sitten omaa taloutta pyörittäessä helpompi laskeskella mihin omat rahat ja rahkeet riittää ja miettiä että millaisen asunnon ostaisi ja mistä. Suoraan kotoa jos asunnon ostaa niin budjetointi ja ylipäätään näkemys voi olla aika kapea. Ja voin muuten lyödä vetoa että jos pääsey yliopistoon niin et jaksa vielä seuraavaa viittä vuotta vanhempiesi luona asua, eli siis 29vuotiaaksi saakka...
[/quote]

Olen jo opiskelemassa. Ja tarkoitus on muuttaa vajaan kahden vuoden päästä kun ASP tilin minimiaika on täynnä. Siihen asti talletan maksimisummaa sinne.

Vierailija
18/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon. [/quote] Mikä pakkomielle sulla on omistusasunnosta? Paljon järkevämpää muuttaa ensin vuokralle niin siinä on sitten omaa taloutta pyörittäessä helpompi laskeskella mihin omat rahat ja rahkeet riittää ja miettiä että millaisen asunnon ostaisi ja mistä. Suoraan kotoa jos asunnon ostaa niin budjetointi ja ylipäätään näkemys voi olla aika kapea. Ja voin muuten lyödä vetoa että jos pääsey yliopistoon niin et jaksa vielä seuraavaa viittä vuotta vanhempiesi luona asua, eli siis 29vuotiaaksi saakka...

[/quote]

Lisäksi jos ostaa asunnon kaupungista jossa viiden tai kymmenen vuoden päästä ei voikaan tai haluakaan asua, niin vähän se on kusinen tilanne. Tietty sitten sen laittaa vuokralle, mutta jos se on kovin kaukana siitä kaupungista tai jopa maasta johon lopulta asettuu niin vuokranantajan hommien hoitaminen voi olla aika hankalaa.

Vierailija
19/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.
[/quote]

[/quote]

Ja lisäki olen 19 nyt, en 24

Vierailija
20/43 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 13:41"]Ihan omia rahojani sinne laitan. Asun kyllä kotona, sillä asumme lähellä yliopistoa, en näe järkeä muuttaa vuokralle. Tarkoitus olisi muuttaa suoraan omistusasuntoon.
[/quote]

[/quote]

Olen jo opiskelemassa. Ja tarkoitus on muuttaa vajaan kahden vuoden päästä kun ASP tilin minimiaika on täynnä. Siihen asti talletan maksimisummaa sinne.
[/quote]

En tunne lähes ketään kotona asuvaa. Aivan naurettavaa, että sinulla ei ole kokemusta oman talouden pyörittämisestä, mutta aiot ostaa asunnon. Kuka oikeesti asuu sun ikäsenä äidin helmoissa? #uusavuton

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän