Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCOS monirakkulaiset munasarjat hoito

Vierailija
07.06.2015 |

Hei!

Muita PCOS kärsiviä?

Itselläni alkoi oireilla kun lopetin e-pillerit. Eli ultrassa löytyi rakkuloita, hiuksia lähtee, akne, liiallista karvankasvua, epäsäännölliset kuukautiset jne.

En haluaisi aloittaa pillereitä koska vaikuttavat negatiivisesti mielialaan ja saan kokoajan virtsatie- ja hiivatulehduksia.

Onko kokemusta metformiinista PCOS hoidossa? Gyne mainitsi nopeasti siitä mutten kerennyt enempää kysellä.

Olen normaalipainoinen ja veernsokerit kunnossa, joten vähän tuntuisi hassulta syödä diabetesa lääkettä, mutta jotain lääkitystä tähän pitäisi saada jotta kuukautiset lähtisi tulemaan ja elimistö tasapainottuisi. 

Lapset eivät nyt ole ajankohtaisia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
2/11 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin juuri. Korkean verenpaineen takia jouduin lopettamaan e-pillerit. Gyne suositteli kierukkaa mutta en halunnut. Eli tällä hetkellä ei siis ole mitään. Terolutit auttaa kiertoon ja niitä söin 3kk. Nyt taas 4kk odoteltu menkkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
07.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta! Googletin nimen ja löysin tällaista tietoa: 

"Lääkettä käytetään kivuliaiden kuukautisten, ennen kuukautisia esiintyvien ärtymys- ja jännitystilojen, runsaiden ja epäsäännöllisten vuotojen, vaihdevuosioireiden sekä kohdun limakalvon sirottumataudin eli endometrioosin hoitoon."

Ei mitään mainintaa PCOS:ta, vain endometrioosista.... muilla kokemuksia tästä PCOS hoidossa?

-ap

Vierailija
4/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:35"]

Miksi pitäisi hoitaa? Itse olen koko ikäni nauttinut olosta ilman menkkoja - lapset saatu sitten lääkityksen avulla. Näin menty monen gynen läpi käyneenä - viimeksi 4kk sitten!

[/quote]

Gyne sanoi ewttä rakkulat voivat lisääntyä / pahentua. Elimistö ei saisi jäädä "jumiin". Ultrassa oli täysin tyhjä kohtu, kuukautisista lähes 6kk aikaa. Eli en halua pahentaa mahdollisuutta saada joskus lapsia.

Karvoitus ylähuulessa ja akne ovat ne asiat jotka vaivaavat tällä hetkellä eniten ja niistä haluaisin eroon.

-ap

Vierailija
5/11 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/11 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Myös nesteenpoistolääkkeestä joka sisältää naishormonia olen kuullut.

-ap

Vierailija
7/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, pitääköhän vaan tyytyä kohtaloon ja aloittaa uudelleen ne e-pillerit :/

Vierailija
8/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et nyt kommentoinut mitenkään pianoasi jos ylipainoa, painon pudotus auttaa oireisiin. Metformiini auttaa esim. raskauden suunnittelussa ja voi auttaa painonhallinnassa. Olen itse ollut tutkimuspotilaana lääketieteellisessä tutkimuksessa, jossa tutkittiin metformiinin vaikutusta. Minulle sattui plasebo. joten vaikutusta ei ollut, mutta myöhemmin olen käyttänyt raskautta yrittäessä ko. lääkettä. Eli sitä käytetään paljon, enkä kyllä mistään ole kuullut käyttöaiheiksi noita juttuja, joita tuolla lueteltiin!

Itse käytin myös pitkään e-pillereitä hoitamaan epäsäännöllistä kiertoa ja sivuoireitakin oli. Paras kokemus hormonaalisesta ehkäisystä minulla oli laastarista, mutta alllergisoiduin laastarin liimalle, joten jouduin sitten lopettamaan käytön, mutta taisin useamman vuoden silti käyttää ja minusta niitä sivuoireita oli vähemmän.

Pari raskauttaalkoi pienellä avulla eli clomifenillä, mutta päättyi keskenmenoon. Iän myötä, kuten kuulemma on tapana PCO-naisilla, kierto tasaantui, siis neljänkympin iässä, kaikki toimi kuin kello ja edelleenkin, ikää nyt 49 v.. Sain muuten luomusti lapsen 44 vuotiaana, normaali raskaus, ei sokeriongelmaa eikä mitään muutakaan häikkää.

Raskauden hoito ja toive ovat oman hoitonsa aiheita, mutta sitä muuta oireilua hoidetaan laihduttamalla, metformiinilla, yms..

Vierailija
9/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 09:30"]Et nyt kommentoinut mitenkään pianoasi jos ylipainoa, painon pudotus auttaa oireisiin. Metformiini auttaa esim. raskauden suunnittelussa ja voi auttaa painonhallinnassa. Olen itse ollut tutkimuspotilaana lääketieteellisessä tutkimuksessa, jossa tutkittiin metformiinin vaikutusta. Minulle sattui plasebo. joten vaikutusta ei ollut, mutta myöhemmin olen käyttänyt raskautta yrittäessä ko. lääkettä. Eli sitä käytetään paljon, enkä kyllä mistään ole kuullut käyttöaiheiksi noita juttuja, joita tuolla lueteltiin!

Itse käytin myös pitkään e-pillereitä hoitamaan epäsäännöllistä kiertoa ja sivuoireitakin oli. Paras kokemus hormonaalisesta ehkäisystä minulla oli laastarista, mutta alllergisoiduin laastarin liimalle, joten jouduin sitten lopettamaan käytön, mutta taisin useamman vuoden silti käyttää ja minusta niitä sivuoireita oli vähemmän.

Pari raskauttaalkoi pienellä avulla eli clomifenillä, mutta päättyi keskenmenoon. Iän myötä, kuten kuulemma on tapana PCO-naisilla, kierto tasaantui, siis neljänkympin iässä, kaikki toimi kuin kello ja edelleenkin, ikää nyt 49 v.. Sain muuten luomusti lapsen 44 vuotiaana, normaali raskaus, ei sokeriongelmaa eikä mitään muutakaan häikkää.

Raskauden hoito ja toive ovat oman hoitonsa aiheita, mutta sitä muuta oireilua hoidetaan laihduttamalla, metformiinilla, yms..
[/quote]

Ap kertoi olevansa normaalipainoinen. Lue tarkemmin.

Vierailija
10/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hoitaa? Itse olen koko ikäni nauttinut olosta ilman menkkoja - lapset saatu sitten lääkityksen avulla. Näin menty monen gynen läpi käyneenä - viimeksi 4kk sitten!

Vierailija
11/11 |
09.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama juttu, eipä oikein ole hoitoa. Nyt vanhempana kierto on tasaantunut ja lyhentynyt, karvat ja finnit ovat ennallaan. Raskaaksi olen aina tullut helposti eikä ylipainoa ole koskaan ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä