Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Istutko ennemmin maskittoman vai maskillisen viereen?

Vierailija
01.02.2022 |

Jos menet esim. suht täyteen bussiin tai johonkin muualle, jossa täytyy istua jonkun tuntemattoman viereen, istutko ennemmin maskittoman vai maskillisen viereen? Myös perustelut kiinnostaa, joten kirjoita edes muutama sana jos sopii.

Istutko ennemmin maskittoman vai maskillisen viereen?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä.

Vierailija
22/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut ongelmia toimia yhteistyössä vammaisten ja vähälahjaisten kanssa jo ennen koronaakin, joten valitsen vähintään ffp2-tason suojainta käyttävän. Tosin en ole matkustanut bussilla sitten koronan.

Itsellä aina vähintään ffp2-tason suojain, kun liikun julkisissa tiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei väliä. Mulla on sytostaattilääkitys menossa ja käytän sen vuoksi ffp3-hengityssuojainta. Voin siis istua bussissa maskillisen tai maskittoman viereen. 

Käytätkö myös suojalaseja? Koronahan voi tarttua myös silmien limakalvojen välityksellä.

Mulla on myös hankittuna suojalasit, mutta toistaiseksi en ole niitä vielä käyttänyt.  Pahimmilta roiskeilta silmiäni suojaa ihan tavalliset moniteholasit, mutta toki aerosolina leviävä virus pääsee silmieni limakalvoille rillien sivuista. Olen näiden kahden vuoden aikana mennyt bussilla jonnekin 5 kertaa eli bussimatkoja on ollut yhteensä 10 ja toistaiseksi ainakin olen välttynyt koronatartunnalta. Tiedostan kyllä olemassa olevan riskin. Jos veriarvoni laskevat sytostaattien vuoksi niin, että vastustuskykyni merkittävästi alenee, otan kyllä käyttöön suojalasitkin. Seuraavan kerran onneksi tarvitsee mennä labraan - ja siten siis matkustaa bussilla - vasta kesäkuussa. 

Vierailija
24/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskiton on valintani, koska ajattelen että sitä ei pelota jos tulen viereen. Käytän itse maskia, koska olen tosi ujo ja pelkään mitä muut ajattelee jos olen ilman. Joskus muut kommentoi jonkun maskin puutetta enkä tahdo joutua osaksi sellaista keskustelua.

Vierailija
25/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen omalla autolla.

Vierailija
26/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kummankaan. En mene paikkoihin missä paljon ihmisiä eli ei tule sellaista tilannetta mulle eteen. Ei muutenkaan oli korona tai ei. En tykkää istua kenenkään vieressä enkä seistä. Kaupassakin käyn vain silloin kun ei joudu jonottamaan.

Vierailija
27/27 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En istu kenenkään viereen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan